AnonymBruker Skrevet 21. mars 2011 #1 Skrevet 21. mars 2011 Vi vet hvor vanskelig det er å være en varsler på jobb. Nyhetene ga enda et eksempel på det i kveld. Gang etter gang, så kommer varsleren dårlig ut. Begynte å tenke på min egen situasjon. Jeg kunne nok ha vert en varsler,men da vet jeg at jeg står uten jobb amme dag. Her går det ikke bae på kritikkverdige forhold,men ulovligheter. Man skal bruke tillitsvalgte,hovedtilitsvalgte,men når de er med på det samme alle sammen... Mellomleder,øverste leder likeså Da står man ganske alene igjen. Er vel kansje noen få til som tenker som meg ang jobben,men man tar ikke slike ting opp med de. Da har man media igjen, og hvem vil vel legge hode på blokka? Det er altfor dårlig beskyttelse av varslere. Det som skjer er at de blir fryst ut av arb,plassen, selv om varslingen var påkreved. Ved varslingen så har mange fått en ny og annen arb.hverdag.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2011 #3 Skrevet 22. mars 2011 Vi vet hvor vanskelig det er å være en varsler på jobb. Nyhetene ga enda et eksempel på det i kveld. Gang etter gang, så kommer varsleren dårlig ut. Begynte å tenke på min egen situasjon. Jeg kunne nok ha vert en varsler,men da vet jeg at jeg står uten jobb amme dag. Her går det ikke bae på kritikkverdige forhold,men ulovligheter. Man skal bruke tillitsvalgte,hovedtilitsvalgte,men når de er med på det samme alle sammen... Mellomleder,øverste leder likeså Da står man ganske alene igjen. Er vel kansje noen få til som tenker som meg ang jobben,men man tar ikke slike ting opp med de. Da har man media igjen, og hvem vil vel legge hode på blokka? Det er altfor dårlig beskyttelse av varslere. Det som skjer er at de blir fryst ut av arb,plassen, selv om varslingen var påkreved. Ved varslingen så har mange fått en ny og annen arb.hverdag. Fra arbeidstilsynet.no: Arbeidstaker kan varsle Arbeidstilsynet om forhold en mener er i strid med arbeidsmiljøloven. Arbeidstilsynet har plikt til å holde varslerens navn hemmelig.
Wonders Skrevet 23. mars 2011 #4 Skrevet 23. mars 2011 ja jeg er en varsler på min jobb. Dette var i forbindelse med mobbing på jobben. Det ble tatt blodig seriøst fra øverste hold og saken ble veldig tøff for mobberen, noe jeg forventet . Skikkelige reprisalier. Slår ned på mobbing tvert! 1
Gjest Mahareth Skrevet 23. mars 2011 #5 Skrevet 23. mars 2011 Oppdager jeg at det skjer noe ulovlig på min arbeidsplass vil jeg ikke nøle engang. Å miste jobben pga dette vil ikke være en bekymring engang. Jeg får alltids en ny.
Wonders Skrevet 23. mars 2011 #6 Skrevet 23. mars 2011 Helt enig Mahareth. Jobb-situasjonen må man ta seriøst synes jeg. Alle har en tillitsvalgt og de kan få melding fra deg og må holde det komfidensieldt. 1
Gjest Okusan Skrevet 23. mars 2011 #7 Skrevet 23. mars 2011 Hvis det hadde foregått store uregelmessigheter på jobb, ville nok ansvaret veid tyngre enn mitt ønske om å beholde jobben. Som sagt over her- det finnes andre jobber. Men i varslingsdebatten hører det også med at i tillegg til de reelle varslerne finnes en del nut cases. Det er ikke alle som står og roper i avisa som varsler av objektive grunner, for å si det sånn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå