Nessy Skrevet 22. mars 2011 #1 Skrevet 22. mars 2011 Trodde endelig jeg var kommet litt forbi min fobi mot å snakke med jenter men den gang ei. Så ei jente jeg hadde snakket med tidligere (jobbsammenheng) og det gikk fint. Det går alltid bra å snakke med jenter så lenge det er i jobbsammenheng, men med en gang det er noe utenom det så fryser jeg til/flykter av gårde. Så henne nå alene og det hadde vært en flott situasjon for å introdusere meg/snakke med henne, men beina mine tok veien fatt og munnen var låst :/ Har lyst å gå bort til henne fremdeles, men vet jeg bare kommer til å gå forbi uten å si noe Noen som har tips til hvordan en kan nærme seg jenter uten at en blir helt satt ut? Tror jeg er for nervøs for å vise interesse/bli avvist og tenker "hun vil sikkert ikke at jeg skal snakke med henne" "hun kommer bare til å synes jeg er dum" etc. Har blitt en del flinkere til å identifisere negative tanker og ikke ta meg nær dem men akkurat når det kommer til dette er jeg stuck. Har hatt dårlig selvbilde siden jeg var 5 (da jeg begynte å bli kalt stygg etc) så regner med at det fremdeles henger igjen. Har begynnt å bli bedre men sliter fremdeles en del. Har kun en gang i mitt liv (som var sist helg faktisk) hatt ei jente snakke med meg først. Mest sjokkerende var det at hun faktisk var veldig attraktiv. Vil egentlig bare lufte tankene men positive innspill eller tips settes pris på
Strenge Frk.Gerd Skrevet 22. mars 2011 #2 Skrevet 22. mars 2011 Min ex ble stadig kalt stygg på skolen, han ble mobbet i en årrekke. Vi møttes i tenårene og da innbildte han seg at ingen jenter noensinne ville ha ham fordi han selv trodde pga mobbingen at han var lite pen. Jeg opplevde samme type mobbing (utseendemessig) som ham på barneskolen. Bare for å forklare av ingen av oss to hadde tidenes beste selvbilde da vi møttes. Men iløpet av den tenåringstiden fikk hauger av tilbud om å jobbe som modeller, og endte begge opp i byråer. Mao var mobbingen på skolen noe som vitner om hvor meningsløst grusomme barn kan potensielt være.. Og mitt poeng med denne lange historien er at det er mange vakre og flotte mennesker som har blitt kalt stygge. Uten grunn. I realiteten er ingen mennesker stygge. Da det er alltid noen som vil synes du er pen. La deg selv skinne, smil og vær positiv mot jentene du ønsker å snakke med. Jeg kan nærmest garantere at ingen oppegående jenter vil behandle deg med noe annet enn respekt om du tilnærmer deg med vennlighet og positivitet. 1
Nessy Skrevet 22. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 22. mars 2011 Takker for svar Problemet ligger i at jeg ikke en gang tørr å prøve. Har utrolig lyst, men kroppen stritter imot og jeg får ikke ut ett ord Har litt vansker med å tro at noen kan være interessert i å bli kjent med meg som noe mer enn bare venner. Har kun vært "på date" med ei jente i løpet av livet mitt, gikk ikke så veldig bra. Ble jeg som måtte dra i gang sammtalene hele tida og det gikk aldri noe vei. Har aldri så mye som holdt hender med ei jente engang så som du kan se er jeg ganske uerfaren med alt som har med jenter å gjøre. Har ei venninne som sier at hun ikke forstår at jeg ikke er tatt men føles egentlig bare ut som tomme ord som jeg ikke kan tro på. Får vel bare trucke videre og håpe på at jeg får bedre selvbilde etterhvert. Vet jeg hadde vært verdens beste kjæreste om jeg bare hadde fått en, problemet er bare å få tak i en
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2011 #4 Skrevet 23. mars 2011 Seriøst. SAmme hvor mye mobbing du har fått, så skjønner du jo hvorvidt du betraktes som stygg, normal eller pen. Dette ligger innat i alle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå