Happychilli Skrevet 22. mars 2011 #1 Del Skrevet 22. mars 2011 heisann vikariatet mitt er over den 4.4 neste måned - og jeg får bare betalt for 2 vakter i april. Jeg må søke om gjenopptak av dagpenger, og kunne tenkt meg og få feriepengene utbetalt neste mnd mens jeg venter på dagpengene, slik at jeg ikke går på en finansiell smell. Har kun jobbet 50% og har ikke kunnet opparbeide meg en buffer. har vel rundt 100 000 i feriepengegrunnlag fra ifjor fra kommunen.. jobbet der fra juni til desember og til april i år da. men hvor tidlig må jeg spørre? har jo fortsatt et håp om og finne meg jobb men lønnskontoret vil vel vite dette i god tid på forhånd, om jeg ønsker pengene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 22. mars 2011 #2 Del Skrevet 22. mars 2011 Opptjente feriepenger skal utbetales sammen med siste lønnsutbetaling før du slutter. Hvis ikke alt lar seg beregne har du rett på å få resterende utbetalt sammen med sluttoppgjør. Dette iflg ferieloven, som arbeidsgiveren din helt sikkert er godt kjent med. (Kommunene har jo så mange arbeidstakere, så dette er de stadig borti.) Hos mine tidligere arbeidsgivere har jeg hatt muligheten til å be om å vente med utbetaling av feriepenger til de vanligvis skulle vært utbetalt, men det er ikke hovedregelen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Personlig12 Skrevet 22. mars 2011 #3 Del Skrevet 22. mars 2011 De fra i fjor kan du få utbetalt nå, de kommer sikkert til å be deg vente, fordi de tjener mer på å ha de pengene der. men du har krav på de. De du har tjent opp i år kan du også få, men da må du desverre skatte for de... Så da sitter du igjen med ganske lite igrunn?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happychilli Skrevet 22. mars 2011 Forfatter #4 Del Skrevet 22. mars 2011 jeg ringte dem likegjerne, og det var ikke noe problem og få dem utbetalt, de har notert det:) var faktisk en fin sum også slipper jeg og være nervøs mens nav roter og styrer:P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå