MarilynM Skrevet 21. mars 2011 #1 Skrevet 21. mars 2011 Info først, jeg er 25 år, jente, fettprosent på ca 26%. Jeg trener fordi jeg elsker det, og fordi jeg liker å bruke kroppen min. Jeg er rimelig fornøyd med utseendet mitt, og føler ikke at jeg trenger å gå ned i vekt. Kroppen min er av typen mesomorf, så jeg bygger muskler veldig lett, og jeg vil ikke miste så masse fett at jeg mister "mykheten". Har også timeglassfigur, og legger veldig jevnt på meg, men mister først vekt fra mage/midje-området, og blir seende litt ut som en veps hvis jeg blir for tynn. Jeg trener 4 ganger i uka, 2x Zumba (60 min) og 2x Spinning (45 min). Skulle gjerne trent yoga el liknende, men bor på et lite sted der dette ikke finnes. Ok, over til spørsmålet: Jeg har surfet litt rundt på iform.nu, og funnet disse to treningsprogrammene: http://iform.nu/trening/styrketrening/bikiniskolen/bli-bikiniklar-pa-12-uker http://iform.nu/trening/styrketrening/15-ukers-treningsovelser Disse ser ut til å være fine for meg, siden de begge er relativt korte, enkle og varieres litt etter noen uker. Men hvilket skal jeg velge? Jeg tenkte å legge inn en økt etter Zumbatimene og den ene spinningtimen, og trenger noe kjapt og greit. Tenkte også på å ta først det ene og så det andre? Jeg har trent en del styrke tidligere, mest i sal (bodypump), men også egentrening (kjedelig, for mange øvelser og liten variasjon), men pga leddproblemer måtte jeg kutte ut bodypumpen (for pinlig å kollapse midt i utfall hele tiden). Skal bli flinkere til å tøye ut denne gangen (får lett korte muskler som øker leddsmertene), hvertfall er det intensjonen. Er det noen flinke folk som kan gi meg litt feedback?
Tullepia Skrevet 22. mars 2011 #3 Skrevet 22. mars 2011 Det nederste programmet. Det øverste programmet (den såkalte Bikiniskolen) kan mistolkes dithen at du først skal bruke sju uker på å trene overkroppen og siden sju uker på å trene underkroppen. Det funker ikke. Vil du beholde litt fett bør du spise mer eller redusere kondisjonstreningen din litt og evt erstatte den med enten intervall eller styrke. Varm godt opp, tøy ut etter trening og sørg for å ha riktig teknikk, så unngår du skader.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå