Gå til innhold

Testament, samboerkontrakt, livforsikring, særeie, felleseie

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg lurer på hvordan folk har det "på papiret". Har dere samboerkontrakt, evt. noe på særeie dersom dere er gift? I så fall hvorfor/hvorfor ikke? Hvordan er det med felles/egne barn? Tenker på alle familesammensetninger, samboere, gifte, felles og egne barn osv. Har dere tegnet livforsikring? I så fall, hvorfor/hvorfor ikke?

Vi er samboere, ett felles barn, eier leilighet og bil (50/50), har samboerkontrakt, begge har livforsikring hvor vi tilgodeser hverandre, jeg har testament hvor alt jeg eier skal tilfalle barnet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er samboere, har ett barn. Eier rekkehus 50/50. Han har bil som er verdt 180.000 eg har en som er verdt 15.000. Har ikke samboer kontrakt fordi vi har kjøpt det meste ilag. Vi har to tver, den største er hans, senga og kameraet er mitt, utenom det er alt vårt ilag. Vi burde nok hatt kontrakt... Vi har livsforsikring på beløpet som leiligheten er verdt, så vi klarer betjene ned lånet om den ene skulle dø. Har ikke testament

Gjest Gjest
Skrevet

Samboere, med kontrakt. Eier bolig med ulike eierandeler. Betaler daglige utgifter etter en brøk basert på eierandel i huset. Bil er inkludert i daglige utgifter, slik at vi eier likt selv om vi betaler ulikt. Gjensidig testamente. Livsforsikring som begunstiger den parten som har lavest eierandel i bolig.

Eier utenom diverse som er kommet til gjennom arv, dvs hver vår hytte...

Vi har særkulls og fellesbarn, ingen forsikringer på barna.

AnonymBruker
Skrevet

Vi er gift - og har tatt opp livsforsikring som er stor nok til å dekke halvparten av gjelda/huslånet vi har felles. Slik at den ene som evt blir igjen slipper å selge hus og flytte.

Det er vel det eneste vi har gjort når det gjelder slikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...