Gjest Katten. Skrevet 22. mars 2011 #41 Skrevet 22. mars 2011 Mtp alle de forskjellige orgasmene, samt alle de forskjellige punktene kvinner har, så er jeg overbevist om at kvinner har sterkere orgasmer enn menn. Jeg opplever full kroppsorgasme og multiorgasmer, noe som er så sterkt at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg pga nytelsen - men fortsatt er jeg overbevist om at en kvinne (om det gjøres riktig) har sterkere orgasmer enn menn. I tillegg til flere nerver, er også gjennomsnittsorgasmen til kvinner målt til litt over ti sekunder, og mannens målt til 3-4 sekunder. (Mine varer dog i opptil 20 sekunder )
Gjest HunterLady Skrevet 22. mars 2011 #42 Skrevet 22. mars 2011 Jeg tar gjerne en wikipedia artikkel over Kjersti Sexologs artikkel i møbel&sexukebladet.no, eller klisterhjernen din. Har du link? Jeg driter forsåvidt i hva du tror på også, så det kan du gjerne få holde for deg selv for min del. Du kan jo faktisk google klitoris selv, så ser du hva du får opp, blant annet wikipedia på første treff. At du driter i hva jeg tror, kan du gjerne få holde for deg selv for min del.
Gjest MikeWaters Skrevet 22. mars 2011 #43 Skrevet 22. mars 2011 Jeg har ikke låst meg, selv om jeg tror noe. Det er det jeg tror, og det skal mye til for at jeg endrer mening. Er interessant å høre mennene her inne med sine meninger og teorier, men synes dere virker mye mer bastant enn meg. "Ikke tale om at kvinner skal få ha de beste orgasmene. All forskning er løgn, siden det kommer fra kvinner!" Å, er det noen menn her inne som påstår at menns orgasmer er bedre enn kvinners?
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2011 #44 Skrevet 22. mars 2011 Du kan jo faktisk google klitoris selv, så ser du hva du får opp, blant annet wikipedia på første treff. Har faktisk googlet klitoris selv ja faktisk, og jeg har lest wikipedia artikkelen som kommer opp, og det står ingenting om at det er dobbelt så mange nerver i klitoris som i hele penisen noe sted.
Gjest HunterLady Skrevet 22. mars 2011 #45 Skrevet 22. mars 2011 Har faktisk googlet klitoris selv ja faktisk, og jeg har lest wikipedia artikkelen som kommer opp, og det står ingenting om at det er dobbelt så mange nerver i klitoris som i hele penisen noe sted. Da har du ikke lest godt nok. Her er kopi fra Wikipedia: Korte fakta Intimpiercing i form av en metallring i klitorishetta over klitorishodet. Kjønnsorganet på bildet er dessuten glattbarbert. Den synlige delen av klitoris varierer fra 5 mm til 2,5 cm på en voksen kvinne. Klitorisens størrelse spiller for øvrig ingen rolle når det gjelder verken hvor fort eller hvor kraftige orgasmer kvinnen oppnår. Klitoris er den delen av kvinnens kropp som er forsynt med flest nerver, faktisk godt over 8000, og det er mer enn dobbelt så mange som finnes i hele mannens penis. Klitoris er for øvrig det eneste menneskelige organ som tilsynelatende ikke har noen annen funksjon enn å gi nytelse. 75% av alle kvinner må ha en eller annen form for direkte stimulering av klitoris for å oppnå orgasme. Når kvinnen sover, oppfører klitoris seg omtrent som mannens penis, den svulmer opp ca hvert 90. minutt. Klitoris er dobbelt så stor som normalt når kvinnen nærmer seg orgasmen. Etter orgasmen bruker klitoris kun 15 sekunder på å gå tilbake til normal størrelse. 40% av alle kvinner kan oppnå orgasme om klitoris blir stimulert mellom 1 og 10 minutter, om stimuleringen vedvarer i 20 minutter, vil 90% av alle kvinner ha oppnådd orgasme.
Gjest HunterLady Skrevet 22. mars 2011 #46 Skrevet 22. mars 2011 Å, er det noen menn her inne som påstår at menns orgasmer er bedre enn kvinners? Ikke direkte. Men det virker som om det er svært vanskelig å godta for enkelte, at det kanskje er slik at kvinner har kraftigst orgasme.
K.A. Skrevet 22. mars 2011 #47 Skrevet 22. mars 2011 Da har du ikke lest godt nok. Her er kopi fra Wikipedia: Den norske wikipedia-artikkelen har ingen kilder. Det har derimot den engelske, og den sier slett ikke det den norske artikkelen sier. 1
K.A. Skrevet 22. mars 2011 #48 Skrevet 22. mars 2011 Kvinner er vel også viden kjent for å ikke å klare å slappe av på samme måte som mannen under sex. Menn reagerer på fysisk stimuli på en helt annen måte enn kvinner. Jeg kan gni klitoris så mye jeg vil, men hvis tankene er på feil plass så kan jeg gni den av før jeg oppnår noen nytelse. Klarer jeg derimot å fokusere på de riktige tankene, så kan jeg komme iløpet av minuttet. Og akkurat det samme gjelder for mannen. Jeg får ingen nytelse av fysisk stimuli alene, og dette er da ikke bare for kjønnsorganene til begge kjønn det gjelder. Tenk deg f.eks. at din kjære stryker deg gjennom håret. Deilig, ikke sant? Tenk deg at en fullstendig fremmed gjør det uten at du ventet det. Fysisk stimuli er akkurat den samme, men oppleves helt annerledes. Nytelse er avhengig av assosiasjoner, ikke fysisk stimuli i seg selv.
Gjest MikeWaters Skrevet 22. mars 2011 #49 Skrevet 22. mars 2011 (endret) Ikke direkte. Nei, hvor er "vi" bastante da? Det eneste gutta her inne sier er at det ikke finnes noe som skulle tilsi at kvinner har sterkere orgasmer enn menn (eller omvendt for den saks skyld), og siden du er så glad i Wikipeda. http://no.wikipedia.org/wiki/Orgasme "En objektiv beskrivelse av en orgasme er vanskelig å gi på tvers av mennesker og kjønn, men det er ikke antatt at orgasmefølelsen er ulik mellom menn og kvinner." Sterkere orgasmer for kvinner, ja det kan godt hende det, ingenting hadde gledet meg mer fordi kvinner fortjener all den nytelse de kan få, men det finnes altså ingenting annet enn din personlige tro som ligger bak dine antagelser. Og antall nerver i klitoris da selvsagt Hadde du sagt at menns orgasmer var sterkere enn kvinners hadde du fått samme regla fra meg ihvertfall Endret 22. mars 2011 av MikeWaters
Jalp Skrevet 22. mars 2011 #50 Skrevet 22. mars 2011 (endret) Ikke direkte. Men det virker som om det er svært vanskelig å godta for enkelte, at det kanskje er slik at kvinner har kraftigst orgasme. Jeg vil godta det hvis noen kan framlegge ugjendrivelige bevis på at påstanden er riktig. Denne påstanden er en av flere myter om seksualitet og kjønn som er og blir en myte som ikke lar seg dokumentere. Og de mytene er det mange av. De er generaliserende og tildels undertrykkende og derfor bør de utfordres og avkles. Nå er det slik at jeg har vokst opp med mange av disse mytene om sex, og felles for svært mange av dem er at de forherliger kvinnelig seksualitet mens den systematisk nedvurderer menns seksualitet. I sum blir det rimelig massivt og undertrykkende. Her er en del eksempler: -Menn er mer perverse -Menn har alltid lyst -Menn har en enklere seksualitet -Menn får alltid orgasme -Menns orgasme er ikke så god som kvinners I sum blir dette noe som får mange menn til å skamme seg over egen seksualitet, og det er undertrykkende. Jeg kan ikke skjønne poenget med at jeg skal godta at min orgasme er mindreverdig i forhold til f. eks. din? Bare fordi du er kvinne og jeg er mann. Spesielt ikke når påstanden aldri kan la seg dokumentere. Hvorfor er det viktig for kvinner å hevde sin egen seksualitet ved å nedvurdere menns seksualitet? Endret 22. mars 2011 av Jalp 1
Gjest HunterLady Skrevet 22. mars 2011 #51 Skrevet 22. mars 2011 Jeg fortsetter i troen min. http://translate.google.no/translate?hl=no&sl=en&tl=no&u=http%3A%2F%2Fwww.timesonline.co.uk%2Ftol%2Flife_and_style%2Fhealth%2Farticle535521.ece&anno=2 Her har de scannet hjernefunksjoner som påvirkes under orgasmer, og det er ingen tvil om at kvinners orgasmer varer mye lengre (vil påstå at orgasmer er bedre jo lengre de er!), siden det faktisk oppstod vanskeligheter når de skulle se hvordan menns hjerner reagerte på stimulien. As orgasm lasts much longer in women than in men, it is easier to study using PET - male ejaculation is over so quickly it is hard to get a reliable reading. The scans showed that in the female orgasm, activity is reduced across all the brain regions - conscious and subconscious - that handle emotion, including the amygdale, medial prefrontal cortex and orbitofrontal cortex.
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2011 #52 Skrevet 22. mars 2011 Da har du ikke lest godt nok. Her er kopi fra Wikipedia: Selvfølgelig leser jeg ikke den NORSKE wikipediasiden nei, er du helt noob eller. Wikipedia generelt er upålitelig, men den norske versjonen er jo ikke til å stole på i det hele tatt. Ingen kilder, ingen som kontrollerer, nesten ingen som bryr seg om hva som blir skrevet der i det hele tatt.
K.A. Skrevet 22. mars 2011 #53 Skrevet 22. mars 2011 Jeg fortsetter i troen min. http://translate.google.no/translate?hl=no&sl=en&tl=no&u=http%3A%2F%2Fwww.timesonline.co.uk%2Ftol%2Flife_and_style%2Fhealth%2Farticle535521.ece&anno=2 Her har de scannet hjernefunksjoner som påvirkes under orgasmer, og det er ingen tvil om at kvinners orgasmer varer mye lengre (vil påstå at orgasmer er bedre jo lengre de er!), siden det faktisk oppstod vanskeligheter når de skulle se hvordan menns hjerner reagerte på stimulien. As orgasm lasts much longer in women than in men, it is easier to study using PET - male ejaculation is over so quickly it is hard to get a reliable reading. The scans showed that in the female orgasm, activity is reduced across all the brain regions - conscious and subconscious - that handle emotion, including the amygdale, medial prefrontal cortex and orbitofrontal cortex. Dette tror jeg er høyst individuelt, og at potensiale er likt for begge kjønn. Jeg har vært sammen med jenter som bare kunne få orgasme med seg selv, og selv da bare mini-orgasmer på noen få sekunder. Selv varer mine godt og vel 40 sekunder og mer, kanskje opp mot minuttet. Selv lærte jeg hvordan jeg skulle holde på dem, rett og slett. Det finnes også menn som er multiorgasmiske. Generelt sett tror jeg at årsaken til at menns orgasmer ofte er meget korte ligger i at de assosierer den for mye med spruten, og når spruten har gitt seg lar de luften gå ut.
Gjest HunterLady Skrevet 22. mars 2011 #54 Skrevet 22. mars 2011 Selvfølgelig leser jeg ikke den NORSKE wikipediasiden nei, er du helt noob eller. Wikipedia generelt er upålitelig, men den norske versjonen er jo ikke til å stole på i det hele tatt. Ingen kilder, ingen som kontrollerer, nesten ingen som bryr seg om hva som blir skrevet der i det hele tatt. Har funnet masse informasjon på de norske sidene som er pålitelig. Men det går selvsagt an å sjekke mer enn én plass.
K.A. Skrevet 22. mars 2011 #55 Skrevet 22. mars 2011 Selvfølgelig leser jeg ikke den NORSKE wikipediasiden nei, er du helt noob eller. Wikipedia generelt er upålitelig, men den norske versjonen er jo ikke til å stole på i det hele tatt. Ingen kilder, ingen som kontrollerer, nesten ingen som bryr seg om hva som blir skrevet der i det hele tatt. De engelske wikipediaartiklene er stort sett meget pålitelige, men man må lese dem kildekritisk, og ta en titt på diskusjonssidene til de aktuelle artiklene (der kommer det frem hvilke kontroverser det er rundt emnet, og hvilke syn som får dominere i artikkelen). De norske artiklene er imidlertid triste saker. Som regel er de ikke på langt nær så fyldige som de engelske. Kilder er sjelden oppgitt, noe som gjør at man ikke kan stole på dem i det hele tatt. Sannsynligvis kommer dette av at nordmenn flest leser de engelske artiklene uansett.
Jalp Skrevet 22. mars 2011 #56 Skrevet 22. mars 2011 Jeg fortsetter i troen min. Her har de scannet hjernefunksjoner som påvirkes under orgasmer, og det er ingen tvil om at kvinners orgasmer varer mye lengre (vil påstå at orgasmer er bedre jo lengre de er!), siden det faktisk oppstod vanskeligheter når de skulle se hvordan menns hjerner reagerte på stimulien. Er et samleie bedre desto lenger det varer? Neppe. Og slik er det også med orgasmer. Det er helt meningsløst når du viser til slik kvasiforskning. Har man f.eks. sammenlignet tantriske orgasmer eller prostataorgasmer med kvinnelige orgasmer? Finnes det en standard for orgasmer og hvor gode eller sterke de er? Selvfølgelig ikke. Det finnes kvinner som får orgasmer med smerte, noen mister pusten, noen gråter, noen ler og atter noen blir helt stille og stive. Andre spruter og noen kan tenke seg til orgasmer. Og som om ikke det er nok så finnes det kvinner som får orgasme av brystbeføling eller anal stimulans, og da er ikke klitoris involvert i det hele tatt. Også menn kan få orgasme på forskjellig vis, avhengig av f.eks. dagsform, tenning, stimulans, følelser o.s.v. I det hele tatt så finnes det såpass mange variabler at du og kvasiforskningen din mister troverdighet. Jeg trodde faktisk at du hadde en mer undrende og utforskende tilnærming til seksualiteten. Dette baserer jeg på det du har skrevet tidligere. Nå framstår argumentasjonen din som fastlåst og ikke åpen for at du ikke har erfart og lært alt om mannlig seksualitet enda. Mener du at du virkelig er utlært? 2
Gjest HunterLady Skrevet 22. mars 2011 #57 Skrevet 22. mars 2011 Er et samleie bedre desto lenger det varer? Neppe. Og slik er det også med orgasmer. Det er helt meningsløst når du viser til slik kvasiforskning. Har man f.eks. sammenlignet tantriske orgasmer eller prostataorgasmer med kvinnelige orgasmer? Finnes det en standard for orgasmer og hvor gode eller sterke de er? Selvfølgelig ikke. Det finnes kvinner som får orgasmer med smerte, noen mister pusten, noen gråter, noen ler og atter noen blir helt stille og stive. Andre spruter og noen kan tenke seg til orgasmer. Og som om ikke det er nok så finnes det kvinner som får orgasme av brystbeføling eller anal stimulans, og da er ikke klitoris involvert i det hele tatt. Også menn kan få orgasme på forskjellig vis, avhengig av f.eks. dagsform, tenning, stimulans, følelser o.s.v. I det hele tatt så finnes det såpass mange variabler at du og kvasiforskningen din mister troverdighet. Jeg trodde faktisk at du hadde en mer undrende og utforskende tilnærming til seksualiteten. Dette baserer jeg på det du har skrevet tidligere. Nå framstår argumentasjonen din som fastlåst og ikke åpen for at du ikke har erfart og lært alt om mannlig seksualitet enda. Mener du at du virkelig er utlært? Utlært håper jeg virkelig ikke at jeg er, og det tror jeg heller ikke. Har nok mye å lære innen sex, og jeg gleder meg virkelig. Samleie bedre desto lengre det varer? NEI. Men det var en tåpelig sammenligning. En orgasme kan ikke sammenlignes med endeløs støting og såre vegger. Jeg prøver heller ikke å overbevise noen om at det jeg sier er sant, men dette er jo noe jeg virkelig tror, og da prøver jeg å finne artikler og forskning som backer opp min teori. Er ikke det ganske naturlig da? Kan godt være jeg tar feil, men det får man vel aldri vite? Og dette med at alle er forskjellig, noen kan tenke seg til klimaks osv, tar jeg ikke hensyn til. Det er meget irriterende i debatter at noen alltid skal komme med unntakene og minoritetene. Selvfølgelig skal man være klar over disse og være bevisst på at ikke alt er svart-hvitt, men i slike debatter som denne, så må man konsentrere seg om flertallet. Er faktisk umulig å ta hensyn til absolutt alle om man skal kunne få noenlunde fasit. 1
Jalp Skrevet 22. mars 2011 #58 Skrevet 22. mars 2011 Utlært håper jeg virkelig ikke at jeg er, og det tror jeg heller ikke. Har nok mye å lære innen sex, og jeg gleder meg virkelig. Samleie bedre desto lengre det varer? NEI. Men det var en tåpelig sammenligning. En orgasme kan ikke sammenlignes med endeløs støting og såre vegger. Jeg prøver heller ikke å overbevise noen om at det jeg sier er sant, men dette er jo noe jeg virkelig tror, og da prøver jeg å finne artikler og forskning som backer opp min teori. Er ikke det ganske naturlig da? Kan godt være jeg tar feil, men det får man vel aldri vite? Og dette med at alle er forskjellig, noen kan tenke seg til klimaks osv, tar jeg ikke hensyn til. Det er meget irriterende i debatter at noen alltid skal komme med unntakene og minoritetene. Selvfølgelig skal man være klar over disse og være bevisst på at ikke alt er svart-hvitt, men i slike debatter som denne, så må man konsentrere seg om flertallet. Er faktisk umulig å ta hensyn til absolutt alle om man skal kunne få noenlunde fasit. Hva med å bare godta at vi alle er forskjellige og at menns seksuelle nytelse ikke er mindreverdig i forhold til kvinners? Hvorfor er det så viktig for deg nedvurdere vår seksuelle nytelse? 1
Gjest HunterLady Skrevet 22. mars 2011 #59 Skrevet 22. mars 2011 Hva med å bare godta at vi alle er forskjellige og at menns seksuelle nytelse ikke er mindreverdig i forhold til kvinners? Hvorfor er det så viktig for deg nedvurdere vår seksuelle nytelse? Jeg prøver ikke å nedvurdere deres nytelse. Beklager om det virker sånn, men når jeg får mange som hakker på meg, så må jeg jo svare tilbake! Er sånn jeg er (dessverre) ! Jeg har aldri nektet å akseptere at alle er forskjellige. Jeg ville bare fram til at klimaksene hos menn og kvinner kan være svært forskjellig. Er vel ikke noe galt i det? 1
Rayanne Skrevet 22. mars 2011 #60 Skrevet 22. mars 2011 Kvinner er vel også viden kjent for å ikke å klare å slappe av på samme måte som mannen under sex. Menn reagerer på fysisk stimuli på en helt annen måte enn kvinner. Jeg kan gni klitoris så mye jeg vil, men hvis tankene er på feil plass så kan jeg gni den av før jeg oppnår noen nytelse. Klarer jeg derimot å fokusere på de riktige tankene, så kan jeg komme iløpet av minuttet. Hvordan er menn annerledes? Jeg er litt lei av at kvinner skal fremstille menn som noen hodeløse sex-roboter, hvor det bare er å trykke på riktig knapp, så kommer de. Jeg har faktisk aldri møtt noen mann som er så mekanisk, de fleste blir akkurat like stressa og utafor av negative tanker når det kommer til sex som det kvinner kan bli. Dersom det skulle være slik at kvinner i snitt har bedre orgasmer tror jeg det kommer av at vi lærer sørgelig lite om å tilfredsstille mannen, annet enn ved å være tilgjengelige for han. Og så lenge både kvinner og menn tror at den eneste måten en mann kan komme på er en 2 sekunders sprut blir jo resultatet ganske stusselig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå