Signe83 Skrevet 22. mars 2011 #1 Skrevet 22. mars 2011 Jeg er virkelig i brudemodus for tiden, altså. Både jeg og min samboer har veldig lyst til å gifte oss, men er enige om at det er litt for tidlig enda. Jeg har sagt til ham at det er han som må spørre, siden jeg er av den litt gammeldags typen. Er det veldig vanlig at jenta frir liksom? Og dere som har fridd/er blitt fridd til? Var det en spesiell anledning?
Anglofil Skrevet 22. mars 2011 #2 Skrevet 22. mars 2011 Jeg ble fridd til, og det var ganske spontant. Han fridde etter å ha fått en Love Heart hvor det sto "Marry Me". Vi hadde nemlig en slik teit "lek" hvor vi gav annenhver Love Heart til hverandre. Han ble helt rar, og jeg skjønte det var noe. Så rekker han meg sukkertøyet og ser gravalvorlig på meg. Og dermed var jeg forlovet (jeg sa selvsagt ja). Mvh Yvonne 3
Thinkerbelle Skrevet 22. mars 2011 #3 Skrevet 22. mars 2011 Det var han som fridde - det hele var veldig romantisk, akkurat som jeg alltid har sett for meg:) og det beste var at jeg virkelig ble overrasket når han fridde, hadde ikke forventet meg det på det tidspunktet:) nå er det 3 mnd til bryllup, og jeg gleder meg!
Stinelin Skrevet 22. mars 2011 #4 Skrevet 22. mars 2011 Han fridde, og det var veldig overraskende. Hadde aldri trodd han skulle gjøre det på leeenge, siden han er typen som vurderer ting lenge og vel. Så for meg at det skulle ta 10 år, men så gikk det bare 2. Det var under frokosten 1.juledag
Thinkerbelle Skrevet 22. mars 2011 #5 Skrevet 22. mars 2011 ...kan legge til at det var på 6-årsdagen vår:)
Signe83 Skrevet 22. mars 2011 Forfatter #6 Skrevet 22. mars 2011 Men var det den typiske greia med stearinlys, blomster, etc.? Hvordan romantisk? Er veldig nysgjerrig, for jeg begynner å bli utålmodig snart, og lurer på om jeg skal ta saken fatt i egne hender. Men samtidig er jeg ikke den typiske romantikker, og synes sånne ting blir nærmest klisje.
Thinkerbelle Skrevet 22. mars 2011 #7 Skrevet 22. mars 2011 Dette var på ferie på en plass som er veldig spesiell for oss. Etter en bedre middag tok vi et glass champagne og snakker litt sammen, det var jo 6 år siden vi var blitt sammen:) da gikk han ned på et kne og fridde, med ring og det hele:)
sunnyside Skrevet 22. mars 2011 #8 Skrevet 22. mars 2011 Var han som fridde her:) Vi var ute bare vi to, og tok en øl. Sitter og holder handa mi, så løfter han opp den ene handa mi og ser på den, mens han spør: "hvor er ringen din?" Hvilken ring? Så tar han fram noe fra lomma, og holder fram en forlovelsesring. "Denne, kanskje?" Herregud, det høres kjempeteit ut når jeg skriver det... Men det var kjempekoselig, og så kom det så brått på meg:)
maya86 Skrevet 22. mars 2011 #9 Skrevet 22. mars 2011 Han fridde =) og han visste at han måtte på kne for å få ja Var på St.Hanshaugen på nyttårsaften kl 00.00 for litt over et år siden, under alle rakettene. Visste om det, siden vi hadde ordna ringer på forhånd, og det ble helt perfekt <3
FruN Skrevet 22. mars 2011 #11 Skrevet 22. mars 2011 (endret) Det var han som fridde her. Jeg kom hjem fra ferie i nord, og han henta meg på flyplassen. Grunnet lang reise etc ville jeg gjerne at vi gikk ut og spiste. Etter en god middag, ett glass vin til meg og bra stemning med musikk, hvisket han "vil du gifte deg med meg?" i øret mitt, og jeg svarte ja, med et ønske om å holde det for oss selv ihvertfall LITT (vi hadde vært sammen en mnd og fire dager). Han greide ikke å holde seg da, og fortalte det til mora dagen etter Det skal og sies at han spurte meg på vei hjem fra flyplassen hva jeg ville svart OM han spurte, og jeg sa han hadde nok måtte vente litt lenger før han fikk et bestemt ja. Joda, han måtte nå vente noen timer Endret 22. mars 2011 av høstbryllup
Gjest Fikira Skrevet 22. mars 2011 #12 Skrevet 22. mars 2011 Ingen som fridde. Ble egentlig tatt som en selvfølge at vi skulle bli gift en dag.
litleMeg Skrevet 22. mars 2011 #13 Skrevet 22. mars 2011 Hos oss var det jeg(jenta) som fridde Fridde på skuddårsdagen 1
Pentu Skrevet 4. april 2011 #14 Skrevet 4. april 2011 Min prins fridde i parken som hørte til Notre Dame. Jeg visste at det skulle skje. I og med at jeg kjenner han så godt etter 4 år. Han var kjempe nervøs og var helt på bærtur helt til det var "over". Nå er det bryllup til neste år.
Gjest Syffe Skrevet 5. april 2011 #15 Skrevet 5. april 2011 Hos oss var det særs lite romantisk. "Skal vi stikke å se på ringer?" "Tja, ok!", og så plutselig var ringer bestilt Men til gjengjeld har han "fridd" fem ganger etterpå. "Jeg har jo sagt "ja"...!"
AnonymBruker Skrevet 5. april 2011 #16 Skrevet 5. april 2011 Min kjære fridde mens vi var "midt i akten" Det var overraskende for vi hadde vært sammen i en mnd bare. Selvfølgelig svarte jeg ja. Var kjempeforelska og det er jeg/vi fortsatt. skal gifte oss om to mnd
Småkjekset Skrevet 5. april 2011 #17 Skrevet 5. april 2011 Jeg fridde på vår 5 års dag. Hadde laget til en fotobok med bilder fra våre år sammen og mye bilder fra våre turer til vår favorittby i utlandet. Jeg gav den til han på kvelden, og var rimelig nervøs der han bladde gjennom boken. Han svarte ja, og nå er det bare litt over to måneder til vi skal gifte oss i favorittbyen vår, så det gleder vi oss mye til
kvn84 Skrevet 5. april 2011 #18 Skrevet 5. april 2011 Jeg fridde også Tenkte at det var ikke noe å lure på, han er jo mannen i mitt liv!
Brud i mai Skrevet 7. april 2011 #19 Skrevet 7. april 2011 Jeg fridde selv. Vi hadde begge lyst til å gifte oss, så jeg skrev "vil du gifte deg med meg" på badespeilet tente masse stearinlys og fikk ja på en tisdag morgen 05.30 Ble litt forsinket til jobben den dagen begge to
Penelopen Skrevet 7. april 2011 #20 Skrevet 7. april 2011 Her var det han som fridde på 6-mnd dagen vår. Han tok meg først med på spa, der vi drakk champagne i boblebadet før vi fikk parmassasje. Så var det ut for å spise på en fin resturant. Når vi gikk gjennom byen i Stavanger ville han at vi skulle gå opp til branntårnet, og der gikk han ned på kne. Kjemperomantisk! ( jeg sa selvfølgelig ja ) Rotete innlegg, men jeg skriver fra iphone
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå