Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke utenkelig at hun det gjelder leser det her, men here it goes. Jeg har bursdag snart og har en venninne som gjerne vil komme på besøk. Hun bor langt unna, så hun må da overnatte her og bli her i noen dager. Jeg er mann, det kan være ganske greit å få med før det oppstår full forvirring om det jeg skriver videre.

Jeg vet ikke om jeg kan få til en bursdagsfeiring med noen kollegaer, og jeg vil heller feire med dem enn å sitte hjemme med venninna mi. Ikke noe vondt ment om henne, men er ikke veldig keen på en feiring med bare oss to, hvis jeg kan finne på noe med en gjeng fra jobben. Venninna mi hadde også passet dårlig inn i den settingen.

Jeg måtte da ha gitt henne ganske mye oppmerksomhet, hun ville ikke snakket noe særlig med de andre utenom helt korte svar. Det hadde også satt sine begrensninger på hva jeg kunne funnet på den kvelden ( ;) ) når hun skal overnatte her. Jeg vet at hun liker meg, men det er ikke gjensidig og vi kommer ikke til å bli noe mer enn venner.

Problemet er at hun må bestille reise hit hvis hun skal komme, og da ganske snart før det blir fullt eller prisene går i været. Jeg er også ganske usikker på om jeg kan få til en feiring med kollegaene mine. Har ikke snakket noe særlig med dem om det, men han ene mente at jeg skulle invitere til fest her hos meg. Jeg vet bare ikke hvor alvorlig ment det var. De bor et stykke herifra (men jeg kunne jo ha dratt inn til byen hvor de bor og feiret der). Jeg ble heller ikke invitert til hans bursdag nå nylig, hvis han i det hele tatt feiret den. Masse usikkerhet ute og går her med andre ord. Jeg er en som tenker og bekymrer meg.

Hvordan burde jeg forholde meg til det her? Det største problemet er at det er først nå ganske nylig at jeg har blitt bedre kjent med kollegaene mine, så jeg føler meg ikke veldig komfortabel med å begynne å invitere eller foreslå noe. Det som hadde vært mest beleilig for meg var hvis de tok det opp når de ser på FB at det nærmer seg bursdagen min.

Jeg er en feig jævel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det vanlig praksis hos dere, at dere feirer bursdager med kollegaer?

AnonymBruker
Skrevet

Nei, men med unntak av venninna mi er jeg venneløs. Det er heller ikke snakk om mange fra jobben, men kanskje 4-5 stykker. Hvis det hadde blitt fest her hjemme hos meg hadde vi fort blitt noen flere siden jeg bor i kollektiv.

Skrevet

Jeg er ikke sikker på om jeg skjønner problemet her...

Oppsummert høres det slik ut for meg nemlig: Du skal få dine eneste venn på besøk, men du vet ikke om du gidder ha henne der, fordi hun da kan komme i veien for en fest eller et ligg?

Jeg tror kanskje du bør avlyse besøket hennes uanset, for det høres bare ut som du har henne som venn i mangel av noen andre og det syns jeg vel ikke noen fortjener.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Du tar grundig feil, Susy. Jeg sa at jeg ikke ville feire med bare henne, jeg trodde det kom klart fram.

Skrevet

TS her. Du tar grundig feil, Susy. Jeg sa at jeg ikke ville feire med bare henne, jeg trodde det kom klart fram.

Ja jeg skjønner nå fortsatt ikke problemet - hun er din gode og eneste venn, som du vil feire bursdag med, og du har fått nye venner, som du også vil feire bursdag med... Hvorfor feirer du ikke med alle da?

AnonymBruker
Skrevet

Alt du lurer på, eller tolker galt, står i første post. Gjorde jeg det ikke klart nok at det ikke ville funket å inkludere henne?

Skrevet (endret)

Alt du lurer på, eller tolker galt, står i første post. Gjorde jeg det ikke klart nok at det ikke ville funket å inkludere henne?

Nei - for jeg skjønner ikke hvorfor det ikke funker å inkludere henne.

Er hun din venn - og da mener jeg virkelig din venn - så burde hun unne deg å gjøre det du har mest lyst til på din bursdag. Om hun kommer på besøk i noen dager så har dere vel mer tid enn akkurat kvelden dere feirer også - og kan snakke, ha litt tid for dere selv og gjøre noe sammen bare dere to.

Og dette her:

Jeg måtte da ha gitt henne ganske mye oppmerksomhet, hun ville ikke snakket noe særlig med de andre utenom helt korte svar. Det hadde også satt sine begrensninger på hva jeg kunne funnet på den kvelden ( ;) ) når hun skal overnatte her. Jeg vet at hun liker meg, men det er ikke gjensidig og vi kommer ikke til å bli noe mer enn venner.

.. øh det er på sitt beste en sammenblanding av konflikter og problemer. For å ta ett og ett:

1)Hun snakker lite med de andre - jaha, er hun sjenert, sur, sær? Uansett gjentar jeg at om hun virkelig er din venn så blir hun med på den feiringen av din dag som du vil ha - og so what om hun sitter litt stille og ikke snakker med så mange - hun kan jo bli kjent med folk og hun kan da vel ha det hyggelig selv om hun ikke henger i taklampa.

Om det derimot er slik at du er flau over henne og ikke vil at arbeidskameratene skal se henne - vel da er det et annet problem.

2)Du kan ikke sjekke opp noen andre. Vel... da må du bare vurdere om det er verdt å ta en festkveld fri fra sjekkinga. Om du heller vil sjekke så får du velge bort venninna. Og igjen - om det er slik at du er flau over henne og ikke vil ha henne med ut på byen, ja da bør du kanskje revurdere vennskapet, tror du ikke?

3)Hun liker deg og vil noe mer. OK - så det er her problemet egentlig ligger? Du vil ha henne som venn, har skjønt at hun er forelska i deg og tør ikke ta praten med henne og si fra at her blir det ikke noe mer? Eller vil du ha henne i bakhånd i tilfelle?

Så lenge begge vet at dette bare kan bli vennskap, så er det vel heller ikke noe problem dette her - det eneste er at det kommer vi veien for evt annen sjekking, men en kveld kan du sikkert drøye det - det er jo ikke så høflig å dra med seg noen hjem på rommet om du har en annen overnattingsgjest uansett hvilket kjønn vennen/overnattingsgjesten har.

Herregud mann, sier jeg bare :roll: les innlegget ditt en gang til da.

Det er mulig jeg er tungnem og ikke får med meg essensen her, men for meg fremstår dette her som en hel mengde fjortisproblemer som litt kommunikasjon, åpenhet og ærlighet ganske så greit kunne ordnet opp i. Så svaret er vel enkelt - du må snakke med venninna, snakke med arbeidskameratene også får du stå frem med dine meninger og ønsker - og sørge for at feringen blir slik du vil ha den.

Endret av Suzy
  • Liker 2
Gjest made4u
Skrevet

For min del er det ikke slik at jeg nødvendigvis har en finere dag selv om den er tilbragt med flere. Noen av mine fineste bursdagsfeiringer var vi bare to om, og jeg for min del ønsket da ingen flere da i så fall hadde ikke dagen blitt like fantastisk.

Har stikk motsatt problem av deg jeg faktisk, fra flere ganger har jeg søkt meg bort fra kavet bursdagsfeiringer kan være.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...