AnonymBruker Skrevet 21. mars 2011 #1 Skrevet 21. mars 2011 Hjeeeeeeeelp, jeg er i jobbsøker prosess. Har vært på noen intervjuer nå. (Begynner egentlig å bli sliten av denne følelsessprosessen). Skal på mitt foreløpig siste nå, det skal sies at jeg har bli innkalt til alle jeg har søkt på. Den jeg skal på neste uke dreier seg om en større stilling enn de andre. Så håper jeg virkelig kan gjøre et godt intervju. Ville vært supert å kombinere den store stillingen med en av de helgestillingene jeg har søkt på. Poenget er! Jeg venter på svar fra det første intervjuet jeg var på. Var en som sa at hun kom til å ringe meg. Men hun hadde ikke gjort det. Så jeg tok å ringte idag. Hun sa da at hun hadde innstilt meg, hva vil det si? At hun kom til å ringe meg i morgen event. Vil det si at hun gikk god for meg? Saken sendes til et utvalg. Hjeeeeeeeelp!
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2011 #2 Skrevet 21. mars 2011 Innstilt deg betyr at du har mulighet til å få jobben. Er du innstilt som nr. 1 så får du først tilbudet. Er du som nr. 2 så er det deg som får tilbudet dersom nr. 1 takker nei.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2011 #3 Skrevet 21. mars 2011 Åja, Takk. Men tror du utvalget påvirker det?
Gjest Spinell Skrevet 21. mars 2011 #4 Skrevet 21. mars 2011 Som AB sier: det betyr at du er en av de som kommer til å bli tilbudt jobben. Siden du sier at det er et utvalg som skal behandle innstillingen, kan det hende at det er dette utvalget som bestemmer hvem som til syvende og sist skal være 1.- 2.- og 3.valget. Jeg er litt nysgjerrig på hva vedkommende sa, jeg da: Hvis hun sa "Du er innstilt", kan det bety at du er den eneste de anser som aktuell for jobben, og at videre behandlig bare er en formalitet. Hvis hun sa noe a'la "Jeg har innstilt deg som en av kandidatene" er det opp til videre behandling av saken. Det hender at personer som er innkalt til intervju ikke blir innstilt i det hele tatt, fordi en etter intervjuet har vurdert det slik at vedkommende ikke er egnet.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2011 #5 Skrevet 21. mars 2011 Spinell: Jeg fikk intrykk av at hun sa begge dela. Presiserte vell mer "Du er innstilt". Så da spurte jeg henne hva det ville si: så sa hun, søker liste blablabla, utvalget, blablabaa. Vi har innstilt deg. Ringer deg i løpet, jobbtilbud. Fader altså, blir så ufokusert når jeg er spent.
Gjest Spinell Skrevet 21. mars 2011 #6 Skrevet 21. mars 2011 Da vil jeg anta at de som har intervjuet deg ønsker at du står som nr 1. Utvalget som behandler saken videre skal sikre at formalkrav ikke blir ignorert. F.eks at de har forbigått en langt bedre søker, at de har diskriminert noen, osv 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2011 #7 Skrevet 21. mars 2011 Kan jo være det at de sender inn liste med alle søkerne, også bestemmer utvalget hvem som har de formelle kravene, men at intervjuer har sagt at de ønsker deg for stillingen?
Personlig12 Skrevet 21. mars 2011 #8 Skrevet 21. mars 2011 Da har du vel fått jobben da? Grattis Viktig å være fokusert når en får slike samtaler hehe
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2011 #10 Skrevet 21. mars 2011 Hvem eller hvilke personer sitter i et slikt råd som går gjennom ansettelser da?
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2011 #11 Skrevet 22. mars 2011 Det er vel i det offentlige etc at de bruker "instilt" iallefall. Da er det andre uavhengige såvidt jeg vet som også går gjennom evalueringen av deg.. Jeg hadde nok ikke konkludert med at du har fått jobben, for det å være instilt kan være f.eks at du foreløpig står på 2 plass for eksempel,og det kan være at fremdeles skal enda en person evaluere deg.
Gjest Spinell Skrevet 22. mars 2011 #12 Skrevet 22. mars 2011 Hvem eller hvilke personer sitter i et slikt råd som går gjennom ansettelser da? Det kommer akkurat an på hvordan arbeidsgiver er organisert og hvem som er delegert hva av myndighet. Hvis dette er en offentlig arbeidsplass kan ansettelsesutvalget være politikere, administrativt ansatte eller en sammensetning.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2011 #13 Skrevet 22. mars 2011 Takka spinell og anonym bruker sonm skrev innlegget 16:02. De har ikke ringt slik de sa at de skulle gjøre igår. Så da regner jeg med at jeg ikke er første prioritert. Hehe
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2011 #14 Skrevet 23. mars 2011 Ok, hva gjør jeg nå? To kommende jobbtilbud, begge virksomhetene veit om at de gir meg jobbtilbud. Ene fisker etter info om jeg kommer til å takke ja? Useriøst? Har ikke fått det konkret ennå, hun ønsker å få meg inn på jobbintervju. Legger ikke skjul på at det bare er jeg som søker. Ba meg gi beskjed dersom jeg ønsker den ene stillingen. Jeg ønsker egentlig å høre hva den andre har å tilby, evt forhandle meg til bedre lønn? Det er høyere stilling på henne som fisker etter meg. Føler meg ikke sånn veldig ettertraktet på den med mindre stilling, føler ikke at hun har gikk meg tegn underveis. Hva gjør jeg? 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2011 #16 Skrevet 27. mars 2011 Hm, ikke lett.. ¨FÅtt bestemt deg eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå