meg525 Skrevet 22. mars 2011 #1 Skrevet 22. mars 2011 Hei Jeg er 24 år gammel,og har alltid hatt relativt pen hud,med de selvsagte kvisene med jevne mellomrom. Men siden nyttår har alle kvisene jeg har fått på haken etterlatt seg røde arr? Alle kvisene jeg får der gir arr. Kommer 1 ny kvise med jevne mellomrom,og jeg er så utrolig misfornøyd med huden min nå. Jeg har sjelden brukt foundation utenom ved festlige anledninger,men nå bruker jeg det hver dag,for føler meg så stygg uten. Synes dette er veldig leit:( Er det noe jeg kan gjøre for å forebygge kviser på haken? Er det noe som kan få de røde arrene til å bli svakere/forsvinne? Tusen takk for hjelpen!
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2011 #2 Skrevet 22. mars 2011 Hei! Kviser i puberteten og ungdomstiden er jo helt vanlig, men jeg leser at du er 24 år. Jeg vil derfor anbefale deg å ta kontakt med fastlegen og se om han/hun kan hjelpe deg, evt sende deg videre til hudlege. De kan skrive ut resepter på preparater som kan hjelpe. Som sagt, kviser i ungdomstiden må man jo bare regne med, men jeg synes at når du er 24 år så kan du godt spør om hjelp fra legen selv om du kanskje ikke har så mange kviser.
Tullepia Skrevet 23. mars 2011 #3 Skrevet 23. mars 2011 Hei Jeg er 24 år gammel,og har alltid hatt relativt pen hud,med de selvsagte kvisene med jevne mellomrom. Men siden nyttår har alle kvisene jeg har fått på haken etterlatt seg røde arr? Alle kvisene jeg får der gir arr. Kommer 1 ny kvise med jevne mellomrom,og jeg er så utrolig misfornøyd med huden min nå. Jeg har sjelden brukt foundation utenom ved festlige anledninger,men nå bruker jeg det hver dag,for føler meg så stygg uten. Synes dette er veldig leit:( Er det noe jeg kan gjøre for å forebygge kviser på haken? Er det noe som kan få de røde arrene til å bli svakere/forsvinne? Tusen takk for hjelpen! Arrene vil blekne med tiden. I mens får du bruke foundation hvis du føler det er nødvendig. Selve problemet - kvisene - kan du behandle med Basiron-krem kjøpt reseptfritt på apoteket. Prøv det på ren hud i minst en måned. Virker det ikke går du til legen og spør om å få resept på en sterkere krem, for eksempel Skinoren, eller høre om du kan få Diane p-pille. Ellers bør du se på om det er noe annerledes du har gjort siden nyttår som kan påvirke kvisedannelsen. Har du skiftet p-pillemerke? Spiser eller drikker du noe nytt som du kanskje ikke tåler? Bruker du nye kremer eller sminke? Det er verdt å ta en titt på rutinene for å se om det er noe du kan endre her. Husk også å vaske svampen/kosten som du bruker til å påføre foundation hver gang du har brukt den, ellers kan kviser spre seg. Vask alltid hendene hvis du påfører sminke og kremer med fingrene.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2011 #4 Skrevet 24. mars 2011 Har du endret noe i rutinen din i det siste? Kosthold? Hudpleieprodukter? Hvilke produkter bruker du til vanlig? Selv om du lenge har hatt pen hud, kan det være at du har endret på en faktor som har gjort huden din forbannet. Ser over her at noen anbefalte Basiron. Ikke gjør det. Bortkastede penger. Basiron tørker kun ut huden. Huden skal ikke tørkes ut, huden skal alltid ha fuktighet! Når huden blir tørr, kan den reagere med å produsere mer talg. Dermed bruker en Basiron som tørker tørker tørker, og dermed begynner huden å produsere mer talg, noe som kan føre til... ba dam ba dam... mer kviser! Du kan gå til legen, men jeg har liten tro på at leger har så mye kunnskap om huden. I alle fall ikke kunnskap som funket med meg. Kanskje du skal prøve en skrubb? MD formulations face and body scrub er et godt, sikkert valg. Passer til de fleste. Ikke dårlige ingredienser, og ikke så alt for dyr. Varer lenge!
Gjest Serena Skrevet 25. mars 2011 #5 Skrevet 25. mars 2011 Sminketips jeg bruker: Grønn concealer dekker over rød hud. Og Basiron burde aldri komme i nærheten av hud
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2011 #6 Skrevet 26. mars 2011 Gå til legen om du plutselig har fått kviser i voksen alder, det kan være andre ting. jeg har selv akkurat fått antibiotika for perioral dermatitt, etter å ha trodd det "bare" var kviser i 4 mnd. Angrer bittert på at jeg ikke gikk til legen for lengst.
Brooke Penelope Skrevet 26. mars 2011 #7 Skrevet 26. mars 2011 MD Formulations gir veldig bra resultater både på urenheter og arr! Om du bruker et serum fra MD Formulations og med Decleor sin Gel Prolagene over på natters tid, og MD under en vanlig dagkrem (kremen kan gjerne være MD også), så har jeg sett utrolig mange gode resultater på arr! Både gel prolagene og md jobber med arr, og de er helt supre å kombinere. Det er mens arrene er nye og rød du kan gjøre noe med dem. jo eldre de blir og jo mer sølvfargede de blir, jo vanskeliger er de å bli kvitt. du kan også gå på en fruktsyre-kur eller diamantsliping-kur hos hudpleier. Men husk at hjemmeproduktene er det viktigste for det gjør du daglig. Håper du får has på dette.
samoe Skrevet 1. april 2011 #8 Skrevet 1. april 2011 OMG! jeg kjenner meg veldig igjen i det du sier, hadde aldri noe store problemer med kviser før, men så plutselig fikk jeg cystisk acne som etterlot ansiktet mitt med mye røde flekker...måtte gå på raoccutane i 6 måneder for å bli helt kvitt dem, men nå som de er borte er det arrene som minner meg på den forferdelige tiden med acne.. det finnes forskjellige måter å få arrene til å forsvinne, du har jo laser behandling (men det er i dyreste laget) så finnes det A vitaminsyre som er en slags krem du smører på deler av ansiktet som er skadet, eller så er det noe nytt jeg har oppdaget på klinikk bunæs i sandvika som heter Obagi serien, har tenkt å prøve den selv...har sett på før og etter bildene av folk som har prøvd den og resultatet er helt utrolig... lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå