Gå til innhold

Hva passer det å ha på når man skal døpes rett før konfirmasjon?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min på 14 skal snart døpes.

Hva i alle dager passer det å ha på seg da?

Dessverre er nok ikke bunaden ferdig før rett før konfirmasjonen, så det må bli en kjole av et eller annet slag.

Noen som har erfaringer å dele?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Datteren min på 14 skal snart døpes.

Hva i alle dager passer det å ha på seg da?

Dessverre er nok ikke bunaden ferdig før rett før konfirmasjonen, så det må bli en kjole av et eller annet slag.

Noen som har erfaringer å dele?

Man bør pynte seg som man gjør til en barnedåp, dvs pen kjole for damene og for herrene dress. Det samme gjelder for dåpskandidaten, altså datteren din.

Under dåpen (hvis det er i Den norske kirke) pleier dåpskandidaten å bøye seg litt over dåpsfatet og få vann i pannen. Det er nok lurt å tenke på hva vannet vil gjøre med stoffet i kjolen. Vil det sette ukledelige flekker? Tåler stoffet vann?

Det er også greit å huske på at man kan få vann i håret og bli litt rufsete etterpå når dette tørkes bort (dette er ikke dagen for innviklede frisyrer, ei heller mascara som ikke er vannfast).

Lykke til med den store dagen :)

AnonymBruker
Skrevet

Med tanke på at hun også må lene seg over dåpsfatet ville jeg heller ikke hatt på for kort kjole.. Er ikke særlig populært å vise rumpa til hele kirka... Men en fin kjole som hun føler seg vel i ville jeg valgt. Kommer også ann på hva hun liker å gå i :) Hvis hun hater kjoler så ville jeg ikke tvunget på hun en kjole heller!

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar!

Tror jeg vil prøve å finne en søt kjole, kanske med litt vårlig preg.

Tror ikke jeg vil ha det for stivt da det faktisk blir en midnattsgudstjeneste, og av en eller annen grunn føler jeg at det senker pyntekravet litt..

Hun hater faktisk kjoler, men har nådd en alder der hun innser at man av og til må akseptere å pynte seg litt, og tror faktisk hun ville følt seg mer unaturlig i dress e.l.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...