AnonymBruker Skrevet 22. mars 2011 #1 Skrevet 22. mars 2011 Dette spørsmålet går til dem som kunne tenke seg en "gårdsferie" i sydlige strøk i utgangspunktet. Jeg og min mann har nylig kjøpt en liten gård i et middelhavsland, og vurderer muligheten til å starte med turisme for å spe på inntektene. Det er snakk om en gård som ligger ca 30 min med bil unna en by med flere hundre tusen innbyggere (og alt som følger med av shopping, uteliv og severdigheter), og ca 20 min kjøring unna flere flotte strender. Huset er bygd slik at våre soverom ligger i en ende av huset, kjøkken og stue i midten, og så blir evt utleiedelen 2 soverom med eget bad i motsatt ende av huset. Vi har geiter, høns, ender, kaniner, 3 hester (utrolig snille og godt innridde dyr, 2 store ponnier og en som egner seg for barn opp til ca 8 år), samt noen innedyr i form av katt, hund, ekorn, burfugl og noen reptiler. Gårdsdriften består stort sett av frukttrær, dyrene er for det meste for egen husholdning. Vi produserer selv ost, yoghurt, vin, brennevin, olivenolje, samt sylter grønnsaker, lager syltetøy, tørker urter og krydder, etc. på tradisjonelt vis. Har sett i norske ukeblader (type Hjemmet og Allers) at det tilsynelatende er et marked for slike opplevelsesgårder, men ville det vært aktuelt som en måte å oppleve et middelhavsland på? Være med på å tilberede og spise tradisjonell mat, mulighet for barna til å hjelpe til med eggsanking, geitemelking, fruktplukking osv... Noen som har noen tanker rundt dette? Noe vi burde tilby som jeg ikke har nevnt? Noe som kan virke negativt? Etc... Veldig takknemlig for hjelp
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2011 #2 Skrevet 22. mars 2011 Hva tenker dere om tradisjoner? blir det norsk preg eller ala fransk preg, (eller hvor nå denne gården ligger)? Å bruke begrepet "syden" syns jeg også høres litt negativt ut i reklamen. Ellers syns jeg for min egen del, at det kommer en hel del an på prisen om jeg hadde tatt med familien min til en slik gård. Viss det koster 4 ganger så mye som en vanlig tur, så nei, da hadde vi funnet et alternativ, gjerne hjemme i Norge. Så syns jeg det kommer litt an på belligenhet også. Viss det stort sett er drepende varmt, kan det hende å ri på en hest ikke er det som frister mest. Hørs ut som en opplevelsesrik høstferie dog! Skjønte jeg det riktig med at dere bor der selv, og har leilighet til en ekstra familie?? Syns absolutt dere burde sjekke ut ideen mer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå