Gå til innhold

Trenger hjelp til trening og kosthold!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva bør man spise og hvordan bør man trene for å gå ned mest mulig? Jeg skal gifte meg om 2mnd, og vil gjerne ned litt. Ihvertfall trene rumpe, lår og minske mage.

Trenger alle tips, matretter, treningsmetoder osv. Jeg er totalt ute av form og har ikke trent siden gymmen på ungdomsskolen..

Hjeeelp! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk god effekt da jeg endret fra 15-20 min kondisjon og styrketrening på hele kroppen samme økten, gjorde dette 3 ganger pr uke.

Byttet til 45-50 min kondisjon, og så fordelte jeg styrketreningen slik; dag 1: mage/ben, dag2: mage/rygg og til slutt dag 3: mage/armer(skuldre(litt glidene overgang mellom ryggdag og armdag noen steder der...)

Som kondisjonstrening går jeg 30 minutter på tredemølle, jeg begynte med sånn passe fart, gikk fort nok for meg. Og etterhvert kunne jeg øke hastigheten....

Etterhvert begynte jeg å kjøre litt intervaller dvs jeg gikk noen minutter for å bli varm i kroppen, deretter stilte jeg inn på litt stigning og økt fart i 4 minutter, 2 minutter roligere gange, og så 4 min med litt stigning og økt fart.

Første gangene måtte jeg ha nedtelling for å holde ut intervallene, neste intervall litt mindre slitsomt og så gikk det greiere og greiere.... Da går halvtimen fortere også.

Og avslutter hver gang med 15-20 minutter på sykkel, i passe fart, ikke slik at det svir i bena, men slik at det føles greit å fullføre de 15-20 min og.

Dette ga en veldig god effekt på meg....

Og reduser på det mest åpenbare av raske karbohydrater hvitt mel, sukker osv, litt forsiktigere med juice pga kalorier og slikt, bytt heller ut med frukt(ikke for mye), spis mye grønnsaker, drikk mer vann og mindre annet.

Sukkerfri brus kan også hindre vektnedgang.

Gjest Nanne70
Skrevet
Her finner du forslag til dagsmenyer på 1500 kcal, basert på helt vanlig, norsk mat. Du skal kunne gå ned inntil 0,5 kg i uka hvis du følger dette kostholdsopplegget (og trener). Lykke til!
Skrevet

Som Nanne foreslår. Dette er gode sunne tips som er lette å leve med.

Likevel, om du syns intervaller er vondt og lite motiverende, så får du bare blåse i de, og kjøre normal kondisjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...