Livets datter Skrevet 31. oktober 2003 #1 Skrevet 31. oktober 2003 Hva er det som er i ferd med å skje i verden? Er vi mennesker i ferd med å ødelegge både oss selv og verden vi bor i? Er mennesker i ferd med å bli spik, spenna gær'ne? Jeg orker snart ikke å lese aviser, da det bare er tragedier, mord, mishandling, ran, voldtekter osv osv. Noen "gode" eksempler på hva jeg mener Eksempel 1 Eksempel 2 Eksempel 3 Eksempel 4 I tillegg står det i en av dagens aviser at katter blir brukt som slegge, med det resultat at halen blir revet av! :o Har folk gått helt fra sans og samling?
Gundel Gaukeley Skrevet 31. oktober 2003 #2 Skrevet 31. oktober 2003 (endret) . Endret 11. februar 2013 av Gundel Gaukeley
Livets datter Skrevet 31. oktober 2003 Forfatter #3 Skrevet 31. oktober 2003 Her var linken til den katte/slegge-historien :evil: :evil: :evil:
Gjest Poirot Skrevet 31. oktober 2003 #4 Skrevet 31. oktober 2003 Innimellom virker det som om det skjer mer farlige ting, men ofte er det bare at vi blir konfrontert med det mer enn noen sinne. I USA viser en undersøeklse at folk er mer redde for vold nå enn før. Avisenes prosentvise dekning av vold har økt formidabelt, mens sannheten er at det har blirr mindre vold enn før. Men slik virker det ikke for folk når de leser om det mer enn før.
Gjest Milah Skrevet 31. oktober 2003 #5 Skrevet 31. oktober 2003 Tror jeg har blitt litt imun mot slik jeg.. Reagerer ikke så kraftig på slike oppslag lenger.. Og det er det som er virklig skummelt!! For det finnes ikke noe værre enn likegyldighet!
aline Skrevet 31. oktober 2003 #6 Skrevet 31. oktober 2003 Satt å leste avisa under lunsjen min jeg, og bladde rett opp i en stakkars katt med avrevet hale!!! :o :o :o Blir virkelig kvalm av å se resultatene av slik misshandel, og selv om jeg ser bilder av dyremisshandling gang etter gang etter gang etter gang, så blir jeg like syk og trist hver gang!!! Men dette er nok ikke helt nytt, hørte om gutta boys når jeg var liten, som stappa pinner med sennep oppi rompa på katter, skøyt pil og bue etter/på måker, plasserte katter på toppen av gatelamper så de ikke kom ned igjen, kinaputt i rompa på katter +++++ Det er sannelig på tide at disse drittungene får svi for det de tror er lek og morro!! :evil:
Ling Skrevet 31. oktober 2003 #7 Skrevet 31. oktober 2003 Ja, vi holder på å forgå. Vi er på destruksjonens vei. Dessverre. En av de sikreste tegn på at en art er på utryddelsens vei er at den utvikler autoaggressive sykdommer og har problemer med forplantning... Så her gjelder det å våkne opp!! Her er det MYE å ta fatt i!
manji Skrevet 31. oktober 2003 #8 Skrevet 31. oktober 2003 Antall drap i statene gikk ned 20% i løpet av 2 år. Mens pressedektningen for drap i samme periode gikk opp 600% (... utrolig hva man lærer av Michael Moore ...) Samme trenden kan vi se i Norge. Tror ikke det er så spesielt verre nå en det har vært tidligere. Som tidligere nevnt, så er det bare at vi hører mer om det.
*Lillian* Skrevet 31. oktober 2003 #9 Skrevet 31. oktober 2003 Klarte ikke engang å lese artikkelen om de stakkars kattene, jeg... Så bildet og kjente alt veltet seg inni meg :-? Jeg bare så overskriftene på de andre og klarte ikke lese engang... Jeg tåler ikke slike forferdelige grusomheter Det er en gal, gal verden...... Lillian
Felicia Femina Skrevet 31. oktober 2003 #10 Skrevet 31. oktober 2003 ~ helt sykt ~ (måtte bare prøve hvordan det er å være sint på LD-vis. Orker ikke engasjere meg i debatten, den kattehistorien er for grusom) Felicia
Karoline Skrevet 1. november 2003 #11 Skrevet 1. november 2003 Må si meg enig med manji, tror ikke verden har blitt mye verre, grunnen til at vi tror det er så mye verre er tilgang på informasjon. Mange tv-kanaler, Internett og mer "blodtørstige" aviser er grunnen til at vi ser mye mer av den volden som finnes i samfunnet.
