Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2011 #1 Skrevet 21. mars 2011 Jeg ammer et barn på 1,5 år. Jeg trenger å slutte nå, fordi jeg er utrolig sliten. Jeg har sluttet å amme om natten, men etter to mnd. er det fremdeles en kamp. Jeg har derfor ingen illusjoner om at barnet mister interessen av seg selv. Jeg har ikke gitt etter og ammet om natten i denne perioden, så her har jeg fulgt rådene til punkt og prikke. Men likevel er barnet ellers veldig på puppene, og maser mye. Vi koser og leker mye, men det kan altså ikke erstatte pupp uansett. Helstestasjonen har rådet om å smøre noe surt eller bittert rundt puppene, for å få barnet til å miste interessen. Jeg har ikke funnet noe konkret tips til hva dette kan være, det må jo være noe som ikke er farlig for barnet, og som ikke skaper brystbetennelse osv. Jeg har tenkt på eddik, men vet ikke om det er veldig dumt? Grapefruktsaft? Barnet spiser jo alt, så jeg er redd for at h*n bare syns det er en ekstra morsom smak på melken... Tar veldig gjerne i mot tips!
Chiquita Skrevet 21. mars 2011 #2 Skrevet 21. mars 2011 appelsinskall? Men det hjelper da vel ikke å smøre noe på puppene, dersom hun uansett ikke skal få smake. Tror nok det beste er å fremdeles holde henne 100% unna, i stedet for at hun skal få sjansen til å prøve en gang til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå