Gå til innhold

Noen som er intressert i billigere helsekost?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har funnet en genial side som selger dv helsekost til 1/3 av prisen som er her i Norge! :)

www.iherb.com

Jeg bestillte en sirup som heter yacon, som kan brukes som søtningsmiddel! Det som er fint med denne sirupen er at kroppen klarer ikke å ta opp søtningstoffene i den!

Lagde veldig gode "karameller" med litt snickers aktig smakt av denne.

Brukte:

1 ss yacoon sirup

1,5 ss Økologisk peanøttsmør

2-3ss mandelmel

0,5ts Salt, helst himalaya

1 ss sukrin sukker

så settes de i fryseren i 15 min.

Smakte veldig godt, og er SUNT!!

Velbekomme!

Vervekode fjernet

Bond, mod

Endret av Bond
Videoannonse
Annonse
Gjest made4u
Skrevet

Dette er et av de dummeste innleggene jeg har lest, er helt rå reklame intet mindre.

La meg starte med å si det slik, Himalayasalt er avslørt som svindel (for det første er det IKKE fra Himalaya, men dersom det hadde vært det så er det kjemikere som har gått inn og analysert dette samt uttalt seg).

Her er en av flere forklaringer som regelrett latterliggjør Himalayasalt, som fremstår som en dårlig vits spør du meg.

http://skepsis.no/?p=903

Her sender du en link (reklame for salgssted), for så å komme med en oppskrift ment å få mennesker til å handle samme stedet oppskriften finnes.

Sågar "mystisk" salt trenger dem (som egentlig er helt vanlig salt, bare til vannvittig dyrere pris), og dem MÅ jo bruke økologisk peanøttsmør selvfølgelig (fås sikkert kjøpt det også samme sted), annet peanøttsmør er sikkert ikke brukendes.

Det blir for avslørende, når noen linker til et utsalgssted for så å komme med oppskrift på varer som er å få kjøpe der men dog ikke i stor grad ellers... Sågar vanlig salt vil du svindle mennesker på å selge.

Drit og dra sier bare jeg, glem å lytt til søppel som dette.

Hadde du kommet med rådet uten økonomiske motiver, altså ved bare en oppskrift, så ville jeg ikke slaktet forsøket - men her ser jeg i større grad et ønske om salg heller enn interesser om å meddele noen noe.

Og derfor moderator hadde moderert innlegget også, fordi du er tjent med salg.

Skrevet

made4u sa vel alt som trengs å sies om himalayasalt. Det består av natriumklorid, akkurat som alt annet bordsalt.

Ferdig med den saken. Jeg har handlet fra iHerb selv, kjøper kosmetikk, baseoljer og eteriske oljer der, og det fungerer den fint til.

AnonymBruker
Skrevet

Himalaya salt smaker fantastisk samma hva folk sier om saltet. Og ellers backer jeg opp ts jeg, fin og god snacks høres det ut som. Bruker yacon selv, og iherb er uten tvil en god side. :nigo:

Det som ble moderert vekk var nok en vervekode.

• Liker 2
Skrevet

made4u, det nettstedet du viser til, den artikkelen, vel der har artikkelforfatteren også skrevet "På det tidspunktet hadde mennesket så vidt begynt å skille seg fra apene" Den fyren der misinformerer, da mennesket aldri har skilt seg fra apene, men at vi faktisk er aper vi og, akkurat som sjimpansene.

Pluss at Himalaya salt er absolutt bedre enn kjemisk fremstilte saltet de selger i mengder i butikken. Man kan mene hva man vil, men jo mindre mennesket har tukla med noe jo beedre er det. Ergo, Himalaya er bedre enn det saltet du har i Jozo pakka di på kjøkkenet.

• Liker 2
Skrevet

made4u, det nettstedet du viser til, den artikkelen, vel der har artikkelforfatteren også skrevet "På det tidspunktet hadde mennesket så vidt begynt å skille seg fra apene" Den fyren der misinformerer, da mennesket aldri har skilt seg fra apene, men at vi faktisk er aper vi og, akkurat som sjimpansene.

Pluss at Himalaya salt er absolutt bedre enn kjemisk fremstilte saltet de selger i mengder i butikken. Man kan mene hva man vil, men jo mindre mennesket har tukla med noe jo beedre er det. Ergo, Himalaya er bedre enn det saltet du har i Jozo pakka di på kjøkkenet.

Men det er ikke bedre enn alt annet gruvesalt, og det selges som noe helt annet enn det er.

Gjest made4u
Skrevet

At vi har skilt oss fra apene står ikke i kontrast til at vi skal kunne ha utviklet oss fra dem i følge utviklingslæren.

I dag sees vi som homo sapiens (mennesker) og det finnes aper - begge er i utvikling, og vi mennesker er skiller oss fortsatt i større og større grad bort fra apene da forskjellene blir større.

Gjest made4u
Skrevet

Men for all del, kjøpe hvilket salt du ønsker du - selv kjøper jeg det billig i butikken.

Når det er sagt, så er alle de spinnville forklaringene om hvor helsebringende saltet er bare tull.

Sagt enkelt, så handler helse om livsstil mer enn noe annet. Altså om det helt enkle, sunt kosthold samt at man er fysisk aktiv etc.

Helse er ikke noe man kjøper på boks eller ved å velge overprisede produkter - det er det bare en kynisk livsstilsindustri som vil ha oss til å tro.

Så glem å tro du kan kjøpe deg til bedre helse, den eneste veien er den der du må bruke kroppen og ikke minst putte i den riktig mat.

Å handle økologisk, er den eneste fordel jeg kan se det verdt å betale ekstra for.

Skrevet (endret)

Jeg backer TS opp, iherb er en fantastisk side! Jeg handler alt av supermat, helsekost, te, hygieneartikler, kremer osv. på iherb. Uansett om himalayasalt er sunnere enn vanlig salt eller ikke, man kan spare mange penger ved å handle på iherb.

til TS: prøv å lage hjemmelaget rå, sjokolade som du kan dyppe karamellene dine i. Da blir det virkelig snickerssmak! Ingrediensene til sjokolade kan du jo kjøpe veldig billig på iherb :)

Endret av Funkyraw
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er betalings måten på den siden? Kan man få giro eller betaler man med kort med en gang, eventuellt potoppkrav?

Hvordan er det med tollen? er det sånn at om man kjøper for mer enn 200 så må man betale toll? :)

Skrevet (endret)

For å skille seg fra noe må man nødvendigvis opprinnelig være en del av det. "Ape" er et litt vinglete ord, særlig når det er brukt i dagligtale og kan omfatte alt fra familie til slekt til art. Det Karsten Eig refererer til er menneskearten. Mennesket er en del stammen homini som omfatter mennesket, sjimpanser og bavianer, og menneskearten skilte lag fra de to andre for mellom 6,3 og 5,4 millioner år siden.

For det første er det kjemisk identisk med alt annet gruvesalt, og svært likt havsalt.

Kan du utdype hva du mener med at jo mindre folk har tukla med det, jo bedre? Hvilke deler av fremstillingsprosessen er det du er kritisk til? Å konsekvent avvise all "tukling" blir idioti i mine øyne, f.eks. har tilsettingen av jod i salt bidratt til å drastisk redusere tilfellene av struma i en rekke utviklingsland hvor de ikke har tilgang på annen jod-rik mat.

Endret av Pingting
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er betalings måten på den siden? Kan man få giro eller betaler man med kort med en gang, eventuellt potoppkrav?

Hvordan er det med tollen? er det sånn at om man kjøper for mer enn 200 så må man betale toll? :)

Betaler med kort, og grensen er 200kr ja eksludert frakten. Vær obs på at noen ingredienser i produkter ikke lov å ta inn. iHerb har lagt ut noen linker til det norske tollvesenet hvor du kan sjekke om du er usikker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...