englove Skrevet 21. mars 2011 #1 Skrevet 21. mars 2011 Jeg skal en tur til USA i sommer for å besøke kjæresten, men på tilbaketuren har jeg en hel dag på Newark flyplass i New York. Fra 05:00 til 19:00 tror jeg. Vurderer selvsagt å ta turen inn til byen, men usikker på om det lar seg gjøre. Kan jeg for eksempel få sjekket inn bagasjen min såpass mange flere timer før avreise? Hadde vært greit å slippe å dra på en diger koffert rundt i byen. Er det et tog eller direktetransport inn til byen fra flyplassen? Er det noen som har erfaringer fra denne flyplassen så tar jeg gjerne imot alle tips for å få dagen til å gå.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2011 #2 Skrevet 21. mars 2011 Jeg tok buss inn til byen, helt greit det. Hvis du ikke får sjekket inn bagasjen finner du alltids en bagasjeoppbevaring.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2011 #3 Skrevet 21. mars 2011 Ja, da må du nesten inn til sentrum du:) Det anbefaler jeg i hvertfall, Newark er veldig kjedelig. Jeg tror det er mulig å sjekke inn bagasje tidligere der borte. Ganske sikker på det egentlig. Det går buss og tog fra flyplassen. Bussen bruker vel en førti minutter inn til manhattan, toget går også ganske fort. Jeg synes det var enkelt å finne frem til bussen - de har sånn skranke hvor du kan kjøpe tur-retur-billetter. Toget har jeg bare tatt til Newark, men det var veldig greit det også.
Gjest LOGAN Skrevet 21. mars 2011 #4 Skrevet 21. mars 2011 har ingen erfaringer fra newark . men vet det er den flyplassen av de rundt ny som er lengst unna! uansett - det går garantert tog e.l. og garantert et sted på flyplassen du kan oppbevare kofferten om ikke annet... dra asap inn til nyc og kos deg - men ha litt ekstra tid på veien tilbake - hense rush our og t.t.t!! TING TAR TID:)
englove Skrevet 21. mars 2011 Forfatter #5 Skrevet 21. mars 2011 Høres flott ut! Var litt redd for å måtte sitte på flyplassen å sture i 12+ timer. En tur til New York takker jeg ikke nei til!
gard Skrevet 21. mars 2011 #6 Skrevet 21. mars 2011 Hei Ja, det er tog stasjon på flyplassen og du kan ta toget inn til Penn Station og fra der kan du ta subway rundt omkring i byen :-) 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå