Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Kansje dumt spørsmål, men.....lurer på om dere mødre som har døtre i barnehagen som ennå bruker ullstrømpebukse , hvordan dere gjør det når dere av og til vil kle dem i tunika og tights i barnehagen? Pleier dere da og ha tightsen utenpå ullstrømpebuksen akkurat som når dere ville gjort med en vanlig bukse?Eller bruker dere bare tights og sokker også på vinteren?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Ull innerst, uansett. Til langt uti april her hvor vi bor :( Lengter etter vååååår!

(Kan forresten legge til at hun kler på seg selv, men kravet er ufravikelig: Ulltrøye, ullstillong, ullsokker - og så hva hun vil utenpå der. Altså går hun aldri i matchende "outfits", men har hele og rene klær, så da bryr det meg ikke. Og en fargeeksplosjon av en fireåring må vel være et hyggelig syn for alle.)

Gjest Gjest
Skrevet

ullstrømpis eller ullongs og ullsokker innerst uansett

Skrevet

Når eg jobba i bhg kom jentene i fine klær om morgenen, også hadde de varme klær med seg :)

Skrevet

Når eg jobba i bhg kom jentene i fine klær om morgenen, også hadde de varme klær med seg :)

Det synes jeg er utrolig dårlig gjort ovenfor de som jobber i barnehagen. Hvis du har 10-12 jenter som kommer sånn og skal skifte/skiftes på før de går ut må jo ta mye ekstra tid.

Mine jenter har hatt på seg ull innerst også gjerne en tunika. Har prøvd å kjøpe ulltøy som ser litt greit ut og har fine farger.Stort sett har de løpt rundt i kun ulltøyet. Dette var mens de gikk i barnehagen.

Nå på skolen har de ulltøy innerst også vanlig klær over, bukser, gensere, tunika, tights...

• Liker 1
Skrevet

Kansje dumt spørsmål, men.....lurer på om dere mødre som har døtre i barnehagen som ennå bruker ullstrømpebukse , hvordan dere gjør det når dere av og til vil kle dem i tunika og tights i barnehagen? Pleier dere da og ha tightsen utenpå ullstrømpebuksen akkurat som når dere ville gjort med en vanlig bukse?Eller bruker dere bare tights og sokker også på vinteren?

Ull innerst. Tights utenpå.

Skrevet

Når jenten min bruker tights/tunika, eller kjole/strømpebukse bruker hun bare ulltrøye under.

Hun kler godt på seg når de skal ut å leke.

De dagene det har vært veldig kaldt har hun gått i bukse med ullongs under.

Skrevet

ullongs i stedet for thights brukte min datter noen ganger da hun gikk i barnehagen.

Ulllongs, ulltrøye og så tunika utenpå. Da var det bare av med tunika og inn i dress (evt på med mer ull) når de skulle ut..

AnonymBruker
Skrevet

Blir det ikke veldig varmt for disse aktive smårollingene å ha både ull og "vanlige" klær på seg inne? Det er jo vanligvis rundt 20 grader inne, og de bruker vel ikke ull innerst når det er 20 grader ute?

Bare lurer jeg. Har ikke barn selv.

Skrevet

Det synes jeg er utrolig dårlig gjort ovenfor de som jobber i barnehagen. Hvis du har 10-12 jenter som kommer sånn og skal skifte/skiftes på før de går ut må jo ta mye ekstra arbeid

jentene ordna/kledde på og av seg selv, så nei det ble ikke noe ekstra på oss :)

Skrevet

Frøkna mi går i tunika/kjole/skjørt med ulltights eller ull strømpebukse hele vinteren. Har stor sett aldri på noe annet utenpå når hun leker inne. Kjøper heller ullstrømpebukser og ulltights i kule farger. Bomull tightsene gjemmer vi til det blir varmt og tørt ute.

Skrevet

Jag brukar inte använa ullunderkläder på mina barn till vardags.

Om min dotter har tights på sig till en tunika brukar hon också få ett par tjockare mjuka joggingbyxor att ha över tightsen innan hon tar på sig overallen. Det gör hon själv, precis som hon tar av och på tjocktröjan själv.

Har hon strumpbyxor underst brukar hon ändå ta av byxorna hon har på sig (och tjocktröjan) när hon kommer fram. Det blir för varmt inne med alla de kläderna på.

Skrevet

Ettogethalvtåringen sendes i barnehage i ullbody og -strømpebukse, og så varierer det hva hun har utenpå; bukser i dongeri, fløyel, velur, ull, kjoler i ull eller dongeri. I dag har hun for eksempel en strikket kjole utenpå, men den forsvinner nok raskt.

Når hun hentes, og de er inne, går vel alle småbarna i kun body og strømpebukse. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...