Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så spent på selvangivelsen!!! Er i morgen man kan begynne å sjekke skatten sin. Men kan jeg gjøre det kl 00.10 i natt (da er det jo blitt den 22/3), eller må jeg pent vente til i morgen tidlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror man må vente til i morgen tidlig :)

AnonymBruker
Skrevet

Var inne på siden der i går, men skjønte ingenting av det som sto mellom lønnsinntekt og bsu.. Vet ikke hva jeg skal fylle ut :/

Gjest Eugene Onegin
Skrevet

Selvangivelsen kan man se på fra klokken 8:00

Skrevet

Selvangivelsen kan man se på fra klokken 8:00

Man kan se den fra kl 08:00 ja, men tror det er rimelig mye trafikk på altinn sine nettsider nå :S jeg kommer ikke inn vertfall..

Skrevet

kommer heller ikke inn, og det er et godt tegn på at folk vil inn på altinn. Det er flott!

IKKE ring kemneren/skatteinnkrever/futen ang utregning, utfylling eller endring å gjøre. De betaler bare ut eller krever inn, og har ikke noe med dette.

Har du ikke fått lønns og trekksoppgaven din, kontakt din arb. giver. Ikke Kemneren.

Husk at det er 4 forfall for skatt i år

( 24.juni 17.august 14.september 19.oktober.)

, så ikke bestill ferietur å tro du får penger i juni! Ingen vet ennå hvem som får når.

Restskatt på over 1 000 kroner betales i to terminer. Andre termin forfaller fem uker etter første forfall. Du får betalingsblankett i posten. Restskatt betales til skatteoppkreverkontoret.

Rentetillegg på restskatt ved skatteoppgjøret i juni 2011: 1,44 % pro anno fra 1. juli 2010 til 22. august 2011.

Rentetillegg på restskatt ved skatteoppgjøret i august 2011: 1,44 % pro anno fra 1. juli 2010 til 7. september 2011.

Rentetillegg på restskatt ved skatteoppgjøret i september 2011: 1,44 % pro anno fra 1. juli 2010 til 5. oktober 2011.

Rentetillegg på restskatt ved skatteoppgjøret i oktober 2011: 1,44 % pro anno fra 1. juli 2010 til 9. november 2011.

Bruk de tilsendte betalingskortene når du skal betale. Har du mistet betalingskortet, må du selv fylle ut et betalingskort for skatt. Husk å få med fødselsnummer, navn og skatteart. Finn kontonummer til skatteoppkreveren, og lag KID-nummer.

Hvis du ikke betaler restskatten i tide, påløper forsinkelsesrente.

http://www.skatteetaten.no/no/Alt-om/Restskatt/

Feil i skatteoppgjøret? Slik klager du:

http://www.skatteetaten.no/no/Artikler/2004/Om-a-klage-pa-likninga/

• Liker 1
Gjest willemine
Skrevet

noen som har kommet inn? er så spent!

Skrevet

Restskatten skal betales til fastsatt tid, selv om du har klaget på likningen.

Dette gjelder også om klagen er sendt til skatteklagenemnda, eller er brakt inn for domstol.

Blir skatten forhøyet under klagebehandlingen, forfaller den forhøyde skatten til betaling 3 uker etter at du har fått melding, men tidligst 8 uker etter at likningen er lagt ut.

• Liker 1
Gjest Little princess
Skrevet

Noen som har link til der man kan se det? Tittet rundt på Altinn sine sider, men jeg fant den ikke jeg... :sjenert:

Skrevet

Trykk på Logg inn helt øverst oppe til høyre :)

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har link til der man kan se det? Tittet rundt på Altinn sine sider, men jeg fant den ikke jeg... :sjenert:

som regel har alle hver sin selvangivelse og du må logge inn selv for å se DIN egen.ahah:)

Gjest Little princess
Skrevet

Det gikk ikke.... :kjefte: Siden er vel overbelastet til tusen tenker jeg, iom at halve norge sitter der inne. :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd å komme inn siden 8 i mårrest, men først nå kom jeg inn på "min side" på altinn. Tar vel noen timer før jeg får se selvangivelsen..

At de ikke kan legge ut slikt klokken 00.00 er meg en gåte, samme tregheten år etter år. Selvfølgelig skal hele Norge inn klokka 08.00, er kanskje det de ønsker også. :kjefte:

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig skal hele Norge inn klokka 08.00, er kanskje det de ønsker også. :kjefte:

Hvorfor skulle de ønske det? :klo:

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skulle de ønske det? :klo:

Min fordomsfulle tankegang ser for seg at det sitter en hel gjeng med statsansatte og ler hånlig når hele Norge sitter fortvilet og vil inn, mens de selv sikkert har lest sine egne for lengst og nyter kaoset. :fnise:

Skrevet

Men jeg skjønner ikke helt hvorfor folk er så spente?? Man kan jo regne seg fram til resultatet allerede i februar? Har folk virkelig så lite kontroll over pengene sine? Og får man igjen på skatten, er jo ikke dette penger man "vinner"?? Det betyr jo bare at man har betalt for mye i skatt :klo:

Skrevet

Kommer meg ikke inn jeg heller.. Laster, laster, laster...

AnonymBruker
Skrevet

Men jeg skjønner ikke helt hvorfor folk er så spente?? Man kan jo regne seg fram til resultatet allerede i februar? Har folk virkelig så lite kontroll over pengene sine? Og får man igjen på skatten, er jo ikke dette penger man "vinner"?? Det betyr jo bare at man har betalt for mye i skatt :klo:

Jeg vet hvor mye jeg får igjen, men jeg liker å se det svart på hvitt :jepp:

• Liker 1
Skrevet

kommer meg heller ikke inn :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...