Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har mye problemer med knuter i ryggen. Men bare på høyre side av ryggen. Det føles som at når jeg puster dypt helt ut så kommer det stikk i knutene,og for å unngå det strammer jeg armen på høyre side. Dette gjør at jeg blir veldig stiv i skulderen også.

Når jeg skal sove klarer jeg ikke å ligge på venstre side for da får jeg bare sånne stikk i ryggen hele tiden. Men jeg klarer det i en liten stund hvis jeg ligger helt stiv og anspendt. Det samme er det når jeg ligger på ryggen og når jeg sitter på forskjellige måter, men det er ikke like ille.

Har hatt disse plagene i noen år nå. Har vært hos kiroprakt, naprapat,fysioterapaut,idrettsmassasje og prøvd trykkbehandling.

Er det noen som har hatt noe lignende som vet om noe som kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

muskelknuter? Hva med massasje som får igang blodomløpet og etter hvert dypere massasje

Hva legger du i i8drettsmassasje? Usikker på hva du mener.

Men om det er muskler som er problemet,ville jeg gått til en god manuellterapaut og fått sjekket hele kroppen.En feilstilling i f.eks nakke kan påvirke hvordan du står går osv.Avslappningsteknikker kan fungere også.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en del muskelknuter i ryggen, og for meg blir det bedre om jeg bruker en spikermatte inni mellom.

Skrevet

muskelknuter? Hva med massasje som får igang blodomløpet og etter hvert dypere massasje

Hva legger du i i8drettsmassasje? Usikker på hva du mener.

Men om det er muskler som er problemet,ville jeg gått til en god manuellterapaut og fått sjekket hele kroppen.En feilstilling i f.eks nakke kan påvirke hvordan du står går osv.Avslappningsteknikker kan fungere også.

Jeg har fått en del massasje men det hjelper bare akkurat der og da. Når jeg prøvde idrettsmassasje var det innmari vondt. Han tok veldig hart i, brukte albuen og trykket til. Man trenger bare å gå til en idrettsmassør 2-3 ganger for å bli bra egentlig, mens på en vanlig massasje trenger man flere ganger for samme effekt.

Jeg har faktisk hatt mye vondt i nakken også, så det kan jo være noe der. Det skal jeg ta å skjekke mer ut. Takk for tipset :) Hvordan avslappingsteknikker er det du mener? Vet du hvor jeg finner det?

Skrevet (endret)

Jeg har en del muskelknuter i ryggen, og for meg blir det bedre om jeg bruker en spikermatte inni mellom.

Takk for det, jeg kan jo alltid prøve :)Men det hjelper vel bare akkurat der og da.

Endret av Lenius
Skrevet

Jeg går til idrettsmassør og har fått mye hjelp der. Det gjorde vanvittig vondt i begynnelsen, men nå tar hun like hardt på meg som på de veltrente fotballgutta, og det gjør nesten ikke vondt lengre. Men jeg har gått to ganger i uka i en lengre periode. Det har virkelig gjort underverker både for rygg, nakke og skuldre. :)

Skrevet

Jeg går til idrettsmassør og har fått mye hjelp der. Det gjorde vanvittig vondt i begynnelsen, men nå tar hun like hardt på meg som på de veltrente fotballgutta, og det gjør nesten ikke vondt lengre. Men jeg har gått to ganger i uka i en lengre periode. Det har virkelig gjort underverker både for rygg, nakke og skuldre. :)

Det høres bra ut! Hvis det var knuter i ryggen du hadde, har de blitt borte eller mindre siden du startet å gå der?

Skrevet

Det høres bra ut! Hvis det var knuter i ryggen du hadde, har de blitt borte eller mindre siden du startet å gå der?

Om det var knuter fikk jeg aldri noe ordentlig svar på. Men jeg har en god del triggerpunkter overalt. Det er mulig at dette er det samme som knuter? Uansett, hun tar noen hver gang, men det er mye bedre enn i starten av behandlinga. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Har god erfaring med naprapat og trening.

Skrevet

avslappningsteknikker burde en fysio/manuell o.l. kunne vise deg.

Trening må til og noen ganger vond massasje for å løsne opp.Spesielt vondt gjør det om disse knutene ligger i eller rett ved større nerver (snakker av erfaring) Men en må starte forsiktig og jobbe seg opp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...