Gå til innhold

Kvinner har bedre orgasmer...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lest at kvinner har mye sterkere orgasmer enn menn. Tror dere dette riktig?

Vi kan jo kommer mer enn menn. Jeg tror rekorden er 138 ganger på en time.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

= sant

Skrevet

Man kan jo ikke akkurat måle nytelse, menne... ja jeg tror kanskje kvinner har bedre orgasmer ;)

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Tror jeg er enig der(er mann selv) Men har hørt at menn kan trene seg til å få orgamser uten utløsning, altså at de kan få flere under akten.

Men tror Kvinnenes orgasmer er noe sterkere ja:) Men vi menn går ikke glipp av noe siden vi ikke vet hvordan den kvinnelige kjennes ut:D!

Gjest HunterLady
Skrevet

Dette vil man aldri få noe nøyaktig svar på, men sannsynligheten er stor for at det er vi damer som får sterkest klimaks.

• Liker 1
Gjest MikeWaters
Skrevet

Dette vil man aldri få noe nøyaktig svar på, men sannsynligheten er stor for at det er vi damer som får sterkest klimaks.

Hvorfor er sannsynligheten for det stor?

Skrevet

Kvinner har mange flere nerver i underlivet enn menn.. Derfor er sannsynligheten stor

• Liker 2
Skrevet

Det virker jo som om jeg blir mer sliten av orgasmene mine enn det samboer blir av sine, så jegvil tro at orgasmen min er sterkere :P

Skrevet

Fant ikke noen link, men har lest at menn ikke vil overleve en kvinneorgasme.

Det er visst et stoff i hjernen kvinner frigjør 10 ganger så mye av som menn under en full-blown orgasme.

Skrevet

Hør med noen som er kjønnsoperert da vettu! :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gjerne "sulten på mer" etter en orgasme mens typen er ferdig etter én. jeg tror ikke dette betyr at mine er sterkere, heller motsatt. Synes ikke orgasme er så spesielt, jeg... Er liksom ikke OH MY GOD, mens det virker som om det er mer tilfredsstillende for ham. Er glad i sex da, men har gjerne sex uten å få orgasme.

Skrevet

Kvinner har generelt bedre orgasmer, men det finnes unntak. Samboeren min er en av de som virkelig har ekstreme orgasmer. Min orgasmer er også veldig gode, men noen ganger blir jeg litt sjalu :fnise:

Gjest Fikira
Skrevet
When an orgasm has been achieved through sex, you can measure theta waves. These are also said to cause the "running high" feeling of euphoria experienced sometimes by marathon runners. If theta waves are taken as a criterion, the entire brain emits theta waves when women reach an orgasm that are close to 10 times stronger than when men climax. So, if theta waves are an indication of an orgasm's strength, then women experience an orgasm that is physically impossible for men to go through. Putting it a little crudely, if the intensity of a woman's orgasm was played through a man's brain, there's a danger that the shock to his system would kill him. That risk makes it impossible to experiment on a man at the moment. And men can never become women.
Gjest Chrizzy
Skrevet

Damer får jo flere typer orgasme, vaginal- og klitorisorgasme? Er stor forskjell på orgasmer. Sånn er det vel for menn og? Menn kan jo og få helt ekstreme orgasmer med spesielle måter å gå frem på, leste noe om tantrasex, holde seg lengst mulig osv.

Egentlig tror ikke jeg vi kan få sterkere orgasmer enn menn, tror både menn og kvinner kan få like sterke, at det og er individuelt...

Gjest HunterLady
Skrevet

Hvorfor er sannsynligheten for det stor?

Klitoris er den delen av kvinnens kropp som er forsynt med flest nerver, faktisk godt over 8000, og det er mer enn dobbelt så mange som finnes i hele mannens penis.

Skrevet

Klitoris er den delen av kvinnens kropp som er forsynt med flest nerver, faktisk godt over 8000, og det er mer enn dobbelt så mange som finnes i hele mannens penis.

Det er komplett dustete å påstå at kvinner får bedre/ sterkere orgasmer enn menn. Hvordan skal man måle hvordan et menneske subjektivt opplever en orgasme?

Men det er en rimelig typisk stereotyp det at kvinnelig seksualitet er så mye mer berikende, avansert og bedre enn menns som til sammenligning blir påstått å være enkel og primitiv. Men man kan vel ikke vente annet når det meste av seksuell forskning her vært sentrert rundt kvinnekjønnet i mer enn 40 år. Min påstand er at kvinner vet rimelig lite om menns seksualitet. Menn vet MYE mer om kvinnelig seksualitet.

Kvinner generelt blir forbauset når de får vite at menn kan ha serieorgasmer, ha orgasme uten å ha sædavgang, ha prostataorgasme o.s.v. Og felles for de fleste kvinner er at de ikke aner stort om hvordan de skal stimulere menn for at menn skal nyte på denne måten. Alt for mange viser sin sneverhet ved å si "æsj"...

Så dere som i denne tråden med stor skråsikkerhet påstår at kvinner får bedre orgasmer enn menn: Dere får få nesa opp fra alle bøkene om sexualitet som i bunn og grunn bare er skrevet av kvinnelige "eksperter". Sannheten er at disse kvinnelige ekspertene egentlig ikke har peiling.

• Liker 1
Gjest HunterLady
Skrevet

Det er komplett dustete å påstå at kvinner får bedre/ sterkere orgasmer enn menn. Hvordan skal man måle hvordan et menneske subjektivt opplever en orgasme?

