Gå til innhold

gjerrig?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei (:

Vi har funnet ut at vi skal gifte oss, og da allerede om 3 måneder!

Jeg kunne helst tenke meg å gifte meg på "kontor", også tatt en uke vekk sammen med ungene etterpå.

Samboer ønsker IKKE det!

Så derfor har vi funnet ut at vi inngår ekteskap hos byfogden, og at vi har et enkelt selskap/ fest etterpå. Vi kommer til å bruke verandaen til noen kjente, der er det plass til ca 40-50 personer.

Jeg kunne tenke meg å servere en gryterett. Altså ikke kjøttdeig og pose, men en skikkelig god gammeldags gryte med masse smak. Og til dessert tenkte vi det holdt med kakebordet, frukt og evt en eller annen form for pudding.

Også vil vi holde alt av drikke til gjestene.

Vil der virke som vi er gjerrige siden vi ikke har noe flott og fancy? 3 retter og full pakke liksom?

Endret av Betty84
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei (:

Vi har funnet ut at vi skal gifte oss, og da allerede om 3 måneder!

Jeg kunne helst tenke meg å gifte meg på "kontor", også tatt en uke vekk sammen med ungene etterpå.

Samboer ønsker IKKE det!

Så derfor har vi funnet ut at vi inngår ekteskap hos byfogden, og at vi har et enkelt selskap/ fest etterpå. Vi kommer til å bruke verandaen til noen kjente, der er det plass til ca 40-50 personer.

Jeg kunne tenke meg å servere en gryterett. Altså ikke kjøttdeig og pose, men en skikkelig god gammeldags gryte med masse smak. Og til dessert tenkte vi det holdt med kakebordet, frukt og evt en eller annen form for pudding.

Også vil vi holde alt av drikke til gjestene.

Vil der virke som vi er gjerrige siden vi ikke har noe flott og fancy? 3 retter og full pakke liksom?

Nei, ikke i det hele tatt!

Dere feirer bryllup slik dere ønsker og er blitt enige om. Jeg er sikker på at gjestene vil synes det er flott at dere velger å gjøre det på en utradisjonell måte. Og hjemmelaget gryte er kjempegodt!

Så hold festen med beste samvittighet og gled dere over å feire kjærligheten!!! :rodmer:

• Liker 4
Skrevet

Nei dere er ikke gjerrige :)

Syns det høres ut som en kjempekoselig feiring jeg.

Masse lykke til!

Skrevet

Jeg synes det høres veldig hyggelig ut. :)

• Liker 2
Skrevet

Det synes jeg høres kjempekoselig ut!! Ikke gjerrig i det hele tatt! :riste:

Jeg hadde blitt veldig glad for å bli invitert i et slikt bryllup. :Nikke:

• Liker 1
Skrevet

Har dere kanskje noen tips til hvordan jeg skal gripe tak i dette?

Invitasjoner burde muligens allerede hvert sendt ut?

Har null peiling :sjenert: Og hva i alle dager skal jeg skrive på dem??

Skrevet

Sier meg enig med de andre her. Høres kjempekoselig ut :) Gratulerer med forlovelsen og lykke til med bryllupet :)

Skrevet

Det hørtes kjempefint ut synes jeg! :) Tror ingen vil tenke at dere er gjerrige hvis de kjenner dere. Jeg hadde blitt glad for å bli invitert i et sånt bryllup!

Du kan jo skrive i invitasjonen noe sånt som:

Kjære xxx og yyy

Vi gifter oss den xx/xx-2011, og ønsker å feire dette med dere. Vi inviterer derfor til middag og fest etter vielsen, hjemme hos Ola Hansen. Dette blir en enkel tilstelning hvor vi kan feire kjærligheten!

Eller noe i den duren. Blei litt i farta det forslaget ;)

• Liker 2
Skrevet

Syntes dette hørtes koselig ut, jeg! :) Og på denne dagen er det deres ønsker som skal stå i høysetet! :klem:

AnonymBruker
Skrevet

For å si det sånn. Jeg har unger i gifteferdig alder. Jeg vil mye heller at de tar en enkel bryllupsfest enn et stort kalas. Jeg vet jo at de har nok hull å dytte pengene inn i. Det er bare å se på bolig det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres koselig ut. Jeg har også unger i gifteklar alder som er etablert med samboere og regner med at det kanskje kommer en invitasjon om par år. Håper de foretrekker et lite, intimt bryllup, men skal ikke blande meg inn.Farens familie har tradisjoner og regner med at det blir full pakke, hvis brudeparet ønsker det selv.

