Gå til innhold

Hvordan fortelle at foreldrene skal bli besteforeldre?

benni

Anbefalte innlegg

Hvordan fortalte dere at foreldrene deres skulle bli besteforeldre? Vi har ikke fortalt noe enda, men jeg har lyst at det skal være litt spesielt da. Ikke bare si, hei, jeg er gravid. Ferdig med det. Gruer meg litt til å fortelle det og, ikke vet jeg hvorfor. Vet de blir glade, mamma har vært misunlig i flere år på søsteren sin som er bestemor :P Men som sakt, noen koselige historier å komme med? :) Eller tanker om hvordan du vil fortelle det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hehe, kom til å tenke på hvordan jeg sa det til mine foreldre. De var i utlandet en periode, og jeg hadde testet positivt, og klarte ikke å vente så lenge med å fortelle dem at de skulle bli besteforeldre for første gang. Så jeg tok en mms og sendte dem, med bilde av den positive graviditetstesten med de to blå strekene.

Det kom ikke noe svar på lang tid, og da det først kom, var det veldig lakonisk - "Det var da hyggelig." eller noe slikt. De første månedene - ja, helt frem til fødselen, var babyen i magen nesten et ikke-tema. Men de er heldigvis blitt veldig glade i og oppmerksomme på sitt barnebarn nå, etter hun kom ut.

Neste gang skal jeg bare si "hei, jeg er gravid" og bli ferdig med det, og ikke forvente noen reaksjoner... :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjøpte et par små "babytøfler" og la i en liten eske med en lapp det stod "hei, bestemor og bestefar kan dere passe på disse til jeg kommer i april?"

De ble veldig glade og synes det var en kjempekoselig måte å si det på. :)

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi fikk sistemann (en liten overraskelse..) så var foreldrene mine i utlandet, p.g.a jobben til min far. Min mor har alltid strikket mye, så jeg kjøpte garn og oppskrift på en babydrakt og sendte til henne, uten videre kommentarer. Hun tok hintet med engang.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag tskjorte på nettet. Ei der det står Bestemor og ei der det står Bestefar :):jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med førstemann inviterte vi dem på middag og bare fortalte det rett ut underveis. Med andremann hadde vi bestilt en skjorte med "storebror" på og kledte på eldstemann og så ventet vi til de oppdaget det selv.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Måtte fortelle for ca 1 mnd siden at min bror skulle ha barn til min mor for han turde ikke å si det. Meg: "MAMMA! Du skal bli bestemor!!!" Mamma: "ÅÅ, er du gravid? :jepp: " Meg: "HAHA! Er du sprø?! Jeg skal da ALDRI ha barn! Det er xxxx og *min bror sitt navn* som skal ha barn"

Så for 3 uker siden var jeg i en ulykke og de på sykehuset fortalte at jeg var gravid :hakeslepp: så jeg fortalte det til mamma da jeg var ganske neddopet på morfin at jeg og var gravid. Hun trodde jeg tullet for jeg var så borte. Så fortalte jeg det igjen da jeg ble mer "våken". Hun ble kjempeglad, men overrasket for da var det ca 1 uke siden jeg hadde sagt jeg aldri skulle ha barn selv ;) Ikke så koselig historie, men minnerik. Hehe

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så kjedelig av meg, så jeg tok bare en telefon og fortalte at jeg var gravid. De bor langt unna, så det hadde vært uaktuelt å ventet til et evt personlig møte. De ble veldig glade uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte et par små "babytøfler" og la i en liten eske med en lapp det stod "hei, bestemor og bestefar kan dere passe på disse til jeg kommer i april?"

De ble veldig glade og synes det var en kjempekoselig måte å si det på. :)

Neimen, så utrolig søt måte å si det på! Fikk nesten tårer i øynene her jeg satt! :grine:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne tenkt meg å ta bilde av en positiv test, og redigere det med forventet termindato, og skrappe det til på litt dus lilla papp. Og deretter sende det til våre foreldre :rodmer:

Og skrive en "hilsen" fra babyen på en måte.

Litt vanskelig å forklare, men har det veeeldig klart inni hodet mitt :)

Så er det bare å vente på de to blå strekene :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange koselige historier :) Er så mange måter å gjøre det på, men veldig vanskelig å finne ut den perfekte. Tror jeg har en anelse om hvordan det skal skje, men ikke bestemt meg enda da.. Hmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset skrev vi kort til bestemødrene på morsdagen og la med 2 seigmenn... (jeg fikk satt inn 2 embryo ved IVF så vi visste ikke om det var 1 eller 2 foster enda, bare at jeg var gravid :nigo: )

På kortet skrev vi:

Gratulerer så masse med mor, mamma, mutter, mother, mama, mams-dagen men nå også;

Gratulerer med BESTEMOR, mormor/farmor, mommo, besta og granny dagen!! hehe!!

