Gå til innhold

Skeptisk til vaksiner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det kommer da vel strengt tatt an på hvor dårlig/ille den reaksjonen var, det.

Ja, det er klart - hvis det eldste barnet dør som følge av en vaksine vil du så klart tenke deg to ganger om før du vaksinerer det neste. Men det skjer vel så sjelden at det nesten ikke er verdt å nevne engang. Jeg kan ihvertfall ikke huske å ha hørt om noen virkelig alvorlige hendelser knyttet opp mot vaksinering, selv om jeg ikke tviler på at de eksisterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å ikke vaksinere barna sine pga at man ikke "tror" på vaksiner er derimot en holdning jeg stiller meg kritisk til, men jeg kan derimot fint skjønne at noen velger å ikke gi en vaksine til barna sine pga dårlig erfaring med vaksinen fra tidligere. :)

Jeg synes det er mer forståelig da - men ikke nødvendigvis forsvarlig. Man risikerer bivirkninger ved enhver medisinsk behandling, og uansett hvor få det er som får bivirkninger vil det jo per def alltid være noen som får dem. Hvis man er en av de få så tror jeg det er veldig menneskelig å få fullstendig aversjoner for det som gjorde en dårlig. Men det endrer jo ikke på fakta - som er at veldig få får bivirkninger, og at faren man utsetter barnet for ved å ikke vaksinere det er mye verre. Jeg synes jo at for å gjøre det valget som er best for barnets helse så bør en sette seg inn i fakta og ikke bare gå ut fra egen erfaring. Men at det er dritvanskelig - det kan jeg skjønne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå er det jo heller ikke alle barn som kan eller bør vaksineres. (Hvis de f.eks. er hyperalergisk mot noen av stoffene i vaksinen.) En del av disse barna ville mest sannsynlig heller ikke overlevd sykdommen, men de unngår smitten fordi "alle andre" er vaksiner.

Røde hunder var en sykdom som jeg aldri tenkte over at jeg var vaksinert mot, helt til jeg ble gravid. Da var jeg plutselig veldig takknemlig for at mine foreldre lot meg følge vaksinasjonsprogrammet!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariB

Har du denne skepsisen fra Andrew Wakefields studier? Du vet at de er avslørt som BULLSHIT ikke sant? Er du klar over at han ogå hadde fått patent på en vaksine-erstatter for MMR? For bare et par generasjoner siden døde norske barn av meslinger, andre fikk varig hjerneskade. Men for all del, sikkert greit å fjerne deg og avkommet ditt fra den genetiske poolen uansett, når du er så tett i nøtta.

Se denne artikkelen av Camilla Stoltenberg:

http://www.morgenbladet.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20110225/OSPALTISTER/702259881/0/AKTUELT001

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...