Men det er en rimelig typisk stereotyp det at kvinnelig seksualitet er så mye mer berikende, avansert og bedre enn menns som til sammenligning blir påstått å være enkel og primitiv. Men man kan vel ikke vente annet når det meste av seksuell forskning her vært sentrert rundt kvinnekjønnet i mer enn 40 år. Min påstand er at kvinner vet rimelig lite om menns seksualitet. Menn vet MYE mer om kvinnelig seksualitet.

Kvinner generelt blir forbauset når de får vite at menn kan ha serieorgasmer, ha orgasme uten å ha sædavgang, ha prostataorgasme o.s.v. Og felles for de fleste kvinner er at de ikke aner stort om hvordan de skal stimulere menn for at menn skal nyte på denne måten. Alt for mange viser sin sneverhet ved å si "æsj"...

Så dere som i denne tråden med stor skråsikkerhet påstår at kvinner får bedre orgasmer enn menn: Dere får få nesa opp fra alle bøkene om sexualitet som i bunn og grunn bare er skrevet av kvinnelige "eksperter". Sannheten er at disse kvinnelige ekspertene egentlig ikke har peiling.

Nå er det vel ikke jeg som er den mest skråsikre i denne tråden her, og som sakt så er i det første innlegget mitt skrevet at denne orgasmedebatten er umulig å få fasitsvar på. Det jeg sikta til med det, er at alt er subjektivt. Noen menn får bedre orgasmer enn enkelte kvinner, og motsatt. Noe som er bra for en, er nødvendigvis ikke bra for en annen osv.

Og jeg er slettes ikke forbauset over at menn har ulike former for orgasme, og jeg er villig til å gjøre alt for at han skal oppnå de. Men ut fra mine erfaringer så er det dere menn som sier æsj når jeg skal til å utforske prostata.

Btw: Kvinnelige forskere eller ei. Disse er tross alt forskere. Ingen kan komme med sannheten innen dette temaet, men de er nok nærmere enn deg som fremstår som en ensporet sjåvinist.

Gjest Fikira
Skrevet

Ja, ting er subjektivt.

Men mye kan fortsatt forskes på uansett.

Styrke for eksempel, det er en forskjell på kjønnene, selv om det er noen kvinner som er sterkere enn menn, så betyr ikke det at kvinner -generelt- er sterkere.

Kvinner tåler smerter på en helt annen måte enn menn, dette er også bevist, selv om smerte oppfattes subjektivt.

Hvorfor er det da helt umulig å tenke seg til at kvinnens orgasme kan være sterkere enn mannens? Generelt sett.

Skrevet

Btw: Kvinnelige forskere eller ei. Disse er tross alt forskere. Ingen kan komme med sannheten innen dette temaet, men de er nok nærmere enn deg som fremstår som en ensporet sjåvinist.

Problemet er at de aller fleste norske seksologer som skriver bøker om emnet, er kvinner som alltid tar utgangspunkt i den kvinnelige seksualiteten. Du kan jo lese bøkene til Gro Isachsen som egentlig bare er en lang monolog om hvordan vi menn skal tilfredsstille kvinner. Men hun utgir seg for å være en generell ekspert, men det er hun altså ikke. Min oppfatning er at kvinnelige seksologer er eksperter på kvinnelig seksualitet. Men felles for alle jeg har hørt og lest, er at de har begrenset innsyn i det mannlige perspektivet.

Selv om jeg har meninger om dette, betyr det ikke at du på noen måte har innsikt i hva jeg er. Jeg mener tvert imot at det er bra at kvinner får vite at kvinneperspektivet innenfor seksualiteten kun representerer halvparten. Det finnes et mannsperspektiv her som har krav på like stor plass i dette bildet.

Derfor er det på sin plass å minne kvinner på at myten om at kvinners seksualitet er så ufattelig mer velutviklet enn menns, er feil. Det er og blir dustete å påstå at kvinner har bedre orgasmer enn menn.

Skrevet

Ja, ting er subjektivt.

Men mye kan fortsatt forskes på uansett.

Styrke for eksempel, det er en forskjell på kjønnene, selv om det er noen kvinner som er sterkere enn menn, så betyr ikke det at kvinner -generelt- er sterkere.

Kvinner tåler smerter på en helt annen måte enn menn, dette er også bevist, selv om smerte oppfattes subjektivt.

Hvorfor er det da helt umulig å tenke seg til at kvinnens orgasme kan være sterkere enn mannens? Generelt sett.

Jeg har lest at menn har høyere smerteterskel på enkelte ting enn det kvinner har. Og vise versa. Den forskningen du mener beviser at kvinner tåler smerte bedre enn menn, er tilbakevist av en annen forskning. Fysisk styrke kan måles, men hvordan måler du hvor god en orgasme er?

Det er ikke lenge siden man fant ut at kvinner kunne få g-punkt orgasmer. Det er heller ikke lenge siden at man fant ut at også menn kan få serieorgasmer. Poenget mitt er at vi stadig får ny og mer presis kunnskap. Alt avhenger av hva forskninger prioriterer. Og de siste 40 årene er det kvinnelig seksualitet som har vært prioritert. Man har derfor fortsatt bl.a. trodd at menn alltid har lyst, alltid får orgasme o.s.v. Men både du og jeg vet at det ikke er sant lenger. Så myten om mannens primitive seksualitet bør etterhvert være avlivet slik at vi slipper slike tåpelig påstander som at kvinner får bedre orgasmer enn menn. Gode orgasmer er ikke kjønnsbetinget.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...