Retz Skrevet 1. november 2003 #13 Skrevet 1. november 2003 Innimellom virker det som om det skjer mer farlige ting, men ofte er det bare at vi blir konfrontert med det mer enn noen sinne. I USA viser en undersøeklse at folk er mer redde for vold nå enn før. Avisenes prosentvise dekning av vold har økt formidabelt, mens sannheten er at det har blirr mindre vold enn før. Men slik virker det ikke for folk når de leser om det mer enn før. Nettopp. I tillegg spiller andre faktorer inn: 1. Flere typer media fokuserer på vold, noe som fører til at vi endrer vårt syn på omfanget av volden. 2. All informasjon vi får gjennom media, det være seg tv, radio, aviser, nyhetsbyråer, har gått gjennom en utvelgelsesprosess før den når oss som mottakere, såkalt selektiv fokusering. Vi har ikke tilgang på ubegrenset informasjon, vi har bare tilgang på den informasjon som det blir bestemt at vi skal ha tilgang til. Når dette utvalget i økende grad består av voldshistorier, forteller det noe: Vold selger. 3. Det spiller også en rolle hvilket perspektiv som formidles gjennom det enkelte medium. I en avisartikkel om f.eks et innbrudd, kan den som formidler velge å legge vekt på innbruddsmetode, hvilke verdigjenstander som er stjålet, politiets etterforskningsstrategi eller at husets eier ble brutalt slått ned, kneblet og bundet. Alle faktorene vil trolig være nevnt i artikkelen, men det som vektlegges er gjerne det som er tilgjengelig av detaljer rundt volden. 4. Vold selger. Grov vold selger bedre. Jeg tipper salgsstatistikken til VG hadde slått alle rekorder med et oppslag som: Bestialske barnedrap i Elverum. Menneskeofring med tilhørende mutilering av en hittil ukjent religiøs sekt. Hadde du kjøpt VG den dagen?
Gjest pooh Skrevet 1. november 2003 #14 Skrevet 1. november 2003 Synes det er en grusomt.Blir skremt av hvor mange gale mennesker det finnes i hverden.Stakkars de som er foreldrene til disse menneskene.
Gjest Anonymous Skrevet 4. november 2003 #15 Skrevet 4. november 2003 Hvis dere mistrives så finn en ny planet og lag forbud mot sånne folk der da...Ingen eier planeter før de blir bebodd. Resten av verden må flytte snart uansett pga at dene planeten er ødelagt av "oss" Så bare bestill no sinnsvake romferger som kan nå andre planeter allerede nå. Mountainsub ~7
Anglofil Skrevet 4. november 2003 #16 Skrevet 4. november 2003 Hmmm...Når jeg ser på hva vi mennesker gjør og steller i stand,gremmes jeg..Hva mer kan jeg si...uhm... Klemz fra:
Livets datter Skrevet 4. november 2003 Forfatter #17 Skrevet 4. november 2003 Hvis dere mistrives så finn en ny planet og lag forbud mot sånne folk der da...Ingen eier planeter før de blir bebodd. Sorry, men dette må være noe av det absolutt dummeste jeg har lest her inne! "Finne en ny planet", huh... :-?
Gjest Anonym nå Skrevet 4. november 2003 #18 Skrevet 4. november 2003 Hmm... enig i at mye av det som står i avisen er sykt, men enkelte saker stemmer ikke helt med virkeligheten.. Blant annet saken om mannen som drepte kona si pga. datterens talefeil. Kjenner til saken personlig fordi jeg bor i nærmiljøet og kjenner flere av familiens beste venner. Saker blir ikke alltid fremstilt på riktig måte. Men uansett, det finnes mange syke mennesker der ute som gjør skadelige ting. Men det vi leser i avisen har ofte en forhistorie. Man kan jo ikke vite om en voldteksmann har blitt missbrukt selv f.eks. Uten at det er noen unnskylding selvsagt! Og det å pine dyr er ofte bare et forsøk på å være tøff eller for å bruke det som underholdning. Da finnes det i hvert fall ingen unnskyldning. Mener ikke å si at verden er mindre syk enn den er, men den måten enkelte medier fremstiller saker på er ikke alltid helt korrekt. Uten tvil er de eksemplene som ble lagt fram her forferdelige på hver sin måte og jeg blir kvalm av tanken på at det finnes folk rundt meg, som jeg kanskje til og med kjenner, som kan finne på sånne ekle ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå