AnonymBruker Skrevet 21. mars 2011 #1 Skrevet 21. mars 2011 Jeg er 21 år, og har møtt en hyggelig fyr som er 28. Jeg merker at han har lyst til å bli kjent, og han har helt klart en flørtete undertone. Men jeg har egentligikke lyst i det hele tatt, bare på grunn av alderen. Jeg tror nok jeg kan bli glad i han, vi snakker bra sammen, han er veldig sexy med et flott smil. Men alderen står i veien. Det er jo heller ikke snakk om den helt store forskjellen, men jeg kjenner likevel at jeg har lyst på noen som er nærmere meg selv i alder. Er det skikkelig merkelig?
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2011 #2 Skrevet 21. mars 2011 Du høres fornuftig ut. Det kan være langt mellom noen på 21 og 28, selv om det garantert finnes tusen eks på at det er null problem. Du føler åpenbart at aldersforskjellen skurrer og da er det greit å ta det på alvor hvis du ikke er for dypt i det enda... ;-)
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2011 #3 Skrevet 21. mars 2011 Hvis det er aldersforskjellen i tall som plager deg, synes jeg du skal gi ham en sjangse. Du liker jo ham tydeligvis(?), og 7 år er ikke så mye. Men hvis forskjellen gir utsalg i modenhet, du ikke føler dere er på "samme sted" etc., så er det vel "fair enough" å droppe det.
Gjest Heloise Skrevet 21. mars 2011 #4 Skrevet 21. mars 2011 Håper du tuller. Er 28 for gammelt for deg? Hvis du sliter så mye med alderen så la han være og la han finne noen som ikke bryr seg om et usselt tall. 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2011 #5 Skrevet 21. mars 2011 Hvis det er aldersforskjellen i tall som plager deg, synes jeg du skal gi ham en sjangse. Du liker jo ham tydeligvis(?), og 7 år er ikke så mye. Men hvis forskjellen gir utsalg i modenhet, du ikke føler dere er på "samme sted" etc., så er det vel "fair enough" å droppe det. Det har ingenting med modenhet å gjøre, iallefall ikke slik situasjonen er nå. Men jeg er usikker på om dette vil forandre seg fremover. Det er ikke det at jeg er helt opphengt i alderen på folk, eller har en klar grense, men jeg kom bare til å tenke på det da han begynte med en mer intim tone enn tidligere. Og jeg fant ut at det på en eller annen måte føles rart at han nærmer seg 30. Det kan være så enkelt som at jeg er redd for at han forventer noen som oppfører seg mer voksent etterhvert. Selvom vi for øyeblikket står likt, og jeg ikke føler meg underlegen, er jeg redd for å gjøre det etterhvert kanskje. Jeg er ikke helt sikker på hva som gjør at jeg vegrer meg. TS
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2011 #6 Skrevet 21. mars 2011 Håper du tuller. Er 28 for gammelt for deg? Hvis du sliter så mye med alderen så la han være og la han finne noen som ikke bryr seg om et usselt tall. Hvorfor skulle jeg tulle? Dette er hva jeg føler, og jeg hadde satt pris på om du kunne la være å svare hvis du ikke klarer å ta meg seriøst. TS 2
MissStiles Skrevet 21. mars 2011 #7 Skrevet 21. mars 2011 Søsteren min var 21 når hun ble sammen med sin kjæreste - som er 8år eldre. De har vært sammen i 3år. Og jeg har vel ikke sett henne mer lykkelig. Alder er bare et tall. Om aldersforskjellen plager deg? Eller han? Så er det ikke noe poeng. Da vil det ødelegge for dere. Så lenge dere har det fint sammen, har god kjemi og noe til felles, så burde det vel vært verdt et forsøk. 1
Sunchild Skrevet 21. mars 2011 #8 Skrevet 21. mars 2011 Skjønner godt at du er engstelig for alderen jeg. Selv er jeg noen år eldre enn deg, og min samboer er 8 år eldre enn meg igjen. Ja, han er perfekt for meg, men samtidig bekymrer jeg meg (kanskje unødvendig) mye på grunn av alderen hans. Spesielt med tanke på at han snart er 40, og at vi nesten må få barn veldig snart for at han ikke skal bli en veldig gammel far. Merker også på ham at han er atskillig mer "satt" i sine syn og planer enn jeg er; å få ham med på noe nytt er ikke akkurat lett... Hadde jeg ikke blitt så hodestups forelsket i ham, hadde jeg selv ansett ham som for gammel til meg (da jeg fremdeles var på sjekkern holdt jeg meg til +/- 3 år og alle mine tidligere dater har ligget i det området), og siden du ikke engang har følelser for ham enda, så synes jeg det er helt greit av deg å droppe å utforske det videre.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2011 #9 Skrevet 21. mars 2011 Takk for utfyllende svar til dere siste Jeg mener ikke å henge meg opp i alderen, eller å se på det som avgjørende i et forhold der det er snakk om umiddelbar kjærlighet. Men jeg synes det er viktig å tenke igjennom slike ting, for av og til er ikke kjærelighet nok. Det jeg er mest usikker på er om jeg skal lufte dette for han det gjelder. Det er jo ikke det at jeg synes han er gammel heller da, og jeg vil ikke at han skal oppfatte det slik heller TS
per78 Skrevet 21. mars 2011 #10 Skrevet 21. mars 2011 Synes det ikke var så stor aldersforskjell på dere da. 7 år er ingenting.. Go for it.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå