Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og til dem som er JV -for de mener nemlig at det skrift-stedet jeg kommer til å vise sikter til det evige liv her på jorden -, så er det all grunn til å minne dere og andre på en viktig ting, nemlig at ifølge bibelen så står det:

fra bibelen.no

Lukas 20:34-36

"Jesus svarte dem: «Menneskene i denne verden gifter seg og blir giftet bort. 35 Men de som blir funnet verdige til å være med i den kommende verden og oppstandelsen fra de døde, de verken gifter seg eller blir giftet bort, 36 for de kan ikke lenger dø. De er som engler, og de er Guds barn, for de er barn av oppstandelsen."

Nå er det sikkert mange kristne som vil tenke: "Dette er jo ikke noe problem, fordi Jesus snakker egentlig om det evige liv i himmelen"

Vel: les overskriften min en gang til! :-)

jwfacts siden er også inne på dette: http://www.jwfacts.com/watchtower/quotes/marriage-new-system.php

men jeg visste om dette lenge før jeg fikk vite om jwfacts nettsiden. Det var faktisk dette skriftstedet som fikk meg til å tenke at det finnes minst 1 grunnleggende selvmotsigelse/motsetning i bibelen. Hvis bibelens gud er kjærlighet, hvordan kan dette være hans vilje??

(se også: http://www.jwfacts.com/watchtower/earth-forever.php)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle vil til himmelen, men ingen vil dø :takke:

• Liker 4
Skrevet

alle vil IKKE til himmelen.

• Liker 2
Skrevet

alle vil IKKE til himmelen.

Jeg tok bare en liten sang :danse:

• Liker 4
Gjest Caylee
Skrevet

Jeg tror alle mennesker som er snille mot andre kommer til himmelen. De som sprer onskap derimot gjør ikke det.

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror alle mennesker som er snille mot andre kommer til himmelen. De som sprer onskap derimot gjør ikke det.

det var ikke det som var spørsmålet min gode kvinne :-)

• Liker 1
Gjest Caylee
Skrevet

det var ikke det som var spørsmålet min gode kvinne :-)

Så hva var spørsmålet? det var sånn jeg tolke det

Skrevet

Så hva var spørsmålet? det var sånn jeg tolke det

overskriften burde heller vært: "Tror dere som er kristne at ALLE ønsker å komme til himmelen?"

Hvis du leser åpningsinnlegget så vil du forstå det :-)

Hvis det evige liv er slik som det blir beskrevet her, så er det ikke akkurat det jeg vil ha, eller vil du det???

Gjest Silvermist
Skrevet

Jeg tror han lurer på om kristne tror at alle VIL til himmelen, ikke om alle kommer dit.

Riktig?

Gjest Caylee
Skrevet

overskriften burde heller vært: "Tror dere som er kristne at ALLE ønsker å komme til himmelen?"

Hvis du leser åpningsinnlegget så vil du forstå det :-)

Hvis det evige liv er slik som det blir beskrevet her, så er det ikke akkurat det jeg vil ha, eller vil du det???

åja nå¨skjønte jeg det XD takk for at du sa ifra. Vil ikke du komme no sted? bare ligge der uten at det skjer noe?

Skrevet

åja nå¨skjønte jeg det XD takk for at du sa ifra. Vil ikke du komme no sted? bare ligge der uten at det skjer noe?

ahhhh, du har ennå ikke forstått det...

Gjest Caylee
Skrevet

ahhhh, du har ennå ikke forstått det...

jo jeg forsto det, og jeg svarte jo på spørsmålet ditt

Skrevet

jo jeg forsto det, og jeg svarte jo på spørsmålet ditt

nei, du har ikke forstått!!! jeg må forklare det senere, eller noen andre kan gjøre det før meg. Men jeg skal ikke ta for lang tid :-)

Gjest Silvermist
Skrevet

I følge denne definisjonen av himmelen så må du forbli evig singel dersom du kommer dit. Du får ikke være gift/ha en partner. Ønsker du det?

Tror det er spørsmålet.

Nå tror ikke jeg på himmelen, det vil si jeg aner ikke hva som skjer når vi dør. En slik himmel som beskrevet over hadde ikke vært noe attraktivt for meg, og jeg tror heller ikke det er slik det fungerer dersom det finnes en himmel.

• Liker 1
Skrevet

I følge denne definisjonen av himmelen så må du forbli evig singel dersom du kommer dit. Du får ikke være gift/ha en partner. Ønsker du det?

Tror det er spørsmålet.

Nå tror ikke jeg på himmelen, det vil si jeg aner ikke hva som skjer når vi dør. En slik himmel som beskrevet over hadde ikke vært noe attraktivt for meg, og jeg tror heller ikke det er slik det fungerer dersom det finnes en himmel.

dette er helt riktig!! :-)

og det er jo enda verre om det evige liv er her på jorden på den måten det beskrives... da vil jo bare være et mindretall som får lov til å være i et forhold!

jeg vil leve evig som et menneske i en perfekt verden der alt er bra, og der man kan få alle sine berettigede ønsker oppfylt :-) alternativt i en verden der man kan veksle mellom å leve som et menneske og en ånd, alt etter hva man vil selv :-)

nb: hvordan tror silvermist at det fungerer dersom det finnes en himmel??

siden du har en enhjørning som profil-bilde så linker jeg til denne videoen her :gjeiper:

Gjest Silvermist
Skrevet

Jeg er agnostiker, så jeg vet rett og slett ikke hvordan ståa er.

Men jeg tror at dersom det finnes en himmel så er det et sted som er godt å være for normalt gode mennesker.

Ingen urimelige begrensninger og regler som nevnt over, og jeg tror neppe det vil være noen forventning om en å blindt underkaste seg en maktsyk Gud.

Dersom det finnes en allmektig Gud så er ikke han optatt av hvor mange ganger om dagen man ber, om man er i kirken hver søndag eller om man har lest bibelen fra perm til perm.

En eventuell Gud vil være opptatt av det genuint gode i mennesker, uansett hvem de er.

Min himmel ville vært noe slikt som videoen din, og mulighet til å gjøre mine egne valg i tillegg :)

• Liker 2
Gjest Eugene Onegin
Skrevet (endret)

Jeg har ikke noe behov for og komme til himmelen. Og jeg har heller ingenting i mot at jeg en dag vil dø.

Personlig er jeg agnostiker men om det er noe etter dette livet så tror jeg faktisk at reinkarnasjon er det mest sansynlige

Endret av Eugene Onegin
  • Liker 1
Gjest Eugene Onegin
Skrevet

Hva med de som er i hovedsak gode men en gang i blant sper ondskap ?

Eller de som i hovedsak er onde men også gjør gode handlinger en blant ?

• Liker 2
Skrevet

Får håpe Caylee kommer tilbake og ser :-) Silvermist forklarte jo hva jeg mente på en god måte! Eugene Onegin hadde også et par interessante oppfølgings-spørsmål.

Skrevet

Hvis jeg skal noe sted når jeg dør, skal jeg rake veien til Helvete. Driver og undersøker hvilken sirkel av Helvete jeg skal satse på. Må være en med gode skoler, iallefall, og et godt helsesystem. :jepp:

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...