De ble kjempeglade!! Mamma visste ikke hva hun skulle si så hun bare kastet seg rundt mannen sin sin hals og hulkegråt av glede!!

VELDIG etterlengtet barn og barnebarn dette! :rodmer:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset skrev vi kort til bestemødrene på morsdagen og la med 2 seigmenn... (jeg fikk satt inn 2 embryo ved IVF så vi visste ikke om det var 1 eller 2 foster enda, bare at jeg var gravid :nigo: )

På kortet skrev vi:

Gratulerer så masse med mor, mamma, mutter, mother, mama, mams-dagen men nå også;

Gratulerer med BESTEMOR, mormor/farmor, mommo, besta og granny dagen!! hehe!!

De ble kjempeglade!! Mamma visste ikke hva hun skulle si så hun bare kastet seg rundt mannen sin sin hals og hulkegråt av glede!!

VELDIG etterlengtet barn og barnebarn dette! :rodmer:

Så koselig historie!

Selv vet jeg ikke hvordan vi skal fortelle det, den dagen det blir aktuelt. Til mine foreldre blir det nok bare en "hei, jeg er gravid", da de har så mange barnebarn fra før. Til sambos mor må vi nok finne på en litt koseligere måte å si det på, siden det med stor sannsynlighet blir hennes første barnebarn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til min egen mor har jeg forsåvidt planlagt å fortelle det så fort vi begynner å prøve (at vi er prøvere altså), så hun kan være på jakt etter billig barnetøy og -utstyr på loppemarked ol. (hun bor mye mer sentralt til enn oss og vi har rimelig dårlig råd).

så da blir det vel når spiren sitter til å sende en melding med feks "håper du har kjøpt mye fint, hvis ikke har du 7 måneder igjen å finne noe på!"

(Blir forøvrig antagelig første barnebarn på begge sider, da både mine og hans søsken fremdeles er single... Regner med at min samboer tar ansvaret for å informere sine foreldre selv, og at hans mor som vanlig får nervøst sammenbrudd fordi hennes "lille gutt" på 37 absolutt IKKE er "ansvarlig nok" til å gjøre noe som helst, spesielt ikke å få barn...)

Endret av Sunchild
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstemann sa vi det bare rett ut med :)

Og når jeg ble gravid med nr. 2, tok vi på ho en body med "Jeg skal bli storesøster" på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt at om jeg blir gravid er det naturlig å si det til dem når vi er på besøk og de byr på vin. Vi tar som regel et vinglass til maten. "Takk, men jeg må nok gå over til alkoholfritt nå ;) "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange koselige framgangsmåter her, likte spes godt den med de t-skjortene med "bestemor" og "bestefar" på. Hvis det er første barnebarn er det garantert stas med sånne t-skjorter!

Selv ringte jeg og fortalte det. Enkelt og greit. Tror gleden og overraskelsen var så stor i seg selv at det trengtes ikke så mye annet for å gjøre det til noe spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ante ikke hvordan jeg skulle fortelle det til mine foreldre (som er skilt), så jeg fikk samboeren min til å ringe begge to og fortelle det på sin ikke helt perfekte norsk. :fnise: De ble begge veldig glade, og veldig overraskede, for dette kom helt uventet på dem. De hadde vel sett for seg at de kanskje aldri kom til å bli besteforeldre, siden jeg er godt over 30 og mitt eneste søsken ikke akkurat er typen til å ha barn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til mamma sa jeg bare at jeg er gravid. Til svigermor la vi fram UL-bilde. Det var jo bare en svart klatt der, fordi jeg var enda kortere enn jeg er nå. Til pappa har jeg bestemt meg for å klare å holde munn til vi skal på hytten i påsken. Da skal jeg skrive et kort til min lillesøster på åtte år, som hun skal lese høyt til alle de andre. Der skal det stå noe sånt som: "Hei tante *****! Nå er alle organene mine ferdig formet, så nå skal jeg bare modnes og vokse meg stor og sterk! Gleder meg til å treffe deg i november". Tror det blir gøy! :hoppe:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde store ambisjoner om å fortelle det på en kreativ måte til de kommende besteforeldrene! (som f.eks barnetøflene over her) Men, da vi var hjemme hos mine foreldre, så stusset mamma sånn på at jeg ikke ville ha kaffe. (jeg ELSKER kaffe, men nå smaker det pyton!) I tillegg spiste jeg masse smør på brødskiva, og det liker jeg jo egentlig ikke...?? (gud veit hvorfor jeg plutselig har begynt å like det)

Så da avslørte nyheten seg igrunnen selv.

Så da var det bare å ta turen til besteforeldre på andre siden også, og fortelle det samme der.

Når det er sagt, så var det veldig gøy å se reaksjonene! Den kommende farfaren sa "det var skikkelig flaks jeg bygde nytt gelender på verandaen, da..." hehe...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...