Babyface Skrevet 9. mai 2002 #1 Skrevet 9. mai 2002 Jeg forsøker å bli gravid for første gang og har derfor noen "dumme" spørsmål. Hvor tidlig i svangerskapet oppsøker man lege? Når man oppdager graviditeten, når (hvis) man blir syk eller når man "føler for det"? Hvor ofte går man til legen i løpet av svangerskapet? Hva skjer under en rutinekontroll hos legen?12
Lillan Skrevet 9. mai 2002 #2 Skrevet 9. mai 2002 Hei!! Husker ikke helt når en går på første kontroll,men tror det er når man ca.er 8-10uker på vei. Da er det en del spm du må svare på,underlivs undersøkelse og en del blod prøver.Da får du også vite når termin er!Senere er det annenhver gang til jordmor og lege. Da pleier de å ta blodtrykk,sjekke at urinen er bra,måle mage og ellers prate om ting du lurer på! Lykke til!! Hilsen Lillan
Hestehoven Skrevet 9. mai 2002 #3 Skrevet 9. mai 2002 Hei Du går til kontroll en gang i måneden frem til ca uke 30, deretter er det hver 14. dag en periode, og de siste ukene går du til kontroll hver uke. Jeg har gått bare hos lege frem til nå. Fremover skal jeg går annenhver gang til lege/jordmor. Hvem du ønsker å gå til tror jeg du avgjør selv. En venninne av meg har kun gått til jordmor, bortsett fra en gang pga en blødning. Lykke til med prøvingen!! Hilsen Hestehoven 29+2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå