Gå til innhold

Kan man regne renskåret svinekjøtt som slankemat?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan det være gunstig for vektnedgang å spise renskåret svinekjøtt to måltider om dagen?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Renskåret svinekjøtt er oftest magert og er et godt alternativ når man prøver å gå ned i vekt.

Gjest navnelapp
Skrevet

To måltid om dagen? Det må eg seie er ein trygg måte å bli drittlei av svinekjøt på.

• Liker 4
Skrevet

Renskåret svinekjøtt er vel å klassifisere som sunt, men man burde vel ikke spise det 2 ganger om dagen. Variasjon i kostholdet er nøkkelordet for ei sunn vekt.

AnonymBruker
Skrevet

Hva er problemet med å spise samme type kjøtt to ganger om dagen? Jeg spiser gjerne kylling både til lunsj, middag og kanskje til og med etter trening. Variasjon er ikke noe problem så lenge man varierer tilbehøret og spiser nok grønnsaker.

• Liker 1
Skrevet

Svinekjøtt er regnet som rødt kjøtt, noe ernæringsrådet mener man ikke skal spise mer enn 500 gr av i uken. Kanskje en idé å variere med kylling og fisk?

Ellers er det ingen mat som er "slankemat" - kalorier inn etcetera etcetera...

• Liker 2
Skrevet

Det er ingen magisk ingrediens som vil trylle deg ned i vekt. Det er dog en BESTANDDEL i et sunt kosthold, både om du velger lavkarbo eller den magre linjen.

Jeg ville ikke brukt svinekjøtt i to måltid om dagen. Det er både dyrt, lite variert og du kommer til å bli drittlei. Tenk heller på sammensetningen av hele kostholdet ditt.

• Liker 1
Gjest made4u
Skrevet

Ser man på en indrefile av okse (biff) så er det mye mer fett i denne, enn i for eksempel svinekjøtt. Dog er fettet i indrefileten usynlig, det vil si at kjøttet er godt marmorert.

Hva gjelder gris (svin) så er fettet fordelt annerledes, nemlig i tykke lag - kjøttet er derfor magert og inneholder lite kalorer.

Man skal spise ganske så mye svinekjøtt, dersom man skal få i seg såpass mye energi fra dette at man skal oppnå et dagsbehov. Satt på spissen, dersom jeg foret deg med utelukkende svinekjøtt så hadde du selv om du spiste alt du maktet hatt problemer med å klare å spise nok. Jeg for min del måtte spist over tre kilo svinekjøtt om dagen om jeg skulle dekket mitt energibehov hver dag - hadde jeg vært mer aktiv hadde jeg måttet spise enda mer av dette - i min tid på idrettslinja måtte jeg spist ca 4,5 kilo svinekjøtt hver eneste dag dersom jeg skulle fått nok energi.

Så svinekjøtt er ikke noen problem sett i slankesammenheng og sett kalorimessig, ingen blir altså fet av svinekjøtt (skal man forklare fedme må man se mot andre matvaner).

Selv vil jeg si at svinekjøtt er en av de alternativene slankere burde spise mer av på bekostning av andre kjøttprodukter. Så ikke bekymre deg for svinekjøttet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...