bergans Skrevet 22. mars 2011 #1 Skrevet 22. mars 2011 Trenger litt inspirasjon på disse frontene, da treningssenteret her pusser opp (tar laaaang tid) og mulighetene begrenser seg litt. Tar derfor gjerne i mot tips om litt mer alternative øvelser, youtubeklipp og kreativ (men effektiv) bruk av ymse utstyr. Bruker forøvrig den &/¤#" smithmaskina som pinglepull-up, fungerer fjell til det. Kabelmaskina er også oppegående, men der mangler jeg litt inspirasjon. Har ikke redcord/slynge, desverre. Fyr løs! Og kanskje dette kan bli en sånn pitteliten samletråd for gode øvelser for alt fra forarm til ankelledd
Leifr Skrevet 22. mars 2011 #2 Skrevet 22. mars 2011 Og med de fem store mener du selvsagt: Markløft Knebøy Benkpress Militærpress/skulderpress ...og pullups? Eller noe sånt? Noen andre ting jeg liker å bedrive: Vendinger! En av de tøffeste øvelsene i verden. Stangroing! Finnes mange måter å gjøre det på, dette er den jeg liker best: http://www.youtube.com/watch?v=44LJqZX5aIY
Sekretæren Skrevet 22. mars 2011 #4 Skrevet 22. mars 2011 Sier meg enig i power cleans. Er også veldig glad i ettbensøvelser, disse to river godt, og krever sin kvinne angående balanse og stabilitet:
bergans Skrevet 22. mars 2011 Forfatter #5 Skrevet 22. mars 2011 Hjertelig takk, begge to Skal definitivt ta med meg disse, og må bare forberede meg på at jeg kommer til å fly sidelengs på de ettbensøvelsene. Har kikket grundig på videoene, og ser at jenta på videoen som viser power cleans får stor belastning på patella og quadricepssenen i knebøyfasen. Patella havner langt foran tåa, noe som med stort momentum i øvelsen kan ødelegge mye ganske fort. Er dette bare en litt uheldig vinkel/teknikk her, eller et reellt problem med øvelsen? Jeg har en svak ankel etter et sykkeluhell for et par år siden, så det skal bli spennende å se hvor (utrolig) vanskelig jeg finner øvelsene. Tar gjerne i imot flere, gjerne compound-øvelser, og alternativer til stabilitetstrening med ball.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå