AnonymBruker Skrevet 22. mars 2011 #1 Skrevet 22. mars 2011 Advokaten som selger huset jeg kikker på, har en merkelig taktikk. Bildene er elendige, informasjonen er mangelfull og prisantydningen er veldig lav. Den er på 1,2 mill, og jeg mener at huset er verdt minst 1,5 mill. Det er et oppussingsobjekt som det er mulig å bo i fra dag 1, med skjermet hage med gode solforhold, kjeller, garasje, blindgate, gangavstand til alt det som dette stedet har å tilby. Beliggenheten er muligens en av de beste på dette stedet. Huset er lite (80m2 grunnflate), men det er god plass på tomta til å bygge ut. Kjeller har også potensiale til 2 soverom og kjellerstue. Det er kun innredet vaskerom der nå.) Det vil med andre ord komme MANGE på visning! Vi har allerede fått låne nøklene i noen timer, så vi har sjekket ut alt vi trenger å vite. Vi skal på visning kun for å få sikle på huset en gang til, samt sjekke populariteten. Jeg vil ha dette huset, det oppfyller de aller fleste kriteriene som vi har, og det er lenge mellom hver bolig av denne typen. Samtidig må det som sagt pusses opp en del, i første omgang til omtrent 100-150 000 kr. Banken har anbefalt et lånetak på 1,7 mill, og vi vil få opptil 90% finansiering. EK etter salg av egen bolig vil bli 200-300 000. Jeg kommer til å stige omtrent 100 000 i lønn om 3 år, så vi er forberedt på at det kan bli litt trangt den første tida. Har du noen tips til hvordan vi bør forholde oss i budrunden? Det kommer sannsynligvis mange som håper på å få huset til 1,2 mill, så vi bør kanskje legge inn et tidlig bud på feks 1,3 for å skremme bort noen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå