Emuline Skrevet 22. mars 2011 #1 Skrevet 22. mars 2011 Våren er som kjent i anmarsj, og da tenkte jeg at det var på tide å komme i kontakt med mine kreative sider. Jeg gikk til innkjøp av et Diana F+ "Edelweiss Edition"-kamera på nett for noen dager siden, og venter spent på at det skal dukke opp i posten:). Det jeg lurer på i den forbindelse er om det er noen der ute som har erfaring med slike kameraer, og har noen nyttige tips å komme med?. Jeg er nemlig litt fersk på dette området. Jeg lurer også på om noen vet hvor jeg kan få kjøpt film til kameraet her i Norge(trenger 120mm). Det er ganske billig for film både på ebay og andre nettsider, men frakten blir fort litt dyr. Jeg lurer også på hvor mye det vil koste å framkalle slik film, og hvem som eventuelt gjør det?. Takker og bukker for svar:)
skandale Skrevet 25. mai 2011 #2 Skrevet 25. mai 2011 (endret) Hei! Nå svarer jeg deg seint, men. Har akkurat fått meg et diana selv, og er like fersk som deg. Kjøpte like godt en haug med film sammen med det, så hvor man får kjøpt det i Norge vet jeg ikke, annet enn kipikee nettbutikk. Men det koster rundt en hundrelapp å fremkalle iallefall. Japanphoto gjør det, og mange andre litt dyrere, som fotophono. Ville satset på å kjøpt store kvanta på nett, så shippinga blir så lav som mulig i forhold til det du får. Håper vi kan dele tips og erfaringer i denne tråden, ikke la den dø! Er for få lomotråder på norsk syns jeg. Endret 25. mai 2011 av ecureuil
Torunn2 Skrevet 2. oktober 2011 #3 Skrevet 2. oktober 2011 Hei, Jeg savner også litt utvalg av lomography greier i Norge, eneste jeg vet om er kipkee, og dropz.no. Hvis man skal bestille fra utlandet blir det jo fort litt dyrt, siden man må betale moms og frakt. Dropz har vel litt bedre utvalg, og de har en god del lomo filmer og kamera-utstyr og sånn også. Men vet dere om noen andre nettbutikker som selger lomo?
Emuline Skrevet 26. oktober 2011 Forfatter #4 Skrevet 26. oktober 2011 Så hyggelig med tilbakemeldinger. Jeg trodde denne tråden kom til å dø ut jeg. Takk for linker. Visste ikke at det var norske sider som solgte lomo, så det er jo kjempe stas! Jeg pleier å sjekke ut lomography.com og UrbanOutfitters.co.uk Sistnevnte har et godt utvalg, men frakten er hønndyr. Da jeg var i Skottland i sommer kjøpte jeg to nye kameraer, ett av de på sistnevnte butikk. I Edinburgh var det også mange små-butikker som solgte alle mulige slags modeller, så hvis dere har planer om å dra på ferie så anbefaler jeg virkelig å dra dit. Prisene er ikke så altfor ille heller. Hvilke modeller har dere? Har noen av dere noe erfaring med Holga? Jeg merker at jeg har fått skikkelig dilla, så blir nok flere på meg etterhvert:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå