Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har seg slik at prøvetiden min i fast stilling i privat sektor var over for 1 måned siden. Sjefen er veldig fornøyd med jobben jeg gjør, jeg behøvde ikke opplæring og jeg påtar meg mye ansvar.

Hovedgrunnen til at jeg søkte denne jobben var at jeg behøvde å komme meg raskt til byen der den var, men området/oppgavene/tittelen er ganske relevant for videre planer.

Har tilsammen 10 års erfaring fra privat og offentlig sektor, og har lang utdannelse.

Føler egentlig tiden er inne nå til å søke noe med mer ansvar, noe som innebærer et mer ledende ansvar (ikke for personal).

Jeg ser at det finnes stillinger i markedet som jeg kan søke, og har nå allerede sendt inn 2 søknader til relevcante jobber jeg gjerne vil ha.

I nåværende stilling er jeg ikke fornøyd med lønn eller kollegene/det lille miljøet. Heller ikke lokalene. Men arbeidsoppgavene er jeg veldig fornøyd med.

Har aldri byttet jobb så kjapt før....hva om jeg blir kalt inn til intervju og de spør om referanser? Jeg kan jo ikke oppgi nåværende arbeidsgiver.

Er det greit å bytte jobb så snart?

Hva sier man til de som eventuelt kaller inn til intervju, når de spør "du har ikke jobbet der så lenge?"

Hva sier en til nåværende leder, om hvorfor man slutter etter så kort tid?

Har noen der ute et par erfaringer å dele med seg? Takk for synspunkt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Håper noen med solid erfaring fra arbeidslivet ser denne innen helgen, hadde vært kjekt med råd.

Endret av bukett
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderte å gjøre det samme og tenkte å bruke som argument at jobben ikke svarte til forventningene, at arbeidsoppgavene var mindre utfordrende og mer ensformig enn forventet ut fra informasjon jeg fikk på intervjuet.

Nå endret min situasjon seg så jeg ble litt lenger.

Skrevet

Jeg vurderte å gjøre det samme og tenkte å bruke som argument at jobben ikke svarte til forventningene, at arbeidsoppgavene var mindre utfordrende og mer ensformig enn forventet ut fra informasjon jeg fikk på intervjuet.

Nå endret min situasjon seg så jeg ble litt lenger.

Ja, det kunne jo være en tanke og si det du skrev...at den "ikke svarte til forventningene og så mer ensformig ut enn forventet".

Samtididig kan det slå negativt tilbake på meg, da jeg kan framstå som litt klagete..("ensformig")Sannheten er jo at innholdet i jobben er bra og relevant for meg, utfordrende, interessant og variert.

Men...kanskje jeg skal se det an over noe lengre tid, samtidig som jeg søker nye om det virkelig er noe jeg bare "må" søke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...