AnonymBruker Skrevet 20. mars 2011 #1 Skrevet 20. mars 2011 Jeg vet at man egentlig ikke skal se på testen etter tidsfristen, men jeg gjorde det likevel. Det jeg lurer på er om det er vanlig at de vanlige Clearblue-testene blir "positive" etter tidsfristen? Så på testen noen timer etter jeg tok den, og da var det et klart kryss der. Syntes også jeg så en svaak strek rett etter jeg hadde tatt den, men det kan være at jeg bare innbilte meg det. Skal ta ny test om ett par dager, men vil bare høre litt med dere som har erfart dette tidligere. Så, dere som har sett på testen etter tidsfristen, var den positiv da? Og var du gravid eller ikke?
Antlers Skrevet 20. mars 2011 #2 Skrevet 20. mars 2011 TS (og noen flere) i denne tråden fikk i alle fall klart positivt resultat på neste test: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=544298&st=0 Selv tester jeg annenhver måned, og lar som regel testene ligge over natten. Har aldri fått så mye som antydning til positivt resultat. Skyggestrek kan jo forekomme, og kan feiltolkes som positivt resultat - f.eks ved brett eller rift i papiret. Er streken derimot samme farge som kontrollstrek, ville jeg tolket det som positivt resultat, siden det papiret i testen kun farges dersom det er HCG i urinen (med forbehold om sjeldne sykdommer og spontanabort).
Klematis Skrevet 24. mars 2011 #3 Skrevet 24. mars 2011 Jeg testet daglig fra veeeeldig tidlig når jeg prøvde å bli gravid, og de første "positive" testene ble ikke positive før etter tidsfristen. Dagen etter ble den så vidt positiv innen tidsfristen og dagen etter det var den klart positiv. Nå var ikke dette ClearBlue, men de virker jo på samme måte alle sammen. Nå er det jo 4 dager siden denne tråden ble skrevet, så tipper du vet svaret. Jeg tipper du er gravid 1
Gjest Emo Fisk Skrevet 25. mars 2011 #4 Skrevet 25. mars 2011 På vanlig clearblue, altså den med strek, har jeg veldig ofte fått positivt svar når jeg egentlig ikke har vært gravid. Da er streken veldig tynn og svak, men tydelig blå. Når jeg har tatt den og vært gravid, har den blitt klar i fargen, og streken blir like tykk som kontrollstreken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå