AnonymBruker Skrevet 21. mars 2011 #1 Skrevet 21. mars 2011 Jeg søker på en jobb på et standardisert, digitalt søknadsskjema og skal fylle inn sivilstand. Hva skriver jeg? Jeg er skilt, men er det virkelig relevant? Å skrive "singel" blir kanskje litt... Det er liksom ingen kontaktannonse, heller.
Kvist Skrevet 21. mars 2011 #2 Skrevet 21. mars 2011 Kan du skrive hva du vil eller er det alternativer? Kan du skrive hadde jeg valgt "Enslig", det er ikke like "søkende" som singel i mine ører Og ja, relevansen kan du jo lure på...
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2011 #3 Skrevet 21. mars 2011 Det er ikke noen alternativ, jeg kan selv skrive inn det ordet jeg vil. Eller la stå åpent, for den saks skyld. Enslig kan kanskje gå an. Jeg skriver uansett et sted at jeg har to barn.
Gjest Spinell Skrevet 21. mars 2011 #4 Skrevet 21. mars 2011 Ikke at jeg forstår hva folks sivilstand har å si for arbeidsgiver, men jeg ville skrevet skilt. 1
Daria Skrevet 21. mars 2011 #5 Skrevet 21. mars 2011 Jeg ville latt det stå åpent, ser ingen grunn til å opplyse om det i en jobbsøknad.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2011 #6 Skrevet 21. mars 2011 Ja, jeg tror faktisk jeg lar det stå åpent. Så får de heller spørre dersom det er relevant, i fall jeg skulle komme på intervju.
bukett Skrevet 21. mars 2011 #9 Skrevet 21. mars 2011 Jeg hadde skrevet ugift Samme her. Synes det er greit å ha med i CV. F.eks "Ugift, ingen barn", eller "Gift, 2 barn". Sier jo litt om livssituasjonen.
Tears.of.the.Sun Skrevet 21. mars 2011 #11 Skrevet 21. mars 2011 Jeg vet om en som skrev: "1 kone, 2 elskerinner og 3 løsunger" :gjeiper:
Horge Skrevet 22. mars 2011 #12 Skrevet 22. mars 2011 En av de bedre jeg har sett, og hvor jeg fremdeles er i tvil om vedkommende egentlig hadde ment å skrive "enslig", var CV-en hvor det på sivilstatus var det ført opp "ensom". 1
Aspera Skrevet 22. mars 2011 #13 Skrevet 22. mars 2011 (endret) En av de bedre jeg har sett, og hvor jeg fremdeles er i tvil om vedkommende egentlig hadde ment å skrive "enslig", var CV-en hvor det på sivilstatus var det ført opp "ensom". Der lo jeg godt, gitt! Endret 22. mars 2011 av Aspera
Horge Skrevet 22. mars 2011 #14 Skrevet 22. mars 2011 Der lo jeg godt, gitt! Man skal vel helst ikke le av søkerne til en stilling, men jeg kan ikke nekte for at vi mer enn dro på smilebåndet. Jeg får nok heller også godta å bli anklaget for å være uprofesjonell, men det ble selvfølgelig helt uaktuelt å ta vedkommende inn på intervju - vi hadde jo aldri greid å holde maska. Heldigvis sto resten av CV-en, og søknaden for den saks skyld, i stil med gullkornet, så vi var trygge på at vi ikke gikk glipp av en toppkandidat da vi returnerte søknaden. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå