Gå til innhold

Satt fast eplebit i halsen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dette er sikkert et av mine dummeste innlegg, men vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre nå. Det har seg nemlig slik at dumme meg klarte å svelge en altfor stor eplebit, og nå sitter den bob fast. Har prøvd å svelge den ned med vann, men da blir det bare verre, og gulper bare vannet opp igjen. Så får den verken ned eller opp. Klarer å buste helt greit gjennom munnen, så det er ingen krise, men er ganske så ubehagelig (spyttproduksjonen/slim har også gått litt bananas). Må jo få den opp en eller annen gang. Sorry for å belaste dere med ekle detaljer, men hadde trenger noen tips nå? :sjenert:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Såpass :gjeiper: Det hørtes ubehagelig ut. Jeg har satt mindre biter i halsen og fått de opp ved å stikke fingeren bak i halsen. Brekningsrefleks kan jo få den løs. Håper det ordner seg ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan du stå på alle fire, med albuene bøyd, og liksom.. HOSTE den hardt opp?? strekk halsen så du har helt frie luftveier, og prøv å host så det rister i deg.. Stakkars, vet ikke helt hva jeg skal råde deg til :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Prøv å spis noe slik at eplebiten blir trykt nedover. :gjeiper: Eventuelt prøv å kaste opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan du stå på alle fire, med albuene bøyd, og liksom.. HOSTE den hardt opp?? strekk halsen så du har helt frie luftveier, og prøv å host så det rister i deg.. Stakkars, vet ikke helt hva jeg skal råde deg til :S

Haha, som en katt med hårball liksom. :fnise:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Haha, som en katt med hårball liksom. :fnise:

:skratte: bahahahha, jammen jammen, det var det beste jeg kom på, og skrevet på ramme alvor :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

prøv å spise mer eple eller noe annet kan hjelpe.eller drikk mye vann.eller stikk fingen i halsen som noen foreslår er jo og et alternativ ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Prøvde å spise mer frukt, men da holdt jeg jo på å kveles. Ble helt tett, men så fikk jeg det opp igjen ved hjelp av fingeren. Oh joy, ble glad nå. Etter en halv time med eplebit sittende fast i halsen, var ikke liten heller akuratt. Må nok begynne å tygge maten bedre fra nå av :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, uff så jævlig, å sette ting i halsen er noe av det værste jeg vet.. Bra du fikk den løs!! Husk tygg først, svelg etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Huff, jeg klarte det samme en gang. Det som var kjipt var at jeg fikk en liten rift i spiserøret(?), og måtte på legevakten for det kjentes så rart ut. Deretter ble jeg sendt på sykehus, og fikk ført inn et kamera gjennom nesen og nedi spiserøret for å sjekke str på riften! Så mye styr for en jævla eplebit!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 måneder senere...

Annonse

Ååå... dette er min store frykt.

Har merket at det er lettere å sette fast mat i halsen når jeg jer på nettet (fek. er her på KG). Blir så ivrig at jeg glemmer å tygge maten ordentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...