Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Vi vil gjerne få barn, så vi har begynt å prøve:-))) JUHU! Jeg har aldri tatt en eneste p-pille, så det er en ting mindre å tenke på. Jeg har alltid hatt meget regelmessig mens, 28 dager.

Vi har begynt å prøve i begynnelsen av februar,så alt er veldig ferskt, men jeg har en del spørsmål, så hvis noen kan hjelpe oss, så blir vi veldig glade :-) det er litt mye å lese, men jeg håper at dere gidder å lese innlegget :-)

Jeg har fått mensen som vanlig nå i mars, har den fortsatt, så tydeligvis så er jeg ikke gravid, men jeg må tisse veldig ofte i denne mens-perioden, ca. 1 gang i timen i gjennomsnitt. Dette har aldri skjedd før. Vet dere om dette betyr noe? Kan man være gravid og likevel få mensen en gang til før den forsvinner?

Jeg er veldig grønn på dette, så beklager hvis jeg stiller helt dumme spørsmål :-)

I dag har vi vært på en lang skitur, nesten 3 timer, og jeg staket ganske mye. Plutselig fikk jeg en rar følelse i magen, ble kjempeoppblåst, magen laget mange høye, rare lyder og jeg ble kvalm flere ganger. Dette har aldri skjedd før, så jeg vet ikke hvordan jeg skal tolke det... det betyr sikkert ingenting, men når man prøver å få barn, så blir man plutselig veldig bevisst på alt :-) men likevel så kan jeg ikke la være å lure på hva dette var. Jeg kan telle på ei hånd hvor ofte jeg har vært kvalm i løpet av mine nesten 30 år.

Er det greit at jeg staker mye? Jeg kjenner det godt i magen, og det er bra trening, MEN kan det bidra til at jeg blir gravid senere?

Og til sist, så vil jeg gjerne spørre hva det er som skjer med sæden som blir inni meg? :-) jeg merket ikke noe særlig utflod, så de komme ikke ut, tror jeg :-)

Lykke til, alle dere som prøver :-)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

billige-tester.no :fnise:

Skrevet

Hehe...veldig enig med anonymbruker over meg. Kjøp noen billigstrimler på nett, og test når du er usikker.

Regel nummer en for ferske prøvere; Man kjenner aldri så mange symptomer som da man nettopp har blitt prøver. Jeg kan love deg at du aldri før har følt så mye mensmurringer, kvalme, oppblåshet, etc som du kommer til å gjøre de neste ukene og månedene. For de aller, aller fleste er første symptom på graviditet uteblitt mens eller positiv graviditetstest.

Det å ha mensen som normalt dersom man er gravid er veldig, veldig, veldig uvanlig. Enkelte kan oppleve en menslignende blødning når de forventer mens, men den er kortere og annerledes enn en vanlig mens.

Trening (eller staking?) kan du gjøre som før, det har ingen betydning for en potensiell graviditet.

Sæden renner ut igjen ganske fort, det er ingen sæd som blir igjen inni deg. Noen få svømmere finner veien opp, men blir skylt ut igjen med utflod og mens. Det er ikke store mengdene som kommer ut pr ladning.

Husk at sannsynligheten for å bli gravid pr syklus bare er 25%. Det kan ta tid, ikke styr for mye i mellomtiden. Lykke til :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...