AnonymBruker
Skrevet

For meg er det viktigere med raushet med drikke i bryllup enn hvilken mat det serveres. Det er gjerne en sjelden gang at man kanskje kommer seg ut på fest sammen med partneren sin, ordner med barnevakt, etc, og hvis jeg får en god velkomstdrink og nok vin til maten, er jeg i godt humør uansett hva som serveres :)

Skrevet

Synes dette høres veldig hyggelig ut. Veldig personlig, og så kan dere ha gjestene hjemme hos dere - kjempekoselig synes no jeg.

Masse lykke til!

Skrevet

For meg er det viktigere med raushet med drikke i bryllup enn hvilken mat det serveres. Det er gjerne en sjelden gang at man kanskje kommer seg ut på fest sammen med partneren sin, ordner med barnevakt, etc, og hvis jeg får en god velkomstdrink og nok vin til maten, er jeg i godt humør uansett hva som serveres :)

Ja, det viktigste er jo at folk får seg ei gratis fyllekule...

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det viktigste er jo at folk får seg ei gratis fyllekule...

Det er noe med at det er en del organisering som skal til når man som småbarnsforeldre skal ordne seg fri til å dra i bryllup. Det er ikke så mange festligheter man kan være på i den tiden hvis man ikke har lett for å bruke barnevakt.

Jeg har ikke for vane å gå uten gave i bryllup, og barnevakt koster penger det også, så noen gratis fyllekule blir det vel ikke. Men som jeg prøvde å få fram, så er ikke maten så veldig viktig. jeg er ikke av dem som rynker på nesen hvis det serveres fisk/koldtbord/noe jeg ikke ville valgt selv. Det bryr meg ikke så mye. For meg er festen og feiringen viktigere enn hva som serveres under middagen.

Skrevet

Nei, det er overhodet ikke gjerrig! Høres veldig hyggelig og personlig ut, og virker som en flott måte å feire ekteskapet på!

Har dere kanskje noen tips til hvordan jeg skal gripe tak i dette?

Invitasjoner burde muligens allerede hvert sendt ut?

Har null peiling :sjenert: Og hva i alle dager skal jeg skrive på dem??

Jeg synes du kan sende ut invitasjoner nå i aller nærmeste framtid, det er passende tid. Da får gjestene anledning til å holde av dagen. Her er et raskt forslag:

Kjære Lise og Per!

Vi gifter oss søndag 25. mai 2011, og håper at dere vil feire denne dagen sammen med oss!

Vielsen finner sted hos Byfogden i Trondheim kl 15.00. Deretter inviterer vi til en enkel middag hjemme hos familien Hansen i Bygata 10 kl. 17.30.

Vennlig hilsen

TS og Mannen

• Liker 1
Skrevet

Nei, ikke gjerrig i det hele tatt!

Jeg vil gjerne komme på gryterett! :Nikke:

Gjest strykebrett
Skrevet

Jeg syns ikke det er gjerrig. Skjønner godt at mannen din vil ha en feiring, det er jo bare en gang man gifter seg, men man trenger jo ikke å bruke en halv årslønn på det.

Jeg ville gjerne kommet i veranda og gryterett-bryllup :)

Gjest Emo Fisk
Skrevet

Vennepar av meg hadde grillfest ute som sin bryllupsfeiring, og fikk ikke noe py for det. Selv hadde vi også ganske enkel feiring. Jeg syns planen deres virker helt flott, og jeg hadde gjerne gått i det bryllupet.

Skrevet (endret)

Ts

Tusen takk for svar :) Er faktisk litt mer lettet nå.

Jeg må si meg veldig enig med den anonyme her, det er veldig viktig at det er nok god drikke. Huff så flaut det måtte bli å gå tom for noe:/ Ihvertfall når det vi inviterer til er fest med relativt enkel bevertning.

Igår tok jeg en kjapp ringerunde og fortalte at folk måtte holde av datoen. INGEN ble forundret av at vi plutselig fant ut at vi skulle gifte oss så fort hihi. Altså ikke sånn fort. Vi forlovet oss for 5år siden så det har jo ligget i luften...aldri passet. Men ingen ble forundret over at vi skal gjøre det så fort etter vi endelig bestemte oss.

En ting jeg har funnet ut er at det derre kjole greiene er veldig vanskelig..... Vil ikke være noen typisk brud....

Endret av Kråkesaks

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...