Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg skal kjøpe meg mobilt bredbånd... Hadde tenkt til å kjøpe Telenor´s Fri bruk til 299 kr. Men så fikk jeg se at Chess har et tilsvarende (?) abonnement som heter Surf King til 125 kr i mnd. Ser at begge har en brukergrense på 6 GB. (Hva enn det betyr?)

Noen som har erfaring med dette abonnementet? Eller som kan anbefale et annet?

Takk på forhånd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har dette abonnementet? Hmm, kanskje det sier sitt? :fnise:

Isåfall, hvilket abonnement bør jeg velge? Vil at et med fri bruk, da jeg er avhengig av å bruke nett til alle døgnet tider pg.a studier. (Kan jo nevne at nettet vil bli brukt til litt streamning, og "vanlig" nettbruk også.)

Takk igjen.

AnonymBruker
Skrevet

Med en brukergrense på 6GB har du egentlig ikke "fri bruk". Det vil si at så fort du har lastet opp/ned 6GB med data, så blir hastigheten på det mobile bredbåndet ditt satt ned. Jeg hadde ikke orket å ha mobilt bredbånd som fast nettilkobling, mye pga varierende kvalitet når det gjelder hastighet og responstid.

Det funker helt sikkert så bra som mobilt bredbånd kan fungere begge 2, eneste forskjellen er vel kanskje dekningen? (Usikker på om Chess bruker Netcom eller Telenor).

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde mobilt bredbånd fra telenor noen uker, og jeg har aldri hatt dårligere nett midt i Oslo! Jeg hadde gjort alt jeg kunne for å unngå å måtte bruke det igjen.

Skrevet

Isåfall, hvilket abonnement bør jeg velge? Vil at et med fri bruk, da jeg er avhengig av å bruke nett til alle døgnet tider pg.a studier. (Kan jo nevne at nettet vil bli brukt til litt streamning, og "vanlig" nettbruk også.)

Takk igjen.

Tror ikke noen abn har fri bruk, dvs de har en grense for nedlasting.

Hvis skal streame etc kan du nå denne grensen og da settes hastigheten ned slik at det i praksis ikke er brukbart lenger.

Skrevet

Jeg har mobilt bredbånd fra Netcom, har maks grense på 6GB før hastigheten settes ned. Om du bruker youtube og sånn, så kan de 6GB gå fort.

Jeg er fornøyd iaf, 124,50kr i mnd :jepp:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har Telenor og er kjempefornøyd. Har knalldekning i Oslo sentrum.

Skrevet

Betyr det at jeg bør kjøpe et vanlig bredbånd isteden? Ellers kan det hende at nettet plutselig stopper opp?

Jeg hadde ikke tenkt til å stresse med fasttelefon og vanlig bredbånd i leiligheten... Hva skal jeg gjøre?

Skrevet (endret)

Betyr det at jeg bør kjøpe et vanlig bredbånd isteden? Ellers kan det hende at nettet plutselig stopper opp?

Jeg hadde ikke tenkt til å stresse med fasttelefon og vanlig bredbånd i leiligheten... Hva skal jeg gjøre?

Hastigheten blir satt ned til 200 kb/s etter 6GB.

Hadde heller satset på vanlig bredbånd, det billigste abonnementet fra Telenor koster 299 i mnd og da er det ubegrenset bruk :)

Endret av LilleCa
Skrevet

Jeg hadde mobilt bredbånd fra telenor i ett år. At hastigheten gikk ned etter 6GB gikk helt greit. Det gikk utrolig sakte, men jeg visste jo at det kom til å bli sånn da jeg bestilte det.

Det som derimot var et problem var at modemet, altså den lille usb-dingsen, ble mer og mer svekket, nettverket falt ut hele tiden og da jeg til slutt ville levere den på reparasjon fikk jeg beskjed om at det var på grunn av slitasje og at de ikke ville fikse den for meg.

Jeg ville aldri valgt mobilt bredbånd igjen. Håpløst opplegg.

Skrevet

Man kan være skikkelig uheldig ja.. :(

Usb-modem og Vista funket ikke i det hele tatt her, har Win7 nå, null problemer.

Skrevet

Jeg blir så usikker på hva jeg skal velge...

Skrevet

Hadde tatt vanlig bredbånd jeg :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...