Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært ansatt i ett par måneder i en bedrift gjennom et vikarbyrå. Nå ønsker bedriften jeg jobber i å ansette meg direkte - men for dette krever vikarbyrået en anseelig sum (snakk om flere titusner). Dette er ikke bedriften interessert i å betale, og jeg vil ikke få jobben videre om vikarbyrået tviholder på sitt. Tror dere vikarbyrået vil være villig til å "la meg gå" uten å få pengene, eller at de heller ser at jeg ikke får jobben videre?

Jeg aner virkelig ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge har du skrevet kontrakt? Kan du ikke jobbe via vikarbyrået til kontrakten er utløpt, og så blir du ansatt av firmaet direkte etterpå? Det var slik de gjorde med meg.

Skrevet

Jeg har kontrakt ut måneden. Men vikarbyrået oppererer med en slags karantenetid hvor de ikke har lov til å ansette meg direkte uten at vikarbyrået skal ha en stor sum penger. Dette fordi de da mener de har fungert som rekrutteringsbyrå i så tilfelle - og det koster penger.

Skrevet

Hm, ok, det er en praksis jeg ikke kjenner til. I den bransjen jeg jobbet var det helt vanlig at man startet som innleid fra et vikarbyrå for så å bli ansatt. Var mange som hadde fått fast jobb den veien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...