AnonymBruker Skrevet 21. mars 2011 #1 Skrevet 21. mars 2011 Tråden om hvem vil arve deg om du går bort i morgen fikk meg til å tenke på hvordan man bør ordne seg praktisk. Jeg har f.eks hørt om gjeldsforsikring og forstått det slik at da vil gjeld bortfalle ved dødsfall. Har dere gjeldforsikring? Hva annet bør man tenke på?
Alvina Skrevet 22. mars 2011 #2 Skrevet 22. mars 2011 Hva skal jeg si, ..man bør kanskje bare innrømme at man ikke er materalistik, og komme over det.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2011 #3 Skrevet 22. mars 2011 Jeg tenkte ikke på meg selv, men mine barn. Man vil jo gjerne ordne seg slik at man etterlater noe til dem, derfor spurte jeg spørsmålet her; hva bør man tenke på?! Er det vanlig med gjeldsforsikring, og hvordan virker den? TS.
zuperduper Skrevet 24. mars 2011 #4 Skrevet 24. mars 2011 Jeg mener å ha lest at man heller anbefaler livsforsikring. Ved gjeldsforsikring blir gjelden nedbetalt. Ved livsforsikring bestemmer man selv hva pengene skal gå til (kanskje man vil beholde deler av gjelda og bruke noen penger på andre ting, for eksempel). Hva man bør tenke på avhenger jo av ens livssituasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå