Safira Skrevet 21. mars 2011 #1 Skrevet 21. mars 2011 Jeg fikk det plutselig for meg at jeg kan høre på lydbøker mens jeg går tur på kvelden, men jeg har egentlig ingen erfaring med lydbøker (foretrekker egentlig å lese bøkene selv) og vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Er det noen som kan anbefale noen lydbøker? Det er det samme om de er på norsk eller engelsk. Jeg liker stort sett å lese fantasy så serier som Harry Potter, Ringenes Herre, Discworld, Wheel of Time, His Dark Materials, Eragon, Narnia, The Black Magician Triology (og sikkert noe jeg har glemt) er ikke så interessant da jeg har lest eller holder på med å lese det. Eller er jeg åpen for alle forslag Er det kanskje noen som har en oppleser de anbefaler? Siden jeg skal høre på de mens jeg går tur er det kanskje fint hvis de ikke er alt for avanserte å sette seg inn i (?).
Wonders Skrevet 22. mars 2011 #2 Skrevet 22. mars 2011 jeg elsker denne A house of night novels, Gå inn på iTunes, audiobook, og kjøp de til under hundrelappen. Det er lett å ta opp tråen der du slapp den. Jeg bruker den også når jeg er alene å vaker, lager mat... Sitter på t-banen... Koselig og spennende. http://no.wikipedia.org/wiki/House_of_Night-serien http://www.google.no/images?um=1&hl=no&client=firefox-a&hs=T2g&rls=org.mozilla%3Anb-NO%3Aofficial&biw=1019&bih=779&tbm=isch&sa=1&q=a+house+of+night+covers&aq=f&aqi=&aql=&oq= Det er nå 8 bøker 1
Xaphan Skrevet 22. mars 2011 #3 Skrevet 22. mars 2011 Jeg hører Eat Pray Love på lydbok nå, og syns det er fantastisk. Det er jo en veldig personlig fortelling og det er forfatteren selv som leser. Men jeg ville nok ikke hørt på den mens jeg går tur, for det er noe med den boka som treffer meg veldig, så jeg sitter og gråter mens jeg hører på lydboka 1
Wonders Skrevet 22. mars 2011 #4 Skrevet 22. mars 2011 Eat Pray Love er ok, men den er kort, du får ikke gått mange turer med den. Jeg har Confessions of a shopaholic, tja, ikke så kul. He's just not that in to you, litt desperat men morsom. Interveiw with a Vampyre Ann Rice, bra, emn kort. True Blood er kul Twilight, grei nok. 1
Safira Skrevet 22. mars 2011 Forfatter #5 Skrevet 22. mars 2011 Jeg tror kanskje jeg skal sjekke ut den House of Nights serien. Eller minner den mye om Twilight? Jeg likte godt Twilight for noen år siden men nå kan jeg ikke helt skjønne hvorfor True Blood har jeg hørt at er bedre men blir litt skeptisk likevel. Hehe, kanskje kjedelig å høre på en bok man blir alt for rørt av når man er ute og går, ja.
Gjest Consensio Skrevet 23. mars 2011 #7 Skrevet 23. mars 2011 Anbefaler Jo Nesbø sine bøker om Harry Hole. Har lest alle bøkene, hører nå på lydbøkene (på svensk) og må si at jeg syns det er mye bedre enn å lese dem selv (og jeg pleier som regel ikke ha tålmodighet til å lytte til bøker)
Wonders Skrevet 23. mars 2011 #8 Skrevet 23. mars 2011 (endret) lydbøker er det beste jeg har hatt av underholdning på flere år. Endret 23. mars 2011 av Wonders 1
Safira Skrevet 24. mars 2011 Forfatter #9 Skrevet 24. mars 2011 Jeg hørte på Snømannen på lydbok for et par år siden, det likte jeg ganske godt egentlig Jeg er vel litt som Consensio, jeg er rett og slett ikke tålmodig nok til å høre på lydbøker til vanlig. Det går jo mye fortere å lese bøkene selv! Men akkurat når jeg går tur så er det vanskelig å lese Jeg fant ut at jeg har Hodejegerne liggende på PCen så begynte på den, jeg må si jeg ble positivt overrasket. Oppleseren (hvem nå enn det er) har en behagelig stemme som ikke blir kjedelig å høre på i lengden. Skal absolutt prøve med på flere av lydbøkene til Jo Nesbø
Gjest Consensio Skrevet 24. mars 2011 #10 Skrevet 24. mars 2011 Samme med den svenske oppleseren. Han har en behagelig stemme som ikke blir for trøttende å høre på, også klarer han veldig fint å få riktig toneleie på de rette stedene.
Safira Skrevet 24. mars 2011 Forfatter #11 Skrevet 24. mars 2011 Hm, det går altså greit å høre de på svensk? Det kunne vært interessant å prøve ut. Vil forøvrig si at det å høre på lydbok er noe av det beste jeg har gjort med tanke på motivasjon for å gå ut når det er litt surt og kaldt ute! Det er nemlig bare på turene jeg hører lydbok og da gleder jeg meg til å kunne høre videre. (Lurer på hvordan det blir når det blir så bart ute på stiene/gresset at jeg kan jogge, det passer kanskje ikke med lydbok).
Gjest Consensio Skrevet 24. mars 2011 #12 Skrevet 24. mars 2011 Er halvt svensk jeg da, kanskje "lettere" for meg da. Men han snakker på en veldig forståelig måte
Wonders Skrevet 10. mai 2012 #13 Skrevet 10. mai 2012 hvor får jeg tak i wheel of time lydbøkene? iTunes har de ikke alle sammen...
Perelandra Skrevet 10. mai 2012 #14 Skrevet 10. mai 2012 Sjekk booksshouldbefree.com. Her kan du laste ned massevis av gratis lydbøker på engelsk, og det er helt lovlig.
Safira Skrevet 10. mai 2012 Forfatter #15 Skrevet 10. mai 2012 De har Wheel of Time-lydbøkene hos audible.com Der har de forresten utrolig mange lydbøker. 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2012 #16 Skrevet 10. mai 2012 Bøkene til Are Kalvø! Vær obs på at du kan plutselig le høyt, slik at folk rundt deg tror du er gal... 1
Perelandra Skrevet 10. mai 2012 #17 Skrevet 10. mai 2012 De har Wheel of Time-lydbøkene hos audible.com Der har de forresten utrolig mange lydbøker. Ja, jeg er en god kunde hos dem. De har også ulike medlemsordninger hvor man kan få rabatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå