Gå til innhold

Din beste frivekt/stabilitets/kabeløvelse (legg gjerne ved video)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger litt inspirasjon på disse frontene, da treningssenteret her pusser opp (tar laaaang tid) og mulighetene begrenser seg litt.

Tar derfor gjerne i mot tips om litt mer alternative øvelser, youtubeklipp og kreativ (men effektiv) bruk av ymse utstyr. Bruker forøvrig den &/¤#" smithmaskina som pinglepull-up, fungerer fjell til det. Kabelmaskina er også oppegående, men der mangler jeg litt inspirasjon. Har ikke redcord/slynge, desverre.

Fyr løs! Og kanskje dette kan bli en sånn pitteliten samletråd for gode øvelser for alt fra forarm til ankelledd :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og med de fem store mener du selvsagt:

Markløft

Knebøy

Benkpress

Militærpress/skulderpress

...og pullups? Eller noe sånt?

Noen andre ting jeg liker å bedrive:

Vendinger! En av de tøffeste øvelsene i verden.

Stangroing! Finnes mange måter å gjøre det på, dette er den jeg liker best:

http://www.youtube.com/watch?v=44LJqZX5aIY

Skrevet

Pallof press! Genial kjerneøvelse.

Skrevet

Sier meg enig i power cleans. Er også veldig glad i ettbensøvelser, disse to river godt, og krever sin kvinne angående balanse og stabilitet:

Skrevet

Hjertelig takk, begge to :)

Skal definitivt ta med meg disse, og må bare forberede meg på at jeg kommer til å fly sidelengs på de ettbensøvelsene.

Har kikket grundig på videoene, og ser at jenta på videoen som viser power cleans får stor belastning på patella og quadricepssenen i knebøyfasen. Patella havner langt foran tåa, noe som med stort momentum i øvelsen kan ødelegge mye ganske fort. Er dette bare en litt uheldig vinkel/teknikk her, eller et reellt problem med øvelsen? Jeg har en svak ankel etter et sykkeluhell for et par år siden, så det skal bli spennende å se hvor (utrolig) vanskelig jeg finner øvelsene.

Tar gjerne i imot flere, gjerne compound-øvelser, og alternativer til stabilitetstrening med ball.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...