Gå til innhold

Utdriknigslag og invitasjoner

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har forstått det slik på forloveren min, at de som er med i utdrikningslaget også inviteres til bryllupet. Alt annet er dirkete frekt og uhøflig.

Men hvordan løste dere dette rent praktisk?

Jeg får jo ikke vite av forloveren hvem som skal være med på utrikningslaget, og bare sånn ca hvor mange, så jeg må sette av opptil 20 plasser ekstra for disse jentene, utover de jeg allerede har på gjestelisten min, og jeg føler at den allerede er på bristepunktet, både plassmessig og økonomisk. Selvfølgelig kan jeg jo vente med å invitere feks 20 gjester, og så legge til om jeg får noen som ikke kan komme, men likevel så er jeg sånn i villråde her!

Hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har sagt i fra hvem jeg vil ha med, og det bør ikke være noe i veien for at du sier i fra om dette. Jeg tenker det mest naturlige er at hun inviterer de som er invitert i bryllupet, ikke at du skal ta hensyn til de hun inviterer i utdrinkningslaget.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg er enig med forloveren din i at de som inviteres til utdrikningslaget også bør være bryllupsgjester - i alle fall som et utgangspunkt. Men, her er det forloveren som må rette seg etter hvem som er invitert i bryllupet, og ikke omvendt. Dersom du ikke skal vite hvem som er med i utdrikningslaget, gi forloveren listen over bryllupsgjestene, så kan hun plukke og invitere fra denne. Hun kan på ingen måte invitere til utdrikningslag først, og så "tvinge" deg til å invitere disse gjestene i bryllupet ditt.

Skrevet

Vi skal ha et lite bryllup og ikke alle i utdrikningslaget blir invitert. Jeg har selv vært med på utdrikningslag og ikke blitt invitert i bryllupet. syns det var helt grett.

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke forlover som skal bestemme hvem som skal være med på utdrikningslaget. Du lager en liste og gir den til forloveren din. Du skal selv bestemme hvem du vil ha med på både utdrikningslaget og bryllupet ditt.

• Liker 5
Skrevet

Det er ikke forlover som skal bestemme hvem som skal være med på utdrikningslaget. Du lager en liste og gir den til forloveren din. Du skal selv bestemme hvem du vil ha med på både utdrikningslaget og bryllupet ditt.

This!

Skrevet

Jeg bestemmer hvem jeg skal invitere til bryllupet mitt! Og jeg og forloveren er enige fra før av at de som skal være med på utdrikkingslaget bør være invitert i bryllupet. Men det må hun fikse. Forloveren til mannen har tatt kontakt med meg for å få navnene på de som er invitert og som kan være aktuelle for et utdrikkingslag. Forloveren bestemmer seg så for hvem han vil invitere med seg i utdrikkingslaget, da det i i prinsippet er han som har ansvaret for denne festen.

Å gi lista over gjestene til forloveren høres ut som en enkel og grei løsning

AnonymBruker
Skrevet

Takk for inspill. Forloveren har allerede liste over de inviterte, men likvel minnet meg på at det må reserveres plass til de som skal være med på utdrikningslaget, så jeg mistenker at vi ikke har de samme personene på listen.....

Skrevet

Kjær evene! Forloveren har da ikke noe med å bestemme hvem som skal inviteres i bryllupet. Hvis forloveren synes det er så krise å ha med jenter i utdrikkingslaget som ikke er invitert til brullupet får hun ta med bare jenter fra gjestelista deres i utdrikkingslaget.

Skrevet

Wow, det var jo og en måte å gjøre det på.. Jeg tror det er like greit at du gir beskjed til forloveren din med det samme at du ikke kommer til å invitere noen flere til bryllupet enn de som allerede er invitert og så får hun finne en måte å løse det på.

Det virker jo rett og slett helt vilt at hun skal være med å bestemme hvem som blir invitert til bryllupet bare fordi hun vil ha de med på utdrikningslaget :eeeh:

Skrevet

Forloveren har allerede liste over de inviterte, men likvel minnet meg på at det må reserveres plass til de som skal være med på utdrikningslaget, så jeg mistenker at vi ikke har de samme personene på listen.....

Her må du sette foten ned! Jo før, desto bedre! Forloveren kan ikke tilføye flere gjester til bryllupet. Det bør du fortelle henne klart og tydelig - noe annet er uhørt.

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor forloveren skal ha så mye med å gjøre hvem som blir invitert til noen av delene jeg... Ikke at jeg har vært i mange utdrikningslag, men der hadde bruden gitt liste over ønskede venninner.. Og det er egentlig slik jeg har forstått andre har ordnet det og.

Og jeg har ikke hørt kravet om å bli invitert i bryllup om man er bedt i utdrikningslaget før nå....

• Liker 1
Skrevet

Dette har jeg ikke hørt om før; at forlover inviterer gjester til utdrikningslaget som så må inviteres til bryllupet... :sjenert:

Gi en liste over de du føler er aktuelle å invitere. Det er jo ikke sikkert at forlover kjenner alle dine nærmeste venner.

Går fint an å ha venner som ikke skal i bryllupet med i utdrikningslaget, men da bør det være flere sånn at det ikke er en ensom sjel som er den eneste som ikke skal i bryllupet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en forlover med sterke meninger om det meste, og hun er liksom en sånn som kan alt av regler i sosiale sammenhenger, så jeg må nesten gjøre som hun sier for at det skla bli rikig og at jeg ikke får rykte på å være kjip.

Jeg har bestemt meg for at jeg deler gjestelisten i tre. 1 del med nær familie, og en del med tanter onkler og venner og en del med jentene fra utdrikninslaget.

del 1 får invitajoner først, og så er utdrikningslaget. Og da vet jeg hvor mange jeg må kutte fra del to pga de som er med i utdrikningslaget, og da får del 2 + del 3 (jentene) sine invitasjoner...

Ikke den beste løsningen, men den mest fredelige, og jeg orker ikke mer bryllups og forloverstress.....

Skrevet

Med denne sosiale regelen tar hun helt feil. Hvor lenge i forveien skal du ha utdrikningslaget? Er normalt å ha det ett par uker før og det er for sen varsel for de andre gjestene.

Det blir jo ikke noe stress. Er bare å si at pga forberedelser og planlegging så må du vite alle gjestene på forhånd. Det er din dag, du som bestemmer. Retter hun seg ikke etter det så er hun ikke en god forlover og bryter dermed den største regelen ved det å være forlover.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en forlover med sterke meninger om det meste, og hun er liksom en sånn som kan alt av regler i sosiale sammenhenger, så jeg må nesten gjøre som hun sier for at det skla bli rikig og at jeg ikke får rykte på å være kjip.

Jeg har bestemt meg for at jeg deler gjestelisten i tre. 1 del med nær familie, og en del med tanter onkler og venner og en del med jentene fra utdrikninslaget.

del 1 får invitajoner først, og så er utdrikningslaget. Og da vet jeg hvor mange jeg må kutte fra del to pga de som er med i utdrikningslaget, og da får del 2 + del 3 (jentene) sine invitasjoner...

Ikke den beste løsningen, men den mest fredelige, og jeg orker ikke mer bryllups og forloverstress.....

Nei gud stakkars deg! Jeg synes ikke du skal gå på akkord med deg selv for å gjøre din venninne fornøyd...! Nei du må jo få invitere slekten din til bryllupet istedet for noen jenter som hun mener er dine gode venninner, eller kanskje til og med egentlig hennes venninner!! Nei kjære deg, her må du sette foten ned. Det er jo BRYLLUP!!! DITT BRYLLUP!!!!!! Vis henne denne tråden. Si evt at du har googlet emne og fant noe om det på dette forumet. Nei nei nei jeg blir helt sjokkert!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...