vårblomst Skrevet 23. mars 2011 #1 Skrevet 23. mars 2011 Hei, Vi skal til Athen i sommer, og hørte at det er best å bo litt utenfor Athen? Er det noen som har gode forslag til hotell? Og ulike reise mål der? Vi skal være der i en uke
ondebanan Skrevet 25. mars 2011 #2 Skrevet 25. mars 2011 Jeg har vært der flere ganger, og vil IKKE påstå det er anbefalt å bo utenfor Athen. Athen er en svææææær by med over 4 millioner innbyggere, så det blir veldig mye reising om man skal bo utenfor. Jeg ville personlig anbefalt å bo så sentralt så mulig, gjerne i Plaka om dere får rom. Har aldri bodd på hotell der selv, men har ikke inntrykk av at det er allverdens dyrt. Selv ville jeg valgt f.eks. hotell Byron som ligger supersentralt.
ondebanan Skrevet 25. mars 2011 #3 Skrevet 25. mars 2011 Forøvrig ligger alle ting som anbefales å se ganske sentralt rundt Akropolis. Akropolis, akropolismuseet, Agora og gamlebyen Plaka, samt den moderne handlegata Ermou, loppemarkedstrøket Monastiraki og den ukjente soldats grav ligger alt i gåavstand fra hverandre, og kan fint sees på en dag eller to. Siden dere skal være der en uke, anbefaler jeg dere å ta turen ut til en av de nærmestliggende øyene på miniøyhopping! Det går luftputebåter ut til de nærmeste øyene på et par timer, (den lengst borte-liggende som går slike til er Hydra, som er en fantastisk fin øy som er bilfri) og ta en overnatting på en av disse. Det er bare en liten t-bane-tur ut til havnebyen til Athen, og luftputebåtene freser avgårde på en time og to.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå