AnonymBruker Skrevet 21. mars 2011 #1 Skrevet 21. mars 2011 Jeg har lest litt rundt på nettet at enkelte har opplevd å få større pupper av å gå på lavkarbo/lchf-kosthold. Jeg har veldig små pupper og det plager meg litt. Tror kanskje jeg har PCOS og at det kan være en sammenheng der. Har ikke tatt ultralyd av eggstokkene, men jeg hadde litt mye testosteron da jeg tok en blodprøve hos legen. Og har også uregelmessig mens når jeg ikke gå på p-piller. Det jeg lurer på, skjer det noe med hormonene når man går på lavkarbo? Får man kanskje mer østrogen og mindre testosteron? Og at det kan være derfor noen får litt større pupper? Har i allefall lyst til å prøve meg på lavkarbo-kosthold og se om puppene mine vokser litt Har noen av dere opplevd å få større pupper av lavkarbo-kosthol?
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2011 #2 Skrevet 22. mars 2011 Jeg har PCOS og merker stor forbedring på menssyklus og magesmerter jeg har hatt ved å leve lavkarbo. Nå er jeg overvektig og går også ned i vekt. Desverre så har det seg slik at puppene mine forsvinner først Så tror ikke det er noe regel det desverre. Men det jeg hører er at etterhvert så er det ikke rundt magen man legger på seg lengre, evt magen blir mindre. Da kan det jo virke som at puppene blir større men at egentlig blir magen mindre, og puppene holder seg på plass
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2011 #3 Skrevet 22. mars 2011 Nei, det er vel litt individuelt. Tror jeg vil prøve i allefall :D Har også litt hudproblemer forresten, ikke veldig mye men litt kviser og urenheter, kanskje det blir bedre av lavkarbo og? Jeg er normal/undervektig og trenger ikke gå ned i vekt, men har hørt at de som er undervektige på lavkarbo (eller LCHF da) kan legge på seg, at LCHF gjør at kroppens hormoner blir mer balanserte og kroppen regulerer seg selv. Men vet ikke hvor mye dette stemmer da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå