Gjest løvinne Skrevet 23. mars 2011 #1 Skrevet 23. mars 2011 Hei, jeg trenger hjelp her.. Vi skal gifte oss og vi har bestemt at vi skal kun ha nærmeste familie til bryllup, og kun det. Vi har vært veldig nøye på det, ikke venner eller bekjente den dagen (vi er godt voksne og skal feire dagen med et selskap som skal være en hyggelig opplevelse like mye for barna våre som for oss). Min manns sønn på 19 år har fått sin første kjæreste og de har vært sammen i ca 1 år. De har ikke bodd sammen. Jeg mener at det ikke er riktig å invitere henne til bryllupet, de har som sagt kun vært sammen i ca 1 år, er hverandres første kjærester, tenåringer og jeg synes det blir feil at hun skal inviteres i bryllupet. Føler det er vel tidlig for å vi skal behandle henne som en "svigerdatter". Min mann er ikke enig med meg og vil invitere henne for å glede sin sønn bl.a. Kan dere hjelpe meg med å komme med deres synspunkter?
kontorstol Skrevet 23. mars 2011 #2 Skrevet 23. mars 2011 Jeg syns du høres skikkelig slem ut. Inviter jenta. 14
Gjest løvinne Skrevet 23. mars 2011 #3 Skrevet 23. mars 2011 ops, denne havnet feil. Jeg kopierer og flytter til bryllups-forum
Antoinette Skrevet 23. mars 2011 #5 Skrevet 23. mars 2011 Sønnen er 19 år, klart kjæresten skal inviteres. Men hvis du (som så mange andre stemødre) egentlig ikke liker stesønnen så har du jo en fin anledning til å vise din holdning til hele slekta. Glimrende, du virker som en skikkelig sympatisk dame som er interessert i å ha et godt forhold til din manns barn. Det er bare å gratulere. 15
Gjest Chanè Skrevet 23. mars 2011 #6 Skrevet 23. mars 2011 Klart kjæresten skal inviteres. Skulle bare mangle. Hadde de vært sammen i to måneder kunne jeg skjønte deg men ett år er faktisk en god stund. Inkluder, ikke ekskluder. 6
Kråkesaks Skrevet 23. mars 2011 #7 Skrevet 23. mars 2011 Hvis de har vært sammen et år hadde jeg invitert henne. 1
Kokos Skrevet 23. mars 2011 #8 Skrevet 23. mars 2011 Jeg synes også at det er hevet over enhver tvil at kjæresten bør inviteres. Hvis dere ikke inviterer så legger dere også lista for forholdet til deres potensielle svigerdatter. 4
Fru Lotus Skrevet 23. mars 2011 #9 Skrevet 23. mars 2011 Selvfølgelig må du invitere jenta. Noe annet ville bare vært helt urimelig. Jeg er enig med overstående; INKLUDER ikke EKSLUDER! Ellers, lykke til! 1
Alvina Skrevet 23. mars 2011 #10 Skrevet 23. mars 2011 Ett år er lenge når de er så unge. Jeg ville selvsagt invitert henne, også om forholdet bare var par måneder gammelt. Hun er jo ikke kjæresten til hvem som helst... Det er din manns sønn og han mener dere skal invitere henne, så jeg lurer på hvorfor du stiller spørsmål til hvem i nær familie han ønsker å be i sitt eget bryllup. 11
Bubblerock Skrevet 23. mars 2011 #11 Skrevet 23. mars 2011 Jeg ville også invitert henne Om det ikke er sånn at du har noe imot henne..? :gjeiper: 1
Antoinette Skrevet 23. mars 2011 #12 Skrevet 23. mars 2011 (endret) Det er din manns sønn og han mener dere skal invitere henne, så jeg lurer på hvorfor du stiller spørsmål til hvem i nær familie han ønsker å be i sitt eget bryllup. Helt enig. Det er pussig. Det er kjæresten til hans egen sønn det er snakk om. Endret 23. mars 2011 av Antoinette 2
pøbelsara Skrevet 23. mars 2011 #13 Skrevet 23. mars 2011 Selvsagt skal hun inviteres hvis mannen din mener det. Jeg fatter ikke at det kan være noe spørre om engang. 1
Polymorph Skrevet 23. mars 2011 #15 Skrevet 23. mars 2011 Syns du bør invitere henne for å glede stesønnen din! I tillegg føler kanskje jenta at hun blir ønsket inn i familien? Bare positivt jo! 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2011 #16 Skrevet 23. mars 2011 Jo, da syns jeg hun skal inviteres.Kanskje du hadde sett på det annerledes om det var din egen sønn?
Xtra_lilje Skrevet 23. mars 2011 #18 Skrevet 23. mars 2011 Inviter jenta. Noe annet er smålig. De er faktisk seriøse kjærester, uavhengig av sin unge alder.
Eske Skrevet 23. mars 2011 #19 Skrevet 23. mars 2011 Jeg kan ikke fatte at du spør en gang.... Og forresten, hvorfor skal du diktere hvem mannen din velger av gjester fra sin familie?
kontorstol Skrevet 23. mars 2011 #20 Skrevet 23. mars 2011 Og en ting til, du skriver at dere holder bryllupsfesten like mye for at barna skal kose seg. Hvor moro tror du din stesønn får det når du nekter han å ta med kjæresten? 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå