GladeMarianne Skrevet 20. mars 2011 #1 Skrevet 20. mars 2011 Flere av våre venner har kjærester vi ikke kjenner/ikke kjenner så godt. To av kompisene til min forlovede har hatt kjærester siden desember 2009 men vi har aldri møtt kjærestene. To av de andre kompisene har hatt kjæreste siden høsten 2010 uten at vi har møtt kjærestene. En venninne har hatt kjæreste siden desember 2010 men vi har møtt kjæresten hennes to ganger. Vi er usikre på om vi skal invitere de overnevnte kjærestene. Hva gjør dere og hvilke vurderinger har dere tatt? Er det varighet på forhold, hvor godt/lite godt dere kjenner kjæresten til venn? Bør vi invitere de overnevnte kjærestene?
Sofiemor Skrevet 20. mars 2011 #2 Skrevet 20. mars 2011 (endret) Jeg syns alle gjør det så forskjellig. Noen inviterer par som er samboere, eller par som har vært sammen lenge. Vi inviterte alle vennene våre med kjærester, uavhengig av varighet og samboerforhold. Kommer helt an på plass og økonomi;) Endret 20. mars 2011 av Sofiemor
Personlig12 Skrevet 20. mars 2011 #3 Skrevet 20. mars 2011 Du inviterer din venn med følge kanskje? Jeg ville tenkt det var naturlig, så kan din venn bestemme selv om det er passende at dens respektive er med eller ikke. Slipper du å ta den avgjørelse, regner med du har nok å tenke på?
FruN Skrevet 20. mars 2011 #4 Skrevet 20. mars 2011 Vi skal invitere med følge om gjesten har kjæreste når invitasjonene blir sendt ut.
Bubblerock Skrevet 20. mars 2011 #5 Skrevet 20. mars 2011 Vi inviterer med kjærester, uansett om vi har møtt de eller ikke. Men det kommer selvfølgelig an på økonomien og plassen deres Synes det er hyggeligere å bli invitert med kjæreste til en slik begivenhet!
Frøken Mitzi Skrevet 20. mars 2011 #6 Skrevet 20. mars 2011 Vi inviterer med kjæraste, uansett om vi har møtt dei eller ikkje. 1
Anglofil Skrevet 20. mars 2011 #8 Skrevet 20. mars 2011 Kjærestene til våre venner ble invitert hvis de var sammen før invitasjonene ble sendt ut. F.eks så kjenner ikke jeg den ene kjæresten til ei venninne av meg særlig godt, bare litt, men synes det er på sin plass å invitere med følge. Mvh Yvonne
Golde Skrevet 21. mars 2011 #9 Skrevet 21. mars 2011 Jeg ville aldri blitt fornærmet om jeg som kjæreste ikke ble invitert i bryllup til min kjærestes venner. Det synes jeg ikke man kan forvente, men så klart er det hyggelig om brudeparet har plass og økonomi til det. Når det gjelder samboere og ektepar derimot, så synes jeg at man "må" invitere den andre parten også. 1
Gjest redstar Skrevet 21. mars 2011 #10 Skrevet 21. mars 2011 Ja, jeg må si meg enig med Golde over, jeg hadde invitert kjæresten/følge om forholdet deres er "seriøst", men skriver i invitasjonen : med følge.. Slik at h*n kan evnt velge selv:) Også kommer det jo an på plassen/økonomien deres da...
kaprifolen Skrevet 21. mars 2011 #11 Skrevet 21. mars 2011 Vi inviterte med kjærester. Venninna mi fikk type etter at invitasjonene var sendt. Og da det første avbudet kom, ringte jeg henne og sa at hun selv kunne bestemme om hun ville ha med kjæresten. Hun syntes det var for tidlig for helgetur og presentasjoner, men de satte pris på det begge to.. En annen venn av oss kunne egentlig ikke komme pga utelandsjobb, men ringte to dager for og sa ifra at avreise hadde blitt utsatt, og hvis det var plass, hadde han mulighet til å komme. Han hadde da også kjæreste ingen hadde møtt, og vi sa at hun også var velkommen hvis de ønsket. Å be kun den ene delen av et par som har vært sammen en stund, eller er samboerer/gift, synes jeg er uhøflig. Ene venninna mi er samboer på 3. eller 4. året, har felles barn osv, og ble bedt uten partner. Det synes jeg er sært.
