Gå til innhold

En fantastisk øvelse for deg som skal stramme rumpe og lår!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det dukker oftest opp spørsmål her inne, men jeg skal faktisk dele en ide med dere... eller for den som er intr.

Dersom du skal stramme opp rumpe og lår på hjemmefronten og ikke er særlig fan av knebøy og utfall er dette tingen:

alt du trenger er et gulv og en fitnessball.

Legg deg på ryggen, fest ballen imellom føttene og strekk ut bena - så løfter du opp og ned 12 ganger i et sett av 3.

Dette tar på ja!!!!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tips til hvor jeg kan få kjøpt en billig og bra fitnessball?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

vil ikke dette ta mer på mage/core en det vil ta på rumpe og lår da?

Det høres ihvertfall ganske så likt ut som deler av core-treningen vi har på senteret hos meg.

Skrevet

Jess denne øvelsen er super :D

:tommelopp:

AnonymBruker
Skrevet

På de mer veltrente kan du fylle 1,5 liters flaske med vann, hold den fast med bena på tvers, slik at du korken og bunnen av flaska i leggene, KLEEEEM og løft.

AnonymBruker
Skrevet

Fitnessball kan kjøpes på clas ohlson veldig rimelig :=)

AnonymBruker
Skrevet

hva er hoftestrekk??

Skrevet

hva er hoftestrekk??

Apparat på treningssenteret. Man står med det ene benet på en plate mens man presser det ned.

Skrevet

Det dukker oftest opp spørsmål her inne, men jeg skal faktisk dele en ide med dere... eller for den som er intr.

Dersom du skal stramme opp rumpe og lår på hjemmefronten og ikke er særlig fan av knebøy og utfall er dette tingen:

alt du trenger er et gulv og en fitnessball.

Legg deg på ryggen, fest ballen imellom føttene og strekk ut bena - så løfter du opp og ned 12 ganger i et sett av 3.

Dette tar på ja!!!!

Så snilt av deg å dele tipset! :)

Men jeg skjønte det ikke jeg.. Kanskje er jeg dum, vet ikke. Men man skal altså ligge på ryggen og ta bena opp og ned? Er ikke det å trene magen?

• Liker 1
Gjest made4u
Skrevet

Ikke for å være en gledesdreper, men nå er dette et faktum.

Hva gjelder rumpe (mage med ruter som viser også for den saks skyld), så er de genetriske betingelsene mer vesentlig enn trening i seg selv.

På samme måte som at ikke alle kan få den vakre sixpack, kan ikke alle få den perfekte rumpe, uansett hvordan de spiser/trener. Noen er bare fra naturens side skapt med forutsetninger for å få det, andre ikke.

Dog kan alle trene seg til/spise seg til forbedringer, altså pynte på fasongen. Dog vil alltid naturens forutsetninger (genene våre og hvem man er) ha en større innvirkning.

Det er en nedslående sannhet, og dessverre er jeg en av dem som ikke har drømmefasongen i så måte.

Skrevet

Noen som kan forklare meg hvordan man ved denne øvelsen trener rompe og lår?

Skrevet

Noen som kan forklare meg hvordan man ved denne øvelsen trener rompe og lår?

dette lurer jeg på også... skjønner enten ikke hovrdan øvelsen utføres, eller skjønner ikke hvordan den tar på rumpe og lår, dette høres ut som mageøvelser i mine ører.

Skrevet

Hvordan ser du forskjell så fort? Er det bedre enn knebøy og utfall?

Aner ikke om det er bedre enn knebøy og utfall. Får lett vondt i knærne, så gjør ikke disse øvelsene. Ser at rumpa har løftet seg og er mer spretten;) Samboeren ser/føler det og;) Men tar som sagt hoftestrekk og beinløftmaskinen og, så vet ikke om det hadde blitt så bra alene.

AnonymBruker
Skrevet

Ts her.... jeg har kanskje forklart øvelsen meget dårlig.

Dersom du løfter bena strakt så tar det på magen ja.. men dersom du har en vinkel på bena og bøyer dem opp og ned ettersom du hever og sender så tar det på rumpe og lår..

AnonymBruker
Skrevet

Ikke for å være en gledesdreper, men nå er dette et faktum.

Hva gjelder rumpe (mage med ruter som viser også for den saks skyld), så er de genetriske betingelsene mer vesentlig enn trening i seg selv.

På samme måte som at ikke alle kan få den vakre sixpack, kan ikke alle få den perfekte rumpe, uansett hvordan de spiser/trener. Noen er bare fra naturens side skapt med forutsetninger for å få det, andre ikke.

Dog kan alle trene seg til/spise seg til forbedringer, altså pynte på fasongen. Dog vil alltid naturens forutsetninger (genene våre og hvem man er) ha en større innvirkning.

Det er en nedslående sannhet, og dessverre er jeg en av dem som ikke har drømmefasongen i så måte.

Det var vel ingen her inne som sa noe om at de ville få den perfekte rumpe, var det det da? For en utrolig irriterende fyr du er. Ligner litt på et lite troll........

Selv om ikke alle kan få drømmekroppen (noe jeg tror de felste oppegående er i stand til å forstå) betyr ikke det at de skal bare sette seg ned i sofaen og gi faen. Man kan fortsatt gjøre det beste ut av sitt utgangspunkt. Og det vil uannsett ha en helsebringende effekt. Jeg skjønner ikke hva du ønsker å oppnå med slike negativ innlegg som velger å fokusere på det negative. Alt du gjør er jo å ta motet fra folk. Man kan formidle ting på mange ulike måter, og din måte er vel ikke akkurat den måten en profesjonell PT ville gjort det på..........

• Liker 4
Skrevet

Ts her.... jeg har kanskje forklart øvelsen meget dårlig.

Dersom du løfter bena strakt så tar det på magen ja.. men dersom du har en vinkel på bena og bøyer dem opp og ned ettersom du hever og sender så tar det på rumpe og lår..

Rumpemusklene er overhodet ikke aktivert i denne øvelsen. Ved å klemme bena sammen for å holde ballen på plass aktiverer du adduktor-gruppen, innside lår. Dette vil da være en statisk øvelse. Når du løfter bena aktiverer du magemusklene, samt hofteleddsbøyern. Forside lår (som jeg regner med de fleste tenker på, quadriceps), blir ikke brukt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...