Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ny på forumet og relativt ny på kvinneguiden sine sider.

Jeg har holdt på med kickboxing i ca 2mnd nå og elsker det! Men i klubben min er jeg den eneste jenta som ikke har droppet ut. Er jo moro å sparre med gutta, men blir liksom ikke helt det samme samværet!

Derfor lurer jeg, så jeg har noen likesinnede å prate med, om det er noen her inne som driver med kickboxing av jentene? Hadde vært moro å prate med en annen jente i sporten! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trente kickboxing i noen år tidligere. Har vel trent i tre-fire år tror jeg.

Det samme skjedde der, etterhvert som vi fortsatte til viderekommenpartiet falt flere og flere av jentene fra, og jeg måtte sparre med gutta. Ikke spesielt kjekt, da de fleste guttene var minst 20 cm høyere enn meg. I tillegg slår de hardere enn jentene, og joda, jeg skal jo tåle litt, men det var jo sparring, ikke kamp!! Til slutt ble jeg bare drittlei av at det faktisk ikke var noen jenter der, så jeg gav meg.. Vurderer å begynne igjen, i en annen klubb hvor jeg vet at det er en del jenter som trener.

Skrevet

Så leit at du ble lei :( Jeg synes det er helt greit å sparre med gutta så langt, de fleste har forstålse for at de ikke kan ta i allt de kan med en jente på knappe 160... Også har vi to veldig gode trenere, så er det litt hardere sparring, får jeg sparre med de så jeg ikke får helt juling, siden de kan kontrollere seg :)

Skrevet

Hei :) Har drevt med kickboxng i ca 8 mnd. nå, og da jeg startet var i 7 jenter. Nå er det bare meg igjen, og et par som kommer innom innimellom. Det er selvføleglig litt kjipt, men har ingenting imot å sparre med gutter. Liker å kunne ta i litt mer når vi sparrer. Tenk positivt på det; Jo hardere treningene er, jo fortere blir du trent, og du blir mer vandt til å takle harde slag og spark. Håper du fortsetter!

• 1 måned senere...
Skrevet (endret)

trente noen år, men når jeg flyttet til Oslo hadde guttene en litt ekkel måte å være på og det er veldig slitsomt som jente å føle ting så på kroppen man man blir nødt til når man trener og sparrer sammen. Så jeg sluttet..

Starte en jente-klubb?? :rodmer:

Endret av Wonders
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor i Oslo trener man kickboksing hvis man er jent eog nybegynner :)?

AnonymBruker
Skrevet

Det lurer jeg på og :)

Skrevet

Jeg trener en slags pingle-versjon, cardio kickboksing! :) Veldig gøy, og veldig bra trening :)

Skrevet

Jeg gikk på kickboksing og begynte da det startet opp i mitt nærområde. Han som trente oss er Norgesmester i sin vektklasse og pushet oss ALT for hardt. Klarte ikke mer da. Men det hadde sikkert vært gøyere med en annen trener.

AnonymBruker
Skrevet

Søsteren min driver med kickboksing,på hadeland et sted (vet ikke helt hvor klubben er) der er det visst bra miljø.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har pleid å gå på SiOs "bokse"-timer som tidligere het "bokseaerobic" og nå "boksing intervall". Klar overvekt av jenter på de timene.

Har også vært innom Mudo på Torshov. Likte meg veldig godt her og, men det er noe dyrere enn SiO (som er knallbillig når man er student), så derfor fortsatte jeg ikke på Mudo. Men uansett: her var det også en del jenter på timene (nybegynnertime, riktignok, så det kan jo være de har det samme problemet med frafall av jenter etter hvert).

Fantastisk bra og morsom form for trening!! :)

Skrevet (endret)

Jeg lekte ikke når jeg trente, og var bort thaiboxing litt også(hvor man bruker albuer og knær osv).

Trente kort på Partner Treningssenter på Grønland. Klubben jeg kom fra hadde 2 steintøffe damer som trente så når kvinnesynet var såppas endret i Oslo, -orket jeg ikke.

Endret av Wonders
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...