Rhiannon Skrevet 21. mars 2011 #12 Skrevet 21. mars 2011 Alle som er i stabile forhold og har vært det en stund, er blitt invitert med følge. Ene "kusina" mi - samboeren til en fetter - hadde spurt min tante litt forsiktig om kanskje hun og de andre samboerne også fikk lov til å komme. Det var helt selvfølgelig for oss at de skulle inviteres.
Pastill Skrevet 21. mars 2011 #13 Skrevet 21. mars 2011 Vi inviterte med følge. Synes det er hyggeligst for dem som kommer. Det er jo en sånn romantisk begivenhet, og det å kose seg sammen med kjæresten i et bryllup er bare så deilig Vi inviterte bare de aller nærmeste, så vi hadde møtt alles partnere innen bryllupet. Eneste unntaket vi gjorde, var for en gjest som var midt i en skillsmisse. Denne gjesten ble invitert alene. 1
Stinelin Skrevet 22. mars 2011 #14 Skrevet 22. mars 2011 Alle som har kjæreste blir invitert med følge. Så har vi endel vi har lyst til å ha med, men som ikke blir invitert som vanlige gjester fordi de er litt "utenfor gjestekretsen". Om man ber dem må man be flere, om dere skjønner tankegangen. Dette løser vi ved at de får ulike roller under bryllupet, slik at de er med å gjøre en jobb. Kan altså være små, artige jobber som legitimerer å be dem Disse blir trolig ikke bedt med følge, siden de ikke er "vanlige" gjester.
litleMeg Skrevet 22. mars 2011 #15 Skrevet 22. mars 2011 Kjærestene til våre venner ble invitert hvis de var sammen før invitasjonene ble sendt ut. F.eks så kjenner ikke jeg den ene kjæresten til ei venninne av meg særlig godt, bare litt, men synes det er på sin plass å invitere med følge. Mvh Yvonne Vi har også gjort det på samme måten!
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2011 #16 Skrevet 22. mars 2011 Nei. Ikke fordi vi ikke ønsker de der, men rett og slett fordi vi har begrenset plass (lokalet tar bare 80 gjester) og vil da heller ha vennene våre der enn å kutte ned på gode venner som vi omgåes mye for at noen skal få ha med kjærester vi har truffet 2-3 ganger på fester hvor alle var ca. fulle. Dersom det er kjærester vi har truffet i ordentlige, edru sammenhenger ("fyllefester" teller ikke) så vurderer vi å ha de med, eventuelt til invitere de til kaffe.
Gjest Jay Skrevet 22. mars 2011 #17 Skrevet 22. mars 2011 Vi inviterte alle med kjærester, men kunne dessverre ikke ta hensyn til de som fikk seg kjæreste etter at invitasjonen var sendt ut.
Charleene Skrevet 22. mars 2011 #19 Skrevet 22. mars 2011 (endret) *dobbeltposting* Endret 22. mars 2011 av Charleene
GladeMarianne Skrevet 22. mars 2011 Forfatter #20 Skrevet 22. mars 2011 Nei. Ikke fordi vi ikke ønsker de der, men rett og slett fordi vi har begrenset plass (lokalet tar bare 80 gjester) og vil da heller ha vennene våre der enn å kutte ned på gode venner som vi omgåes mye for at noen skal få ha med kjærester vi har truffet 2-3 ganger på fester hvor alle var ca. fulle. Dersom det er kjærester vi har truffet i ordentlige, edru sammenhenger ("fyllefester" teller ikke) så vurderer vi å ha de med, eventuelt til invitere de til kaffe. Det er vel dette problemet vi har. Vi har ikke plass og økonomi til alle venner med følge. Vi må derfor kutte noen fra vennegjengen hvis kjærester skal inviteres.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå