Gå til innhold

Drømmekjolen er funnet!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har i dag kikket litt på internett (som vanlig), og har funnet drømmekjolen min...........!!!!! Har tidligere funnet mange kjoler jeg syns er fine, men de har liksom ikke vært helt den jeg har "laget" oppe i hodet mitt..........men i dag............I'm in love!

Visste ikke helt hvor jeg skulle starte, men nå har jeg sendt mail til Bonny og med forespørsel om pris, om den kan fås tak i Norge ol. Håper jeg får tilbakemelding snart fra de. Lurer også på om det kanskje kan være mulig å få kjolen tilsendt hit til Norge. Om det ikke er mulig, så kjenner jeg ei i Los Angeles som skal hjem hit i juni, så da kan hun evnt få tak i den til meg...........men selvfølgelig, det kommer litt ann på pris.

Men er litt i tvil på de størrelsene de opererer med, de går vel ikke etter cm, så hvilken str. ca er 40 da?!? Noen som vet?!?

http://www.bonny.com/gowns.php?id=190&glin...ge=0&featured=N

Her er ihvertfall kjolen for de av dere som vil se den.............!

Ønsker dere en kjempefin dag - kos dere ;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sååå peeen!!!

Sånn kjole vil jeg også ha! Helt underbart!!

Den kommer du ikke til å angre på!:)))12

Skrevet

Kjempefin kjole, Stinemor!

Dersom du bruker str. 40 her hjemme, skal du bestille i str. 12. Det er sjelden at brudekjolene passer perfekt, de fleste blir penest med litt tilpasning, men str. 12 er i alle fall nære : )

Lykke til med brudekjolekjøpt!

Skrevet

str. 38, vil det da si str 10?!? Jeg er vel trolig str 40 nå men kommer nok til ta av meg noen flere kilo frem til bryllupet da det ikke er mere enn 5 mnd siden jeg fikk barn. Så kanskje det blir nok med str 10?!? Hva tror du Rose?!?

Skrevet

Ta alle "strategiske" mål av deg selv (bryst, midje, hofter osv.) i cm, bruk så en omregningskalkulator, fx denne: http://home.online.no/~helgnil/ for å regne om til amerikanske mål, som du sender til selger (dersom vedkommende sender kjolen direkte til deg), så får du forhåpentligvis kjole i rett størrelse. icon_smile.gif

Gjest *Perser*
Skrevet

nydelig kjole du har funnet deg icon_smile.gif den er bare lekker icon_wink.gif

Skrevet

Stine, finfin kjole icon_smile.gif

Dersom du ikke får svar fra Bonny direkte, vil jeg anbefale deg å søke på eBay - kjolen er jo samme merke som jeg kjøpte der. Kanskje sende en mail til noen av de som har eBay-butikker, og høre om de kan skaffe en slik kjole til deg. Men, husk, du har ingen returrett når det gjelder kjøp - så vær sikker på at du har rette mål - selv da trenger den ikke sitte helt - min sitter som støpt over hofter/midje, men er for stor i overdelen, f.eks. Du kan heller ikke stole på de vanlige amerikanske størrelsene, da brudekjoler som regel er mindre skåret enn vanlige klær. Men, alle skal ha målene på bryst/midje/hofte.

Ellers er noen av internett-butikkene som American Bridal Discount o.l verdt et forsøk - men noen av dem har forholdsvis hårreisende priser på å sende kjolen til Europa!

Lykke til! icon_smile.gif

Skrevet

Jeg er liten - str. 36/38 og 167 cm lang men på min modell (Mori Lee-kjole) måtte jeg faktisk opp i str. 12 som tilsvarer 40.

Uansett: kjøp ikke kjolen i den størrelsen du ønsker å være når du gifter deg men i den størrelsen du er nå. De fleste kjoler er faktisk penere å sy inn enn ut : )

Igjen - lykke til : )

Skrevet

Kame!!!!

Hvilken str er du?!? Og hvilken str. har du kjøpt?!?

Nydelig kjole du har kjøpt deg forresten, det var forresten pga ditt innlegg at jeg fant drømmekjolen min............TAKK!!!!!

Jeg trenger ikke få kjolen sendt fra USA, ei jeg kjenner kan ta den med hit for meg om jeg vil det.

Have a nice day ;o)12

Skrevet

I'm speechless....*sukk*.Du har jo funnet MIN drømmekjole,jo.

Kan du ikke skrive inn her når du har fått svar fra butikken ang. pris m.m.

Nyyydelig

Klemmer, 010203 icon_smile.gif:)

Skrevet

Hei 010203!!!

Selvfølgelig skal jeg gi deg tilbakemelding på hvordan det går............jeg skal klare å få tak i denne..........I have to!!!!

Koselig å se at det er andre som liker min smak når det gjelder kjole, har følt meg litt "utafor" på forumet her da det er MEGET få som har kjole med ermer på, noe jeg i utgangspunktet hadde bestemt meg for..........and, I found it!!!!

Jo mere jeg ser på bildet av kjolen jeg har bestemt meg for, jo mer sikker blir jeg...........I'm totally in love!!!!

Ha en fortsatt kjempefin dag!!!

12

Skrevet

Stinemor icon_smile.gif

Jeg har en voksende mage, så jeg kjøpte en større kjole enn jeg egentlig bruker til vanlig, men jeg kjøpte str. 16 - tilsvarer vel 44/46 tenker jeg - det er nok derfor den er for stor over skuldrene og ryggen. Til vanlig ligger jeg mellom 42/44 - og 40 på overkroppen.

Jeg regna nesten med at det var på bonny-sidene du hadde funnet kjolen, ja - derfor følte jeg at jeg måtte gi deg rådet om eBay - jeg kjøpte den altså av en dame som kaller seg Ladyindebt - hun er utrolig kjapp til å svare på mail, og var veldig behjelpelig med å svare på spørsmålene mine, derfor kan jeg tro at hun kanskje kan hjelpe deg med en bonny-kjole. Du kan nemlig ikke kjøpe den direkte fra Bonny (vil jeg tro, når jeg snakket med kundeservice på Alfred Angelo i England, sa de at de ikke hadde lov til å selge meg kjolen direkte, det MÅTTE gå igjennom en butikk), så de kan vel bare henvise deg til butikkene.

Kjolen min kostet forøvrig $345, og jeg vil vel tro at din ligger i samme leia - kanskje litt over pga mer pynt?

Håper du får svar snart, og at du forteller oss hvordan det går! icon_smile.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Kame den 2002-05-10 12:35 ]

Skrevet

Tenkte jeg bare skulle legge til at størrelse 18 er 44, så da er nok størrelse 16 noe mindre enn dette...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...