AnonymBruker Skrevet 22. mars 2011 #1 Skrevet 22. mars 2011 Umulig å få jobb hvis man er under 18 (er 17, og fyller ikke før slutten av desember ) Har heller ikke noen som kan "anbefale" meg til en jobb som egentlig vil ha folk over 18. Er så mange som er heldige og kjenner de rette folka... Noen som vet om plasser som tar imot folk under 18? (vil desverre ikke jobbe hos plasser som mcdonalds eller avisbud)
Havbris Skrevet 22. mars 2011 #2 Skrevet 22. mars 2011 Umulig å få jobb hvis man er under 18 (er 17, og fyller ikke før slutten av desember ) Har heller ikke noen som kan "anbefale" meg til en jobb som egentlig vil ha folk over 18. Er så mange som er heldige og kjenner de rette folka... Noen som vet om plasser som tar imot folk under 18? (vil desverre ikke jobbe hos plasser som mcdonalds eller avisbud) Da går jeg ut fra at du heller ikke vil ha jobb på Burger King? Hva med matbutikker? Lag en søknad og gå rundt til hver eneste butikk og lever søknad personlig. Men jeg er redd du ikke kan ha veldig eksklusive krav hvis du virkelig ønsker en jobb. De fleste starter et sted for å få en start referanse på en CV!
The Kitten Skrevet 22. mars 2011 #3 Skrevet 22. mars 2011 Da går jeg ut fra at du heller ikke vil ha jobb på Burger King? Hva med matbutikker? Lag en søknad og gå rundt til hver eneste butikk og lever søknad personlig. Men jeg er redd du ikke kan ha veldig eksklusive krav hvis du virkelig ønsker en jobb. De fleste starter et sted for å få en start referanse på en CV! Matbutikker går ikke da man må være over 18 år for å selge alkohol og tobakk. Selv fikk jeg min første jobb som telefonselger før jeg fylte 18.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2011 #4 Skrevet 22. mars 2011 TS her: Kan jo nevne at jeg har jobbet på Dolly Dimples, men sånne steder blir utelukkede pga kronisk sykdom
Havbris Skrevet 22. mars 2011 #5 Skrevet 22. mars 2011 Matbutikker går ikke da man må være over 18 år for å selge alkohol og tobakk. Selv fikk jeg min første jobb som telefonselger før jeg fylte 18. Du kan jobbe i matbutikker som f. eks Rimi (lager, rydding, fylle opp hyller etc) men du kan ikke sitte i kassen før du er 18.
The Kitten Skrevet 22. mars 2011 #6 Skrevet 22. mars 2011 Du kan jobbe i matbutikker som f. eks Rimi (lager, rydding, fylle opp hyller etc) men du kan ikke sitte i kassen før du er 18. Stemmer, jeg tenkte "kasse" med en gang.
Polymorph Skrevet 22. mars 2011 #7 Skrevet 22. mars 2011 Du kan jobbe i matbutikker som f. eks Rimi (lager, rydding, fylle opp hyller etc) men du kan ikke sitte i kassen før du er 18. Har fått inntrykket av at de vil ha en som kan gjøre alt, altså en over 18 :s
M0niq Skrevet 22. mars 2011 #9 Skrevet 22. mars 2011 Hva med café/bakeri? Jobbet selv i café fra jeg var 14-17
herpassion Skrevet 22. mars 2011 #10 Skrevet 22. mars 2011 Du kan begynne på et hotell, der har de mye variert arbeid som kan egne seg for deg... Evt et lite hotell? selv begynte jeg der som 16 åring, er 19 nå, og jobber der fremdeles =D
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2011 #11 Skrevet 22. mars 2011 Du kan begynne på et hotell, der har de mye variert arbeid som kan egne seg for deg... Evt et lite hotell? selv begynte jeg der som 16 åring, er 19 nå, og jobber der fremdeles =D Åå? Visste ikke de ansatt så unge folk. I tilfelle, hva slags arbeidsoppgaver ville personen fått?
Wonders Skrevet 23. mars 2011 #12 Skrevet 23. mars 2011 stuepike Ryddehjelp på frisørsalong Guide på museeum * på kontor * i bibliotek * i butikk * på restauranter, pensjonater og liknende * i parker, gravlunder etc # Arbeidstid for personer som er mellom 15-18 og ikke er skolepliktige, skal ikke overstige 8 timer i døgnet og 40 timer i uken. # Det skal være arbeidsfri mellom kl. 23 og kl 06. # Sammenhengende hvileperiode på minst 12 timer. # Overtid og nattarbeid er ikke tillat http://www.arbeidstilsynet.no/fakta.html?tid=78110 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2011 #13 Skrevet 23. mars 2011 De fleste jobber for folk under 18 går gjennom bekjente, syns selv det var vanskelig da jeg var under 18. Fikk heldigvis noen til å anbefale meg.
herpassion Skrevet 24. mars 2011 #14 Skrevet 24. mars 2011 Åå? Visste ikke de ansatt så unge folk. I tilfelle, hva slags arbeidsoppgaver ville personen fått? Det kommer ann på. Jeg søkte, kjente ingen da, men var urolig på at jeg kom til å ende på rom, noe jeg heldigvis ikke gjorde. Jeg ble med på serveringen, og hvis noen skulle ha alkohol måtte jeg be noen av kokkene eller andre servitører til å gi de den. det må jeg forsatt fordi jeg ikke kan servere folk alkohol over 22%, men hjelper å kunne servere vin og øl o.l. Ellers på hotell er det jo å dekke til selskaper, ordne til konferanser, være frokost hjelp. Det er det mange under 18 som er, og de er flinke. Jeg var veldig mye det den første tiden. Jobbet nesten bare dagvakter, om sommeren, og om søndagene når skolen begynte igjen. Etterhvert, som jeg var nysgjerrig og irritert over at jeg ikke kunne resepsjonen fikk jeg lov til å lære det, og endte opp som 16 åring å være på hotellet alene, sjekke inn og ut, holde frokost etc. Alltid noe å gjøre på et hotell. Hvis det var mye belegg, kunne jeg hjelpe stuepikene av og til, skjedde 2 ganger, med å ta av sengetøy osv, slik at det gikk raskere, men det er null stress.. Så lenge jeg slapp å vaske.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå