Gå til innhold

feriepenger etter permisjon...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde permisjon og var hjemme med min datter fra begynnelsen av januar 2010 til midten av november 2010.

Er det sånn at jeg ikke får feriepenger denne sommeren her? Jobber som lærer i kommunen.

Takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg hadde permisjon og var hjemme med min datter fra begynnelsen av januar 2010 til midten av november 2010.

Er det sånn at jeg ikke får feriepenger denne sommeren her? Jobber som lærer i kommunen.

Takker for svar :)

Hvis du fikk foreldrepenger (noe jeg antar du fikk?), så regnes det som inntekt. Da får du feriepenger utbetalt fra NAV :)

Edit: Nei, nå quota jeg første innlegg, det var ikke meningen!

Endret av Mamaloco
Skrevet

Hvis du fikk foreldrepenger (noe jeg antar du fikk?), så regnes det som inntekt. Da får du feriepenger utbetalt fra NAV :)

Edit: Nei, nå quota jeg første innlegg, det var ikke meningen!

Bare husk at du bare får feriepenger for de 12/15 første ukene så vil jo bli endel mindre en normalt. Hvis du har fått utbetalt permisjonspengene fra arbeidsgiveren din, tjener du opp feriepenger som vanlig og vil få for hele perioden.

Skrevet

Takk for svar!Men dette var to litt ulike svar,noen som er sikre i sin sak som kan belyse litt mer?

:)

Skrevet

Bare husk at du bare får feriepenger for de 12/15 første ukene så vil jo bli endel mindre en normalt. Hvis du har fått utbetalt permisjonspengene fra arbeidsgiveren din, tjener du opp feriepenger som vanlig og vil få for hele perioden.

Nå føler jeg meg dum som svarte på TS sitt spm, for dette var jeg faktisk ikke klar over.. :sjenert:

Glem mitt svar TS!

AnonymBruker
Skrevet

Det er som "blomst" sier, feriepenger får du av 12 uker dersom du har 100% lønn, 15 uker dersom du har 80% lønn. Dette gjelder hvis du har fått foreldrepengene fra NAV.

Dersom arbeidsgiver har forskuttert foreldrepengene, vil du mest sannsynlig få feriepenger for alt. Men etter det jeg har forstått så er ikke det noe arbeidsgiver er pliktig til (litt usikker her).

Skrevet

Det er opp til arbeidsgiver om du får feriepenger for mer enn 12 uker ved 100% og 15 uker ved 80%. Kommunalt ansatte har somregel i tariffavtalen at de skal få lønn av arbeidsgiver under permisjon samt at de skal ha feriepenger av hele beløpet. Men det kommer litt ann på hva din kommune og fagforening har forhandlet frem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...